suit
  • 1,547 Followers
    Follow @suitGR
  • 3474 Fans
  • 3,611 Members

The New Stuff - Suit digital marketing

Facebook
May 15 2013

«Ο κόσμος δε βαρέθηκε τα social media;»

George Anagnostopoulos


Σε ραντεβού με πελάτη-to-be, ο marketing manager, παρουσία ενός brand manager, με ρωτάει εν μέσω της παρουσίασής μου στο άσχετο: «Μα δε βαρέθηκε ο κόσμος τα social media;»

Και εκεί ακολουθεί διάλογος:

– Εεε, πώς το εννοείτε;
– Διάβασα ένα άρθρο πως ο κόσμος δεν μπαίνει πλέον στο Facebook και κατεβάζει το προφίλ του. Περνάει λοιπόν η μόδα των social media.
Κάπου εκεί προσπαθώ να παρουσιάσω τα γεγονότα όσο πιο αντικειμενικά μπορώ:

– Αυτό που περιγράφετε αφενός δεν αφορά τα social media εν γένει, αλλά το Facebook μόνο.
– Τα άλλα δεν είναι μεγάλα.
– Ναι, αυτό ίσως ισχύει για την Ελλάδα, αλλά στις χώρες που περιγράφεται τα άλλα social media είναι όχι μόνο μεγάλα αλλά και έχουν και ένα διαφορετικό χαρακτήρα από το Facebook.
– Τι εννοείτε;
– Αν κάναμε τη σύγκριση μεταξύ παραδοσιακού και ψηφιακού κόσμου, τότε το αντίστοιχο της τηλεόρασης στα digital media είναι το Facebook.
– Μα τηλεόραση έχουν όλοι και Facebook έχουν 4 εκατομμύρια άνθρωποι.
– Σωστά. Ας αναλογιστούμε λοιπόν πόσοι είχαν τηλεόραση στα πρώτα της 5-6 χρόνια από τότε που είχαμε την ΕΡΤ στην Ελλάδα: 50.000 οικογένειες όλες κι όλες; Κάπου εκεί;
– Ας πούμε τόσο. Και τι λέτε λοιπόν;
– Λέω ότι σε χώρες όπου τα άλλα social media έχουν μεγάλη διείσδυση παρατηρείται σε κάποιες αγορές ένα diffusion: χρησιμοποιούν λιγότερο το facebook και αυξάνουν τη χρήση τους των άλλων social media. Μάλιστα -και κρατήστε το αυτό για να έχετε μια σωστή εικόνα- η χρήση των social media συνολικά αυξάνεται. Και ο λόγος είναι απλός: Ο κόσμος χρησιμοποιεί περισσότερο smartphones γιατί είναι on the go.

 

Η φιλοσοφία του facebook δεν ήταν να είναι ένα on the go προϊόν και αυτό φαίνεται από τις επιλογές που έχει κάνει σαν αρχιτεκτονική:

  • για να δουλέψουν σωστά τα μηνύματα ας πούμε πρέπει να κατεβάσεις μια ξεχωριστή εφαρμογή, το Facebook Messenger
  • οι χρήστες δεν έχουνε πρόσβαση στα tabs σελίδων και όλες τις λειτουργίες του Facebook μέσα από το mobile app, σε μια προσπάθεια του Facebook να έχει ένα «ελαφρύ» offering για το κινητό.
  • το check-in του δεν είναι ιδιαίτερα χρηστικό.
  • Έχει προσπαθήσει να μπει σε αυτή την αγορά με την εφαρμογή Poke το Δεκέμβριο και τώρα με το Facebook Home. Και το έχει πετύχει, αλλά όχι στο βαθμό που το πετυχαίνουν τα πιο mobile-oriented κινητά.

Μην ξεχνάμε πως στο κινητό,  υπάρχουν καλύτερα offerings τα οποία στο εξωτερικό είναι huge:

  • Υπάρχει το twitter το οποίο στην Ελλάδα είναι πιο εξειδικευμένο αλλά στο εξωτερικό παίζει με πολλούς χρήστες και -το πιο βασικό- με διαφήμιση, ώστε να στηριχθεί και από brands.
  • Υπάρχει το Foursquare που έχει κρατήσει το κοινό των online influencers λόγω του innovation και του gamification σε αντίθεση με το Facebook Check-in που είναι πιο μαζικό αλλά δε δημιουργεί buzz.
  • Υπάρχει το Instagram το οποίο κερδίζει ολοένα και μεγαλύτερο κοινό και online χρήστες.
  • Και μετά υπάρχει το Path ή το Tumblr και πολλά άλλα για άλλες χρήσεις

Και στο desktop μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και το google+ το οποίο όσο κι αν προσωπικά εμένα δε με έχει κερδίσει ακόμα, καταφέρνει να κλέβει κάποιο χρόνο κάθε μήνα από χρήστες που επιλέγουν να μπούνε να δούνε τι γίνεται κι εκεί, καθώς και specialized όπως το Pinterest το οποίο ενδιαφέρει τις γυναίκες!

Και αν δείτε την Ελλάδα σαν αγορά, δε θα σας πάω πολύ παρακάτω, πέρα από το ότι πριν 2 χρόνια ήμασταν 2 εκατομμύρια χρήστες online, πέρσι ήμασταν 3 εκατομμύρια και φέτος είμαστε 4 εκατομμύρια. Και επειδή είμαστε διαφορετικοί από τους Αμερικάνους και τους δυτικοευρωπαίους, εγώ θα σας πω πως δεν βλέπω σημάδια πως οι Έλληνες βγαίνουν από το Facebook για να μπούνε σε άλλα μέσα, γιατί όπως είπαμε το Facebook είναι η τηλεόρασή τους, το mainstream κανάλι. Ο Έλληνας ποτέ δεν αγάπησε ιδιαίτερα τα άλλα μέσα όσο την τηλεόραση στα παραδοσιακά μέσα. Και έτσι αντίστοιχα δεν έχει βαρεθεί το Facebook.

Και κάπου εκεί ήταν το σημείο όπου είτε δεν είχε άλλα επιχειρήματα ή πείστηκε ότι ξέρω για τι πράγμα μιλάω και συνεχίσαμε την παρουσίαση.

Το γράφω λοιπόν αυτό το άρθρο γιατί βλέπω πως είναι αρκετά trendy να βάλλεται το Facebook. Είναι ένα είδος Schadenfreude το να ψάξουμε για ψεγάδια σε ένα επιτυχημένο story. Και είναι και ένα είδος «γνώσης» το να δείξουμε ότι ξέρουμε κάτι που δεν ξέρει η αγορά. Αλλά καλό είναι να είμαστε σίγουροι για τι πράγμα μιλάμε από να πιστέψουμε απλά άρθρα.

Έτσι, για παράδειγμα ενώ είδα πολλούς να μοιράζονται άρθρα για το ότι το Facebook χάνει χρήστες στις αγορές που ούτως ή άλλως είχαν πιάσει ταβάνι επειδή πλέον διαφημίζεται σε άλλες αγορές, δεν είδα κανέναν να μοιράζεται άρθρα για το ότι έφτασε τους 4 εκ. χρήστες στην Ελλάδα, για το ότι έπιασε 1,1 δισ. χρήστες παγκοσμίως, για το ότι έχει αυξήσει κατά 23% τους Monthly Active Users του, ή για το ότι το Facebook αύξησε τα κέρδη του κατά 40% στο Q1 2013.

Και αυτό είναι μια καλή πληροφορία να δούμε και τα charts του socialbakers για το πού βρίσκεται η Ελλάδα σε σχέση με τα βασικά age brackets και την κατανομή μεταξύ ανδρών και γυναικών:

FB Stats May 2013

 

Αλλά πέρα από τα ποσοτικά στοιχεία, αυτό που μπορεί κάποιος ανυποψίαστος να θεωρήσει όταν ακούει ότι το Facebook σε κάποιες χώρες χάνει χρήστες δεν είναι να σκεφτεί ότι τους χάνει γιατί έχει κόψει τη διαφήμιση αλλά επειδή είναι κακό προϊόν.

Δεν ξέρω πόσο το χρησιμοποιείτε εσείς και πόσο μπορεί να σας λείψει αν δεν το είχατε, αλλά αρκεί να διαβάσετε τη μαρτυρία ενός χρήστη που έκοψε το Internet για ένα χρόνο για να δείτε πόσο πολύ έμεινε εκτός κοινωνίας επειδή δεν είχε πρόσβαση στα social media. Είναι ένα πολύ ωραίο άρθρο!

 

 

 

 

 

 

 

Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Facebook

Facebook · stats

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Professional Diploma in Digital Marketing

Έλα στο πρόγραμμα που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 1.700 επαγγελματίες και μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Digital Marketing.

Professional Diploma in Digital Marketing.

 

Έναρξη προγράμματος: 13 Ιανουαρίου 2020

 

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

Αναζήτηση

Αγγελίες

Η Socialab βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και αναζητά:

  • Intern
  • HR Developer / Head Hunter
  • Business Developer
  • Digital Conceptual Copywriter
  • SEM/PPC Expert
  • SEO Guru
  • Web Designer
  • Web Developer

Για τα skills που απαιτεί κάθε θέση και για τη διαδικασία, επισκεφθείτε τη σελίδα καριέρας.

Meet the Team!

Socialab Team Socialab Team

What's Hot

  • Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

Τι είναι το suit.gr;

Το suit.gr είναι πνευματικό παιδί του Γ. Αναγνωστόπουλου. Ξεκίνησε το 2009 με σκοπό να εκπαιδεύει όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στο digital marketing.

Σήμερα, η αρχισυντάκτριά του είναι η Φαίη Καρρά, PR Manager στη Socialab. Το περιεχόμενο του suit.gr σήμερα αποσκοπεί στο να ενημερώνει για τις αλλαγές του online περιβάλλοντος, δρώντας συμπληρωματικά με το Professional Diploma in Digital Marketing που διδάσκει η Socialab στο ALBA, όπου το κοινό μπορει να εκπαιδευτεί για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στα ψηφιακά μέσα.

Find Us

Archives

Tags

advertising adwords analytics bloggers blogs brand branding business Content content marketing crisis digital marketing edgerank email engagement Facebook facebook ads fb-page fb ads fb pages future google instagram iphone jobs linkedin marketing Mobile News pinterest roi seo snapchat socialab Social Media social media marketing stats tips trends tv Twitter video Viral viral video youtube

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

Αναζήτηση

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

  • 1890
    Posts
Copyright suit.gr © 2023 | Το suit.gr είναι ένα asset που διαχειρίζεται η Socialab Advertising IKE, το πρώτο digital-first 360° agency.

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Ρυθμίσεις CookieΑποδοχή ΕπιλεγμένωνΑποδοχή όλων
Πολιτική Cookies

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Aπαραίτητα
Always Enabled

Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

CookieTypeDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID0This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid11 monthThe cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Λειτουργικά

Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.

CookieTypeDurationDescription
bcookie02 yearsThis cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Cookie απόδοσης

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

CookieTypeDurationDescription
YSC1This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat01 minuteThis cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma02 yearsThis cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb030 minutesThe cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc0The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt010 minutesThe cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz05 monthsThis cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Διαφημιστικού σκοπού

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.

CookieTypeDurationDescription
fr12 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE12 yearsUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid01 yearThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE15 monthsThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Analytics

Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

CookieTypeDurationDescription
GPS030 minutesThis cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga02 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid01 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.

Προτιμήσεις

Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.

CookieTypeDurationDescription
lang0This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.