The New Stuff - Suit digital marketing

5 απλοί τρόποι για όσο πιο στοχευμένο traffic στην ιστοσελίδα μας

Evdokia Dorli


Στο κομμάτι του business, τίποτα δεν είναι πραγματικά επιτυχές, αν δεν καταλήγει σε πώληση. Διότι, αν το σκεφτεί κανείς, όλα όσα κάνουμε, είτε σε οnline, είτε σε offline επίπεδο, έχουν ένα και μοναδικό σκοπό στο τέλος. Να πουλήσουμε το προϊόν μας ή τις υπηρεσίες μας. Σχετικά λοιπόν με το online marketing, τίποτα δεν είναι επαρκές, μέχρι να μπορέσουμε να φέρουμε στο site μας, το σωστό ή αλλιώς το στοχευμένο κοινό για εμάς.

Ενδεχομένως έχουμε στη διάθεσή μας ένα πραγματικά αξιόλογο προϊόν, ωστόσο αν στην ιστοσελίδα μας δεν έχουμε τους σωστούς «επισκέπτες», τότε τα νέα είναι άσχημα. Διότι, χωρίς τους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για το προϊόν που πουλάμε, η επιχείρησή μας είναι σαν να μην υπάρχει.

Ακόμα, και αν έχουμε επισκεψιμότητα μόνο από δέκα άτομα την ημέρα, αν αυτά τα δέκα άτομα είναι έτοιμα και πρόθυμα να αγοράσουν, τότε μπορούμε να θεωρούμε πως έχουμε πραγματική επιτυχία σαν επιχείρηση. Και όπως μπορούμε να καταλάβουμε, είναι πολύ καλύτερο να έχουμε δέκα, οι οποίοι όμως είναι έτοιμοι να αγοράσουν, παρά να έχουμε πεντακόσιους, οι οποίοι απλά βρέθηκαν στο site μας, επειδή έτυχε αλλά το προϊόν μας ή η υπηρεσία μας είναι εκτός των ενδιαφερόντων τους και έτσι απλά αποχώρησαν.

Ακολουθούν λοιπόν 5 τρόποι-κλειδιά, προκειμένου να έχουμε όσο πιο επιτυχημένο traffic γίνεται:

1. Στόχοι marketing… με νούμερα!

Προκειμένου να δημιουργήσουμε το στοχευμένο κοινό, στο οποίο αναφερθήκαμε μόλις, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουμε είναι να έχουμε ένα συγκεκριμένο σχέδιο για να μπορέσουμε να οδηγήσουμε τους επισκέπτες μας εκεί που θέλουμε – στην ιστοσελίδα μας δηλαδή. Ακόμα αυτό που χρειάζεται να κάνουμε οπωσδήποτε είναι να θέσουμε συγκεκριμένους στόχους. Για παράδειγμα, πως αναμένουμε και στοχεύουμε να έχουμε 1.000 επισκέπτες μέσα σε ένα μήνα. Άπαξ λοιπόν, και «πιάσουμε» τους στόχους που έχουμε θέσει, ξεκινάμε να αισθανόμαστε αυτοπεποίθηση και έτσι τα πράγματα θα ξεκινήσουν να μπαίνουν ξεκάθαρα σε μια σειρά.

Όσο περισσότερη κίνηση και επισκεψιμότητα αποκτά η ιστοσελίδα μας, τόσο ευκολότερο θα είναι να «χτυπήσουμε» μια θέση ψηλά στην αξιολόγηση (#ranking) των μηχανών αναζήτησης (για παράδειγμα Google), γεγονός που θα μπορέσει να οδηγήσει ακόμα περισσότερους στοχευμένους επισκέπτες στη σελίδα μας… και μαντέψτε τα καλά νέα σε αυτή την περίπτωση. Όλο αυτό θα συμβεί… οργανικά! Χωρίς δηλαδή να χρειάζεται να δαπανήσουμε χρήματα!

centering-your-marketing-strategy-on-your-ideal-client

2. Ανακαλύψτε τις προοπτικές σας!

Για να αποκτήσουμε αυτούς τους… πολυπόθητους επισκέπτες, βασική προϋπόθεση είναι να σκεφτούμε και να καταλήξουμε στο ποιος είναι ο ιδανικός επισκέπτης για εμάς, και στη συνέχεια να προσπαθήσουμε να τον «εντοπίσουμε» μέσω όλων των marketing ενεργειών που «τρέχουμε». Σημαντικό είναι πάντα να θυμόμαστε πως δεν μας ενδιαφέρει να μας επισκεφτεί ο οποιοσδήποτε, αλλά εκείνοι που είναι πιθανό να αγοράσουν από εμάς.

Και εν συνεχεία, περνάμε σε πιο συγκεκριμένα και προσωπικά insights των επισκεπτών μας, που πραγματικά μπορούν να μας βοηθήσουν. Για παράδειγμα, τι τζίρο μας φέρνει ετησίως ένας συγκεκριμένος πελάτης; Ποια είναι τα προβλήματά του και εμείς από την πλευρά μας, τι λύσεις μπορούμε να προσφέρουμε; Τι ηλικία έχει; Ποιο είναι το φύλο του; Το προϊόν μας απευθύνεται και σε άντρες και σε γυναίκες εξίσου; Ποια είναι τα ενδιαφέροντα του/της;

Όταν είμαστε σε θέση να δώσουμε απαντήσεις σε όλα αυτά τα ερωτήματα, τότε θα είμαστε επίσης σε θέση να μπορούμε να δουλεύουμε πιο έξυπνα και όχι… πιο σκληρά! Και αυτό  γιατί οι 1.000 στοχευμένοι μας επισκέπτες που θα μας αναζητήσουν και θα μας βρουν, σίγουρα δεν θα είναι οι ίδιοι με όσους θα «πέσουν» κατά τύχη ή κατά λάθος επάνω μας.

market-600x403

3. Α/Β Τesting

Το κομμάτι της διαδικασίας που είναι το πολυσυζητημένο… testing είναι πολύ σημαντικό. Για αυτό τον λόγο λοιπόν, καλό θα ήταν να δοκιμάζουμε όσες περισσότερες πηγές traffic είναι δυνατόν, και φυσικά να κρατάμε ιστορικό των αποτελεσμάτων μας. Επαναλαμβάνουμε ο,τι μπορεί να είναι επιτυχημένο, και φυσικά αποφεύγουμε ό,τι δεν πήγε καλά.

Κοιτάμε και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε κίνηση στην ιστοσελίδα μας από πηγές, οι οποίες να είναι πιθανότερο να αποφέρουν το ROI (return on investment) που επιθυμούμε. Πολλές από τις μεθόδους που θα χρειαστεί να πληρώσουμε για να έχουμε το επιθυμητό traffic, συμπεριλαμβανομένων των social media, σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν ακόμα περισσότερο στο να μας αποφέρουν τους επισκέπτες που θέλουμε. Επισκέπτες δηλαδή, που υπάρχει ξεκάθαρα η πιθανότητα να αγοράσουν από εμάς.

Πρέπει πάντα να κρατάμε υπ’όψιν μας πως δε μας ενδιαφέρει απλά και μόνο το site μας να έχει traffic και υψηλή επισκεψιμότητα. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να έχουμε όσο περισσότερους στοχευμένους, έτοιμους-να-αγοράσουν πελάτες στη σελίδα μας. Όταν θα μάθουμε με ποιο τρόπο μπορούμε να το κάνουμε αυτό, τότε είναι που θα έχουμε μια επιτυχημένη επιχείρηση. Και αυτό είναι ακριβώς εκείνο το σημείο που κάνει για ακόμα μια φορά την εμφάνιση του… το Facebook. ( Ω, ναι. Δε θα μπορούσε να λείπει!)

ab_testing

4. Το Facebook Ad Manager… ξέρει πολλά.

Το Facebook λοιπόν διαθέτει την πιο λεπτομερή πλατφόρμα σε ό,τι αφορά τη στοχευμένη διαφήμιση. Σκεφτείτε ένα δημογραφικό στοιχείο. Οποιοδήποτε. 99% υπάρχει. Γνωρίζει τη θρησκεία μας, το φύλο μας, τα ενδιαφέροντα μας, τι βλέπουμε στην τηλεόραση, τι μουσική ακούμε… ακόμα και ποια site έχουμε επισκεφτεί στο παρελθόν.

Τρομακτικό; Ίσως. Αποτελεσματικό; Σίγουρα.

Χρησιμοποιώντας τα Google Analytics, για τα οποία έχουμε μιλήσει πιο αναλυτικά εδώ, θα ανακαλύψουμε πολύ περισσότερα πράγματα για το κοινό μας και με τις πληροφορίες που θα λάβουμε μπορούμε να προσπαθήσουμε ακόμα και να διπλασιάσουμε εκείνους που ενδιαφέρονται για το προϊόν μας και το περιεχόμενό μας.

Ας μη ξεχνάμε το Α/Β testing και για πιθανούς και επίδοξους πελάτες, που μέχρι τώρα ωστόσο δεν μας γνωρίζουν ή δεν έχουν επισκεφθεί το site μας. Ίσως κάπου εκεί, ανακαλύψουμε ένα δημογραφικό στοιχείο το οποίο πραγματικά μας εκπλήξει, και διαπιστώσουμε πως μέχρι τώρα δεν έχουμε επιχειρήσει να το στοχεύσουμε

facebook-ad-managar

5. Διατηρήστε τη σχέση σας με τους επισκέπτες σας.

Η αλήθεια είναι πως δεν είναι ο καθένας έτοιμος να πραγματοποιήσει μια αγορά, τη στιγμή εκείνη που θα επισκεφθεί το site σας. Αυτό όμως, δεν σημαίνει πως δε θα την πραγματοποιήσει και αργότερα. Ίσως ο υποψήφιος αγοραστής χρειάζεται λίγο χρόνο παραπάνω να κάνει την έρευνά του, ίσως ακόμα δεν έχει διαθέσιμο το χρηματικό ποσό που χρειάζεται, ίσως, ίσως… Όποιο σενάριο και να επικρατεί, είναι σημαντικό να υπενθυμίζουμε σε αυτή την κατηγορία πελατών μας, το ποιοι είμαστε, καθώς και το για ποιο λόγο σε πρώτο χρόνο επισκέφθηκαν το site μας.

Retargeting ads

Οι διαφημίσεις που στοχεύουν στο retargeting, στοχεύουν στους χρήστες που επισκέφθηκαν το site μας, αλλά δυστυχώς… μας εγκατέλειψαν πρόωρα!

Σίγουρα έχει συμβεί κάποια στιγμή σε όλους μας να βρισκόμαστε για παράδειγμα μέσα στο Amazon και να κοιτάμε για βιβλία. Ε, και σίγουρα κάποιο θα μας τράβηξε λίγο περισσότερο την προσοχή και το κοιτάξαμε λίγο περισσότερο. Αλλά τελικά… αποφασίσαμε πως δεν είναι η κατάλληλη στιγμή να το αγοράσουμε και έτσι μετά από λίγο εγκαταλείψαμε το site και συνεχίσαμε την περιήγηση μας στο διαδίκτυο.

Και εκεί, που βρισκόμαστε μέσα σε κάποιο ενημερωτικό site, και ενημερωνόμαστε για τα νέα της ημέρας… Τσουπ! Το βιβλίο που κοιτάγαμε λίγο πριν, κάνει pop-up και εμφανίζεται στην οθόνη μας ξανά. Και εκεί σκέφτεται κανείς: TΙ ΣΥΜΠΤΩΣΗ!!! Όμως… όχι! Δεν είναι σύμπτωση. Είναι απλά retargeting. Στόχευση δηλαδή εκ νέου, στο προϊόν εκείνο που ο εν δυνάμει αγοραστής έδειξε λίγο νωρίτερα πως τον ενδιαφέρει να πραγματοποιήσει την αγορά του.

Χρησιμοποιώντας διάφορα διαθέσιμα εργαλεία, μπορούμε να στοχεύσουμε όλους εκείνους, που έδειξαν ενδιαφέρον και επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας. Όποιος έχει ήδη επισκεφτεί το site μας, είναι πολύ πιθανότερο πως αν του δείξουμε εκ νέου το προϊόν μας, ίσως η αγορά αυτή τη φορά να πραγματοποιηθεί, καθώς έχει ήδη δείξει ενδιαφέρον και γνωρίζει ήδη ορισμένα πράγματα για εμάς καθώς και τα προϊόντα μας ή τις υπηρεσίες μας.

retargeting

Drip Campaigns

Ένας ακόμα αποτελεσματικός τρόπος, προκειμένου να υπενθυμίζουμε στους εν δυνάμει πελάτες μας ότι… υπάρχουμε και πως αξίζουμε να είμαστε η επιλογή τους, είναι οι drip campaigns. Μιλώντας για drip campaigns, ουσιαστικά εννοούμε τις αυτοματοποιημένες email campaigns, οι οποίες δουλεύουν με ένα συγκεκριμένο τρόπο. Είναι marketing emails, τα οποία θα αποσταλούν αυτοματοποιημένα  και προγραμματισμένα.

Όταν λοιπόν, κάποιος επισκέπτεται το site μας, καλό και κυρίως έξυπνο είναι να του δώσουμε εκείνο το added value, το οποίο θα τον προσελκύσει επαρκώς, ώστε να μας δώσει κάποια στοιχεία του (και απλά ένα email είναι αρκετό!), ώστε να μπορέσουμε μελλοντικά να τον προσεγγίσουμε εκ νέου.

Κάποια παραδείγματα είναι:

1.  Kατεβάστε τώρα δωρεάν ένα αντίγραφο από το βιβλίο “….”.

2. Kάντε τώρα την εγγραφή σας και κερδίστε 20% έκπτωση στην πρώτη αγορά σας.

3. Κάντε την εγγραφή σας, για να μαθαίνετε τα νέα μας και τις προσφορές μας.

Φυσικά, πριν προσφέρουμε όλα αυτά τα πράγματα, πρέπει να δημιουργήσουμε έναν τρόπο, προκειμένου να «αιχμαλωτίσουμε» αυτά τα τόσο στοχευμένα leads κίνησης στο site μας.

Άπαξ λοιπόν, και έχουμε στη διάθεσή μας τις διευθύνσεις των emails, το επόμενο μας βήμα είναι να στήσουμε μια email drip campaign, η οποία να ξεκινάει με περιεχόμενο που αρχικά να προσφέρει value και όσο προχωράει η καμπάνια, να στοχεύουμε όλο και πιο έντονα στην πώληση του προϊόντος.

Ας δούμε ένα παράδειγμα μιας drip campaign από την αρχή έως το τέλος:

Email No1: Καλως ήρθατε!

Email No2: Ένα ενημερωτικό blog post για εσάς.

Email No3: Case Study

Email No4: Αγοράστε τώρα!

Email No5: Tελευταία ευκαιρία! Μόνο για σήμερα 10 % έκπτωση!

Όλοι οι παραπάνω τρόποι που αναφέραμε και αναλύσαμε, αποτελούν, όπως είπαμε και στην αρχή το κλειδί προκειμένου να έχουμε όσο το δυνατόν πιο στοχευμένο traffic στην ιστοσελίδα μας. Όσους περισσότερους από αυτούς τους τρόπους, καταφέρουμε να συνδυάσουμε ταυτόχρονα, τόσο καλύτερα και σαφώς πιο ποιοτικά και στοχευμένα θα είναι τα αποτελέσματα που θα έχουμε. Και αν αισθανόμαστε πως μόνοι μας δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε τόσο καλά, όσο θα θέλαμε ή θα έπρεπε, κρατάμε υπ’όψιν μας, πως υπάρχουν οι άνθρωποι που εξειδικεύονται στο να μας φέρουν τα αποτελέσματα τα οποία επιθυμούμε, και το μόνο που χρειάζεται είναι να τους βρούμε και να μοιραστούμε μαζί τους το όραμά μας για την επιχείρησή μας. Εκείνοι είναι σίγουρο πως ξέρουν τον τρόπο να μας οδηγήσουν στα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα.

Online Marketing · Social Media

traffic · visitor · web traffic · website

Brand & Marketing Managers · e-Shops

E-shop/ Internet Site / Blog

Evdokia Dorli

Η Eυδοκία είναι απόφοιτη του ALBA Graduate Business School, έχοντας ολοκληρώσει το ΜSc. του Marketing. To κομμάτι του digital marketing την γοήτευσε πολύ εξ'αρχής, καθώς πιστεύει πως είναι ένας χώρος που έχει να δώσει πολλά και κυρίως φρέσκα πράγματα στη διαφήμιση. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Conversions: Αυξήστε τα με τη βοήθεια των Social Media!

»

Θεωρία των Χρωμάτων: Τα oφέλη της στο Marketing

»

Job Alert: Performance Marketing Specialist

»

Τι είναι τελικά το remarketing;

»

Πώς να κάνεις set up την Google AdWords καμπάνια σου σε 9 βήματα!

»

Augmented Reality: Αλλαγή στην αγοραστική εμπειρία

»

Τα trends, των trends… (ὦ) trends!

»

Diversity Marketing: Αγκαλιάζουμε τη διαφορετικότητα

»

Snapchat vs. Instagram Stories: Εσείς ποιο θα προτιμήσετε;

»

Πως να δημιουργήσετε μια καλύτερη στρατηγική marketing όσον αφορά τις κριτικές των brand σας!

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο