The New Stuff - Suit digital marketing

5 πράγματα που θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να επιβιώσουν το 2018

Danai Korovessi


Στις αρχές του 2018, ο CEO  του Facebook, Mark Zuckerberg, ανακοίνωσε μια σημαντική αλλαγή που αφορά στα News Feeds, κάτι το οποίο θα φέρει σημαντικές επιπτώσεις στα brands και τις επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν την εφαρμογή για να προσεγγίσουν νέους πελάτες.

Σε αυτό το άρθρο θα προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε τι πρόκειται να αλλάξει αλλά και πως μπορείτε να προσαρμοστείτε ώστε να επιβιώσετε και να αναπτυχθείτε στο Facebook το 2018.

Τι πρόκειται να συμβεί;

Σύμφωνα με τα τελευταία νέα το Facebook θα επικεντρωθεί στην προβολή των News Feeds που προέρχονται από την οικογένεια και τους φίλους, απομακρύνοντας το ενδιαφέρον προώθησης δημοσιεύσεων που προέρχονται από τις επιχειρήσεις και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης.

Ο θεμελιώδης στόχος του Facebook αλλάζει. Αντί να εστιάζει στη βοήθεια των ανθρώπων να βλέπουν πληροφοριακό περιεχόμενο, θα μετατοπιστεί στο να βοηθήσει τους ανθρώπους να έχουν πιο ουσιαστικές κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο αρχικός στόχος του Facebook ήταν να βοηθήσει τον κόσμο να έρθει σε επαφή με άλλους ανθρώπους. Η υπερβολική όμως προβολή των επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια αποτέλεσε ανασταλτικό παράγοντα γι’ αυτό.

Για τον λόγο αυτό ο Mark Zuckerberg, επιδιώκει να μειωθεί ο χρόνος που καταναλώνουν οι χρήστες στο Facebook για εμπορικούς λόγους όπως και η επισκεψιμότητα αυτών σε επαγγελματικές σελίδες.

Οι αλλαγές θα γίνουν σταδιακά και σύμφωνα με τη δήλωση του Zuckerberg οι χρήστες θα βλέπουν λιγότερες δημοσιεύσεις από επιχειρήσεις και περισσότερες από τους δικούς τους ανθρώπους όπως φίλοι και οικογένεια.

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις αυτών των αλλαγών για τις επιχειρήσεις και τα brands;

Είναι προφανές ότι δεν πρόκειται για ένα ευχάριστο νέο για τις επιχειρήσεις ωστόσο όμως είναι κάτι που αργά ή γρήγορα θα συνέβαινε. Σε κάθε περίπτωση υπάρχουν τρόποι ώστε οι επαγγελματίες να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και να συνεχίσουν να είναι το ίδιο αποδοτική η προβολή τους μέσω της εφαρμογής, ακόμα και να επιτύχουν ανάπτυξη.

Πρέπει να σημειώσουμε ότι τα τελευταία χρόνια το Facebook γέμισε με έναν τεράστιο αριθμό δημοσιεύσεων χαμηλής ποιότητας που στόχευαν αποκλειστικά στην προσέλευση όλο και περισσότερων επισκεπτών στη σελίδα τους, χωρίς να επιδιώκουν ουσιαστική σχέση με τους πελάτες τους. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να χαθεί η ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής προβολής και του πρωταρχικού στόχου της εφαρμογής, που ήταν να φέρει τον κόσμο πιο κοντά!

Τα καλά νέα είναι ότι οι επαγγελματίες που θα συνεχίσουν να παράγουν υψηλής ποιότητας δημοσιεύσεις δεν θα χάσουν έδαφος, αντιθέτως θα μπορέσουν να δουν τους εαυτούς τους να αναπτύσσουν την παρουσία τους στην εφαρμογή.

Φυσικά και η αλλαγή αυτή δεν θα φέρει το τέλος του κόσμου στις μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις που προβάλλονται στο Facebook, καθώς υπάρχουν τρόποι για να προσαρμοστούν στις νέες κατευθύνσεις που θα δώσει ο ιδρυτής της εφαρμογής και στοχεύουν στην ανάπτυξη της κοινωνικής αλληλεπίδρασης των χρηστών.

Τι πρέπει να κάνει μια επιχείρηση για να συνεχίσει να προβάλλεται επιτυχημένα ακόμα και μετά από αυτές τις αλλαγές;

Βάση των όσων ανέφερε στη δήλωσή του ο Mark Zuckerberg μπορούμε να αντλήσουμε τις βασικές κατευθύνσεις που θα πρέπει να ακολουθήσουν οι επιχειρήσεις.

Παρακάτω θα αναπτύξουμε κάποιες από αυτές με σκοπό να βοηθήσουμε όλους τους επαγγελματίες να προσανατολιστούν σε αυτές όσο το δυνατόν πιο άμεσα. Ειδικότερα:

  1. Να αναπτύξουν μια πραγματική κοινότητα φίλων

Αυτό σημαίνει ότι δίνοντας το Facebook προτεραιότητα στις προσωπικές και τις τοπικές ιστορίες των χρηστών, τα brands θα πρέπει να προσαρμόσουν το social media marketing τους, έτσι ώστε να ανταποκρίνονται μέσα σε αυτό το πλαίσιο. Δηλαδή, σε ένα είδος περιεχομένου που θα ωθεί τον χρήστη σε ενεργητική αλληλεπίδραση με τη δημοσίευση και όχι στην απλή παραγωγή πληροφοριακού περιεχομένου το οποίο θα τον κρατά αμέτοχο, χωρίς να εγείρει τα συναισθήματά του.

  1. Το περιεχόμενο των δημοσιεύσεων θα πρέπει να έχει αξία για τον επισκέπτη της σελίδας

Ποτέ πριν οι επιχειρήσεις και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν είχαν την ευκαιρία να απευθυνθούν σε ένα τόσο ευρύ κοινό. Θα πρέπει λοιπόν, να παρέχουν σε όλους αυτούς τους χρήστες ποιοτικό περιεχόμενο γεμάτο αξία και όχι απλά οι εταιρείες να στοχεύουν σε μεγάλα ποσοστά επισκεψιμότητας τα οποία τελικά αποτελούν έναν σκέτο αριθμό. Θα πρέπει οι δημοσιεύσεις να ανταποκρίνονται στις πραγματικές τους ανάγκες. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα το κοινό τους να έχει ενεργή αλληλεπίδραση ισχυροποιώντας με αυτόν τον τρόπο τη σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ του brand και των πελατών του.

  1. Δημιουργία Videos

Δεν είναι μυστικό ότι η άνοδος της δημοσίευσης video είναι αστρονομική λαμβάνοντας τις πρώτες θέσεις στα News Feeds του Facebook. Είτε είναι προ-ηχογραφημένα, είτε είναι live, οι επαγγελματικές σελίδες καλό θα ήταν να εξετάσουν το ενδεχόμενο να δημιουργήσουν υλικό το οποίο θα ανταποκρίνεται στη νέα στρατηγική marketing του Facebook. Μάλιστα, όσο πιο συχνά δημοσιεύουν videos οι επαγγελματίες τόσο πιο ενεργά θα αλληλεπιδρά το κοινό. Αυτό θα έχει σαν αποτέλεσμα οι επαγγελματίες να συγχρονιστούν με τον νέο αλγόριθμο του Facebook κερδίζοντας έδαφος στη νέα τάξη πραγμάτων.

  1. Μεγαλύτερη χρήση της εφαρμογής του Messenger

Μία από τις μεγαλύτερες τάσεις που προβλέπονται για το marketing των social media το 2018 είναι η άνοδος της αλληλεπίδρασης των χρηστών μέσω της εφαρμογής του Messenger. Εάν αλλάξει ο αλγόριθμος των News Feeds του Facebook, δεν θα είναι εύκολο να προσεγγίσετε εύκολα νέους πελάτες. Έτσι, εάν οι εταιρείες εξελίξουν την εξυπηρέτηση των πελατών τους μέσω της συγκεκριμένης εφαρμογής θα αναπτύξουν αμεσότητα και προσωπική σχέση με τους πελάτες τους, εξασφαλίζοντας έτσι πιο ουσιαστική και ποιοτική σχέση με το πελατολόγιό τους.

  1. Αμειβόμενη στρατηγική

Αυτή είναι μια μέθοδος την οποία έχουν προτείνει οι social media marketers εδώ και αρκετά χρόνια. Διότι πολύ σπάνια οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να προσελκύσουν οργανικά τον επιθυμητό αριθμό επισκεπτών στο Facebook.

Υπάρχουν πολλά στοιχεία που δείχνουν ότι το Facebook συνεχίζει να επιταχύνει την οργανική προσέγγιση στα News Feeds, όμως αυτή η τελευταία ανακοίνωση ενδεχομένως να μη βοηθήσει ιδιαίτερα αυτή τη λειτουργία.

Καμία επιχείρηση δεν θα μπορούσε να αγνοήσει τα νέα δεδομένα της εφαρμογής για να ενισχύσει τη θέση της ή να προωθήσει την επαγγελματική της σελίδα, ωστόσο όμως όσοι προσαρμοστούν άμεσα σε αυτά θα μπορέσουν όχι μόνο να επιβιώσουν αλλά και να δουν τους λογαριασμούς τους να αναπτύσσονται.

Κλείνοντας, αυτό που διαπιστώνουμε είναι ότι οι αλλαγές αυτές ενδεχομένως να δυσκολέψουν όλους όσους ασχολούνται με τη δημιουργία διαφήμισης μέσω του Facebook, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία να γίνουμε όλοι πιο δημιουργικοί και πιο άμεσοι ενισχύοντας ακόμα περισσότερο τις σχέσεις με τους πελάτες μας!

Advertising · Facebook · News · Online Marketing · Social Media

digital marketing · Facebook · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Media

Danai Korovessi

Η Δανάη είναι απόφοιτη του τμήματος πολιτικής επιστήμης και δημόσιας διοίκησης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και τρέφει μεγάλη αγάπη για το marketing και ιδιαίτερα για το digital marketing. Σήμερα εργάζεται ως PR Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting