The New Stuff - Suit digital marketing

5 Τρόποι που η χρήση Analytics μπορεί να συμβάλει στην βελτιστοποίηση του SEO σας.

Κωνσταντίνος Κυρίτσης


Τα εργαλεία Analytics, με γνωστότερο εκείνο της Google, μπορούν να σας χαρίσουν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά όχι μόνο με το marketing και την απόδοση του ιστοτόπου σας, αλλά και την βελτιστοποίηση για μηχανές αναζήτησης (SEO).

Στο παρόν άρθρο θα παρουσιαστούν πέντε διαφορετικά insights που μπορείτε να αποκτήσετε από τα Google Analytics, και στη συνέχεια να χρησιμοποιήσετε για να βελτιστοποιήσετε το Search Engine Optimization της σελίδας σας.

Custom Segments

Τα Custom Segments είναι πλέον ένα βασικό εργαλείο του Google Analytics που σας επιτρέπει να δείτε την κίνηση στον ιστότοπό σας με βάση στοιχεία όπως το κανάλι, τα δημογραφικά και το ποσοστό ολοκλήρωσης συγκεκριμένων στόχων. Μπορείτε να δημιουργήσετε custom segments με βάση σχεδόν οποιοδήποτε στοιχείο χρήσης, όπως για παράδειγμα ο χρόνος παραμονής ή επισκέπτες από συγκεκριμένες χώρες.

Χρησιμοποιείστε τα custom segments για να μάθετε περισσότερα για τους χρήστες της ιστοσελίδας σας, αλλά και τον τρόπο που πλοηγούνται σε αυτήν. Με βάση τα στοιχεία αυτά, μπορείτε να εντοπίσετε τα μέρη του κοινού που παρουσιάζουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον για το περιεχόμενό σας, και έτσι να στοχεύσετε αποτελεσματικότερα.

Mobile Traffic

Η κίνηση από mobile συσκευές αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, ωστόσο, δεν είναι αρκετό να παρακολουθείτε απλά το ποσοστό των επισκεπτών που πλοηγούνται από αυτές. Είναι σημαντικό να παρακολουθείτε και το επίπεδο engagement των επισκεπτών αυτών. Παρακολουθείστε το ποσοστό των conversions, το bounce rate και συγκρίνετέ τα με τα αντίστοιχα στατιστικά για χρήστες desktop για να κρίνετε ποια εμπειρία είναι καλύτερη, και ποια μπορεί να χρήζει βελτιώσεων.

Λάβετε υπόψη σας πως το crawler της Google αξιολογεί πλέον την ιστοσελίδα σας ξεκινώντας από την mobile εκδοχή της. Μια κατώτερη mobile εμπειρία μπορεί να επηρεάσει δραματικά την θέση σας στα οργανικά αποτελέσματα.

Αναζητήσεις In-Site

Εάν έχετε ενσωματώσει αναζήτηση στον ιστότοπό σας, τότε έχετε μια τεράστια ευκαιρία να μάθετε τι ζητούν οι χρήστες σας και να αναδείξετε το περιεχόμενο που ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους. Επιπλέον, οι όροι που εμφανίζονται πιο συχνά στις αναζητήσεις εντός της σελίδας σας, αποτελούν πιθανότατα και εξαιρετικές ιδέες για νέο περιεχόμενο που μπορεί να φέρει επισκέπτες μέσα από τα οργανικά αποτελέσματα.

Bounce Rate

Ως bounce rate ορίζεται το ποσοστό των επισκεπτών του ιστοτόπου σας που φτάνουν σε αυτόν αλλά τον εγκαταλείπουν χωρίς να πραγματοποιήσουν καμία αλληλεπίδραση. Συχνά το υψηλό bounce rate μπορεί να οφείλεται σε κακές επιλογές User Interface και User Experience. Διαφορετικά, ακόμα και στην περίπτωση ενός άριστου interface, ένα υψηλό bounce rate μπορεί να δείχνει πως οι επισκέπτες σας δεν βρίσκουν τις πληροφορίες που αναζητούν στην σελίδα σας.

Σε κάθε περίπτωση, η μηχανή αναζήτησης της Google θα μειώσει την θέση σελίδων των οποίων οι χρήστες επιστρέφουν σύντομα πίσω στα οργανικά αποτελέσματα, καθώς τις αξιολογεί ως μη σχετικές ή χαμηλής ποιότητας.

Conversions ανά Σελίδα

Συγκρίνετε την απόδοση στα conversions ανά σελίδα και παρατηρήστε εάν κάποια από αυτές έχει σημαντικά καλύτερη η χειρότερη απόδοση. Αξιολογείστε ακόμα το ποσοστό των conversions με χρήστες που έφτασαν στο site από τα οργανικά αποτελέσματα, για να αξιολογήσετε κατά πόσον κάποια από τις σελίδες σας ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες των χρηστών, και προσπαθήστε να δώσετε μεγαλύτερη βάση σε αυτήν ώστε να εμφανίζεται σε υψηλότερη θέση από τις άλλες σε σχετικές αναζητήσεις.

Παραπάνω, παρουσιάστηκαν μερικοί βασικοί τρόποι που η χρήση εργαλείων Analytics μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το SEΟ του ιστοτόπου σας. Πάνω από όλα, θυμηθείτε πως μία άριστη εμπειρία χρήσης, θα συμβάλλει σημαντικά και στην αύξηση της θέσης της σελίδας σας, μέσα από την βελτίωση των στατιστικών της χρήσης της, αλλά και την αναβάθμιση της αξιολόγησης της ποιότητάς της από αλγόριθμους όπως ο Google RankBrain.

Google · Online Marketing · Search · SEO

advertising · analytics · digital marketing · seo

Agencies · e-Shops · Small Businesses

E-shop/ Internet Site / Blog

Κωνσταντίνος Κυρίτσης

Ο Κωνσταντίνος Κυρίτσης είναι απόφοιτος του τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων του University of East London. Ακόμα, είναι τελειόφοιτος του Master of Science in Digital And Social Media Marketing από το ίδιο πανεπιστήμιο. Αυτήν την περίοδο εργάζεται στην Socialab ως Account Executive.

Recently Published

»

Πώς να κερδίσεις την προσοχή του κοινού σου σε 8 δευτερόλεπτα

»

Γιατί τα brands είναι καλό να χορηγούν festivals!

»

4 τρόποι να χαμηλώσετε το CPA σας

»

Γιατί πρέπει να συνδυάζουμε content και martech

»

Τα Facebook Metrics που πρέπει να παρακολουθούν οι επιχειρήσεις

»

Οδηγός για τους marketers: μάθε να ακούς το κοινό σου!

»

Τι είναι το Influencer Marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας!

»

Video: Γιατί οι Marketers πρέπει να παράγουν περισσότερο περιεχόμενο με video!

»

Πώς να αυξήσεις το Brand Engagement με τα Instagram Memes

»

8 Tips για να προωθήσεις το κανάλι σου στο YouTube

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο