The New Stuff - Suit digital marketing

5 επιτυχημένες διαφημιστικές καμπάνιες των τελευταίων δεκαετιών

Έλενα Καλλιάνη


Μια διαφημιστική καμπάνια είναι επιτυχημένη όχι μόνο όταν αιχμαλωτίζει την φαντασία του κοινού, αλλά και όταν έχει τη σωστή στρατηγική για να το κάνει να κολλήσει.

Το να στοχεύσεις το κοινό σου σε διάφορες πλατφόρμες, για να επιβεβαιώσεις ότι η καμπάνια σου δεν θα περάσει απαρατήρητη, από μόνο του δεν είναι πάντα αποτελεσματικό. Άλλωστε, πάνω από τους μισούς καταναλωτές είναι πιο πιθανό να αγοράσουν ένα προϊόν αν τους αρέσει η “ιστορία”του brand.

Ας δούμε 7 από τις πιο αποτελεσματικές καμπάνιες από το 1960 μέχρι και σήμερα.

1. Volkswagen – “Think Small”

Συχνά θεωρείται το χρυσό πρότυπο της διαφήμισης, αυτή η καμπάνια του 1960 άλλαξε την αντίληψη των ανθρώπων για το brand και αύξησε τις πωλήσεις μέσω της ειλικρίνειας.

Η πρόκληση ήταν να αυξηθούν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της Volkswagen στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Αν και 15 χρόνια μετά το τέλος του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου, ήταν ακόμα δύσκολο να πωληθούν γερμανικά προϊόντα στην αμερικανική αγορά, για να μην αναφέρουμε ότι το ίδιο το αυτοκίνητο ήταν πολύ μικρότερο από ότι συνήθιζαν οι αγοραστές. Αντί λοιπόν να δουν το μέγεθος σαν ελάττωμα και να το αποφύγουν, το χρησιμοποίησαν προς όφελος τους λέγοντας στο κοινό “Think Small”.

2. Dove – “Real Beauty”

Η καμπάνια αυτή ξεκίνησε το 2004 ως μια σειρά από πινακίδες στον Καναδά και στο Λονδίνο, οι οποίες περιλάμβαναν ερωτήσεις σχετικά με τις γυναίκες που απεικονίζονταν. Ρωτώντας το κοινό αν τα μοντέλα είναι  “fat ή fit”, “wrinkled ή wonderful” η καμπάνια προκάλεσε συζητήσεις γύρω από την γυναικεία ομορφιά.

Παρά το γεγονός ότι οι διαφημιστικές πινακίδες περιορίζονται γεωγραφικά, οι κύριες ερωτήσεις σήμαιναν ότι οι καταναλωτές θα μπορούσαν να αλληλεπιδρούν και να μοιράζονται το μήνυμα της καμπάνιας στα Social Media, προετοιμάζοντας το δρόμο για να γίνει viral.
Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις του Dove αυξήθηκαν από 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια σε πάνω από 4 δισεκατομμύρια δολάρια. Ξεκίνησε μια νέα τάση στη διαφήμιση να απεικονίζει τις γυναίκες με διαφορετικό τρόπο. Δεν θεωρήθηκε μόνο ως οικονομική επιτυχία, αλλά και πρωτοποριακή, διορατική και αυθεντική διαφήμιση.

3. Apple – “Get a Mac”

Η διαφήμιση αυτή του 2006, επέλεξε κωμικούς ηθοποιούς για να εκπροσωπούν τα δύο brands των υπολογιστών και στην εμφάνιση αποβλέπει στους ιδιοκτήτες της κάθε εταιρείας. Ο στόχος ήταν να κάνει τους ανθρώπους να αλλάξουν τη χρήση ενός υπολογιστή, ενός γνωστού και αξιόπιστου brand, με έναν Mac, τον λιγότερο γνωστό ανταγωνιστή του.

Η μορφή των διαφημίσεων ήταν ανταγωνιστική, αλλά ταυτόχρονα παιχνιδιάρικη και αστεία. Είναι σημαντικό ότι η Apple εμφανίστηκε ως ο καλός της υπόθεσης λέγοντας συνέχεια στο PC να μην είναι τόσο σκληρός με τον εαυτό του. Επιπλέον, η διαφήμιση ώθησε τους ανθρώπους να δώσουν προσοχή στο βαρετό κομμάτι της πληροφορικής. Η ασφάλεια, οι ιοί, η επανεκκίνηση ακόμη και τα σφάλματα σύνταξης έγιναν συζητήσεις που είχαν κανονικοί άνθρωποι.

Η Apple είχε εξασφαλίσει τη μοίρα της με τη νεότερη γενιά, οι οποίοι είχαν γνωρίσει ήδη τη μάρκα μέσω της πρόσφατης κυκλοφορίας των iPod και iTunes. Μετά την κυκλοφορία των πρώτων διαφημίσεων λοιπόν, οι πωλήσεις των Mac αυξήθηκαν κατά 12% και στα τέλη του 2006  η Apple είχε πουλήσει το ρεκόρ των 1.600.000 Macs, αύξηση κατά 39%.

4. Old Spice – “The Man Your Man Could Smell Like”

Το Old Spice ήθελε μια καμπάνια που θα απευθυνόταν τόσο στους άντρες όσο και στις γυναίκες. Ενώ προβλήθηκαν δύο τηλεοπτικές διαφημίσεις  το 2010, η πραγματική επιτυχία της καμπάνιας βρέθηκε στα Social Media.
Το δημιουργικό τμήμα παρατήρησε ότι η διαφήμιση είχε μεγάλη απήχηση στο διαδίκτυο και αποφάσισε να το εκμεταλλευτεί, κ έτσι σε συνέχεια των τηλεοπτικών σποτ να δημιουργήσει μια διαδραστική καμπάνια βίντεο. Για να επιτευχθεί αυτό, απευθύνθηκαν στο κοινό μέσω Facebook και Twitter με σύντομα, εξατομικευμένα βίντεο χρησιμοποιώντας τον ίδιο τόνο και χαρακτήρα.

Οι αντιδράσεις του κοινού  στα βίντεο του Old Spice ήταν εκπληκτικές, κερδίζοντας σχεδόν 11 εκατομμυρίων views, 29.000 followers στο Facebook και 58.000 νέους followers στο Twitter.

5. Nike – “Breaking2”

Αυτή η καμπάνια από το 2017 ήταν o τέλειος συνδυασμός από influencer και content marketing. Στο πλαίσιο της στρατηγικής για τα νέα παπούτσια τους, Zoom Vaporfly Elite, η Nike πραγματοποίησε live μια προσπάθεια να ολοκληρωθεί ένας μαραθώνιος σε λιγότερο από δύο ώρες. Υπήρχε ζωντανή μετάδοση στο Facebook και στο Twitter, ενώ οι φωτογραφίες από τα παρασκήνια ανέβαιναν στο Instagram.

Στον αγώνα πήραν μέρος τρεις αθλητές, ο Eliud Kipchoge, ο Zersenay Tadese, και ο Lelisa Desisa. Η Nike διευκόλυνε τους θεατές να το παρακολουθήσουν με το hashtag #Breaking2 και μάλιστα δημιούργησαν και ένα εξειδικευμένο emoji παπουτσιών Nike Vaporfly Elite.

Μια εβδομάδα μετά την ενέργεια, η Nike συγκέντρωσε 584.000 mentions στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και το hashtag τους χρησιμοποιήθηκε πάνω από 400.000 φορές, με το 87% των σχολίων να ήταν θετικό και ένα αξιοσημείωτο ποσό των 2 τρισεκατομμύρια εμφανίσεων. Τα παπούτσια τα πήγαν εξίσου καλά, επιτυγχάνοντας 5,2 φορές μεγαλύτερο engagement τις ημέρες που ακολούθησαν της ενέργειας.

Advertising · Case Studies · marketing

advertising · brand · content marketing · digital marketing · marketing

Έλενα Καλλιάνη

Η Έλενα Καλλιάνη είναι απόφοιτος του τμήματος Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιά, κατέχει το Professional Diploma in Digital Marketing του ALBA και την τρέχουσα περίοδο εργάζεται στην Monogram ως Media Executive.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting