The New Stuff - Suit digital marketing

5 λόγοι που ευθύνονται για την κακή στρατηγική Social Media Marketing

Giannis Kotselis


Εξαιτίας της εκτενούς μείωσης του organic reach για τα brands, οι άνθρωποι πρότειναν τα πάντα, από την εστίαση σε Facebook Groups μέχρι το να εγκαταλείψουν το Facebook εντελώς. Κατά τη γνώμη μου, όλοι πρέπει να πάρουμε μια βαθιά ανάσα και να σκεφτούμε αντικειμενικά τι ελπίζουμε να πάρουμε από το social media marketing. Ακολουθούν μερικοί από τους βασικούς λόγους για τους οποίους οι προσπάθειες social media marketing σας δεν λειτουργούν όπως ελπίζατε.

1.Υπερεκτίμηση της “κοινότητας”

Το χτίσιμο της κοινότητας είναι σημαντικό στο social media marketing, ωστόσο οι περισσότεροι marketers παρανοούν κατάφωρα το είδος της κοινότητας που χτίζουν. Όταν οι περισσότεροι  social media marketers σκέφτονται μια social «κοινότητα», φαντάζονται ότι χιλιάδες άνθρωποι συγκεντρώθηκαν γύρω από το brand τους, περιμένοντας υπομονετικά να βγει το content της σελίδας, το οποίο θα βελτιώσει αμέσως όλη τη ζωή τους. Στην πραγματικότητα, υποτίθεται ότι προβάλλετε την αξία του τι φέρνει η μάρκα σας στο “τραπέζι” με εκπαιδευτικό, ενημερωτικό και προσανατολισμένο σε αξία τρόπο, με την ελπίδα ότι η κοινότητά σας θα επιλέξει το brand σας όταν προκύψει ανάγκη. Πρέπει να σταματήσουμε να προσποιούμαστε ότι οι άνθρωποι θέλουν πραγματικά να είναι φίλοι με brands. Αν είστε social media marketer και διαφωνείτε, προσπαθήστε γρήγορα να ανακαλέσετε τα ονόματα actual χρηστών στην κοινότητά σας. Πιθανόν δεν μπορείτε.

Μόλις καταφέρουμε όλοι να έχουμε μια ρεαλιστική αντίληψη για τι τύπο κοινότητας προσπαθούμε να οικοδομήσουμε και γιατί τη χτίζουμε, τα αποτελέσματα των προσπαθειών social media marketing θα βελτιωθούν.

2. Απουσία Διαφήμισης

Είμαι ακόμα μπερδεμένος όσον αφορά στον αριθμό των marketers που είναι αντίθετοι στη διαφήμιση των social media – είναι κυριολεκτικά ο πιο οικονομικός τρόπος για να φτάσετε σε μια targeted group καταναλωτών.

Ενώ δεν έχει κάθε επιχείρηση να διαθέσει μεγάλο budget για να επενδύσει στη διαφήμιση, μπορεί να προχωρήσει σε βάθος όσον αφορά στα κοινωνικά μέσα. Προτρέπουμε έντονα λοιπόν τα brands να αφιερώσουν ένα μέρος του budget στη διαφήμιση στα social media.

3. Αποσυντονισμός από λάθος τακτικές

Αν βάζετε προτεραιότητα την τακτική πάνω από τη στρατηγική, είστε καταδικασμένοι να αποτύχετε. Πρέπει να ξεκινήσετε στοχεύοντας στις προσπάθειές σας και να εργαστείτε αντίθετα, αναπτύσσοντας μια στρατηγική που θα σας βοηθήσει να επιτύχετε τους επιχειρηματικούς σας στόχους με οικονομικά αποδοτικό τρόπο. Συνειδητοποιήστε πως ό,τι κάνετε χρειάζεται χρόνο και πως πρέπει να εκτιμήσετε τον χρόνο που θα ασχοληθείτε μια δραστηριότητα σε σχέση με αυτό που θα σας δώσει. Ή πιο απλά, ROI.

4. Λανθασμένη κατανόηση των data

Μία από τις μεγαλύτερες αδυναμίες σε οποιαδήποτε στρατηγική μάρκετινγκ social media είναι η λανθασμένη κατανόηση των δεδομένων. Εάν δεν μπορείτε να μετρήσετε, να αναλύσετε και να αντιδράσετε στα δεδομένα που δημιουργούνται από τις δραστηριότητες στα social media, ουσιαστικά σπαταλάτε τον πολύτιμο χρόνο σας.

Πρέπει επίσης να επενδύσετε χρόνο στην κατανόηση μοντέλων απόδοσης. Η θεωρητική καταναλωτική διαδικασία του “see post”, “κάντε κλικ στο σύνδεσμο” και “αγοράστε το προϊόν” σχεδόν ποτέ δε λειτουργεί. Οι καταναλωτές τείνουν να κάνουν bounce πριν αγοράσουν και έτσι μπορεί να παρερμηνευτεί η αποτελεσματικότητα των καμπανιών σας.

Νιώστε οικεία με τα στατιστικά στοιχεία του Facebook, το Facebook Analytics (από το Pixel) και το Google Analytics, ώστε να κατανοήσετε πλήρως τα αποτελέσματα των προσπάθειές σας. Η επιτυχία με το social media marketing δεν αφορά μόνο τα Likes, το engagement και τα shares– στην πραγματικότητα, αυτά τα στατιστικά στοιχεία από μόνα τους είναι σε μεγάλο βαθμό άσχετα με τους ευρύτερους επιχειρηματικούς σας στόχους.

5. Μη συμπεριφέρεστε σαν ένα Brand-κολοσσό, δεν είστε.

Εάν μοντελοποιείτε τη στρατηγική social media marketing μετά την Coca-Cola ή τη Nike, πιθανότατα θα είστε μακριά από το στόχο. Κορυφαίες εταιρίες όπως αυτές έχουν οικοδομήσει την αξία των brands για δεκαετίες και αν δεν είστε προετοιμασμένοι να πάτε στην αγορά με τεράστιους προϋπολογισμούς, η προσπάθεια δανεισμού ιδεών από αυτούς πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει.

Οι επιχειρήσεις μικρής έως μεσαίας κλίμακας πρέπει να δουλέψουν ιδιαίτερα σκληρά (και έξυπνα) για να μειώσουν το “θόρυβο” στα κοινωνικά μέσα. Ποτέ μην υποθέσετε ότι οι άνθρωποι απλά σας γνωρίζουν και ότι θα καταλάβουν αυτόματα τι προσπαθείτε να προωθήσετε. Να είστε ρεαλιστές, να είστε ταπεινοί και να πηγαίνετε στην αγορά με ένα scrappy και έξυπνο σχέδιο για την οικοδόμηση του brand σας. Με το χρόνο, η φήμη σας θα αυξηθεί. Μόλις σταματήσετε να κάνετε τα παραπάνω λάθη, θα δείτε σίγουρα αργή και σταθερή βελτίωση για τις προσπάθειες της στρατηγικής social media marketing  Είναι χρόνος να χρησιμοποιήσετε σωστά τα κοινωνικά μέσα για το μάρκετινγκ.

Social Media

marketing · Social Media · strategy

Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Communications · Media

Giannis Kotselis

O Γιάννης είναι απόφοιτος του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ο χώρος του Digital Marketing και ειδικότερα των Social Media μπήκε στη λίστα ενδιαφέροντός του από πολύ μικρή ηλικία. Σήμερα εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting