The New Stuff - Suit digital marketing

5 Tips για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Instagram

Emmanouela Galliou


Ενώ το Facebook εξακολουθεί να είναι η πρώτη κοινωνική πλατφόρμα δικτύωσης για τις επιχειρήσεις, το Instagram – ιδιοκτησίας Facebook – ανελίσσεται ταχέως. Το δίκτυο που βασίζεται στην εικόνα αριθμεί 800 εκατομμύρια ενεργούς χρήστες μηνιαίως και είναι το ταχύτερα αναπτυσσόμενο κοινωνικό δίκτυο, ενώ το εύρος εργαλείων και επιλογών που προσφέρει συνεχίζει να μεγαλώνει. Τα Instagram Stories έχουν πλέον 400 εκατομμύρια ημερήσιους ενεργούς χρήστες, ενώ παρέχει συνεχώς νέες επιλογές όπως advanced direct messaging, IGTV κλπ.

Και καθώς το Instagram συνεχίζει να επεκτείνεται, οι ευκαιρίες προσέγγισης χρηστών μέσω της εφαρμογής πληθαίνουν, αλλά εάν θέλετε να εξασφαλίσετε μέγιστη απόδοση, θα πρέπει να αυξήσετε το engagement rate. Όπως όλες οι κοινωνικές πλατφόρμες έτσι και το Instagram χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο, όπου συνδέει τα interests που έχουμε θέσει για το περιεχόμενο που κοινοποιούμε με κοινό το οποίο διαθέτει τα χαρακτηριστικά αυτά. Αν μπορείτε να δημιουργήσετε περισσότερο engagement, βελτιώνετε την απόδοσή σας στο Instagram.

Πώς μπορείτε όμως εσείς να ενισχύσετε το engagement σας στο Instagram;                                                 

Μια επιλογή που πρέπει να εξετάσετε είναι οι διαγωνισμοί.

Η αξία των διαγωνισμών στο Instagram

Έρευνα του Tailwind δείχνει ότι τα Instagram accounts τα οποία διεξάγουν διαγωνισμούς αυξάνονται μέχρι και 70% ταχύτερα από ότι τα accounts που δεν έχουν αυτή την τακτική. Επιπλέον, οι διαγωνισμοί στο Instagram αποφέρουν 65 φορές περισσότερα σχόλια και 3,5 φορές περισσότερα likes από τις κανονικές αναρτήσεις. Ωστόσο, παρά αυτό το γεγονός, μόνο το 2% των Instagram marketers διοργανώνουν διαγωνισμούς τακτικά. Αυτή είναι μια χαμένη ευκαιρία για τους περισσότερους αλλά ίσως είναι μια μεγάλη ευκαιρία για εσάς και  το brand σας να ξεχωρίσετε χρησιμοποιώντας τους διαγωνισμούς και να ενισχύσετε την παρουσία σας στο Instagram.

Πέντε tips για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό

1. Ακολουθήστε τους κανόνες

Εάν πρόκειται να χρησιμοποιήσετε το Instagram για να τρέξετε τον διαγωνισμό σας, πρέπει να συμμορφώνεστε με τους κανόνες της πλατφόρμας.

Μπορείτε να διαβάσετε τους επίσημους κανόνες, αλλά παρακάτω θα βρείτε τα πιο ουσιώδη:

  • Κατανοήστε τους επίσημους κανόνες, τους όρους και τις προϋποθέσεις.
  • Κάνετε σαφές στους χρήστες ότι οι διαφημίσεις σας δεν προέρχονται από το Instagram αλλά ούτε τις χορηγεί.
  • Δεν πρέπει να κάνετε εσφαλμένα tag στο περιεχόμενό σας ή να ενθαρρύνετε την εσφαλμένη προσθήκη ετικετών από τους followers σας (για παράδειγμα, δεν μπορείτε να ενθαρρύνετε τους χρήστες να επισημαίνουν τις ετικέτες τους στις φωτογραφίες στις οποίες δεν εμφανίζονται).

Σχετικά με την τήρηση των κανόνων και την αποδέσμευση του Instagram από οποιαδήποτε ευθύνη, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να δημιουργήσετε μια σελίδα για τον διαγωνισμό σας και να δημοσιεύσετε όλες τις πληροφορίες εκεί.

2. Ρίξτε μια ματιά δίπλα

Υπάρχει μεγάλη αξία στη μελέτη των όσων κάνουν οι άλλοι Instagram marketers, καθώς μπορείτε να ανιχνεύσετε τις πιο επιτυχημένες τεχνικές και να τις εφαρμόσετε στο δικό σας account.

Διάφοροι τύποι διαγωνισμών που διεξάγουν διάφορες επιχειρήσεις:

Tag-to-win – Για να είναι αποτελεσματικός ο διαγωνισμός, πρέπει να κάνετε περισσότερα απ’ το απλά να ασχοληθείτε με τους followers που έχετε ήδη – πρέπει προσεγγίσετε νέους. Ένας διαγωνισμός tag-to-win μπορεί να φέρει αποτελέσματα.

Photo contests – Αν επιδιώκετε να αυξήσετε το engagement και το reach σας, ο διαγωνισμός φωτογραφίας είναι μια καλή επιλογή για εσάς.

Παρακολουθήστε τους διαγωνισμούς που τρέχουν οι ανταγωνιστές σας και σημειώστε τι σας φαίνετε αποδοτικό. Μπορείτε να εντάξετε στο περιεχόμενό σας ιδέες ανταγωνιστών που θα βελτιώσουν τη θέση σας, άλλωστε υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης.

3. Κάντε το να αξίζει τον χρόνο του κοινού

Προκειμένου ο διαγωνισμός σας στο Instagram να είναι αποτελεσματικός, πρέπει να αξίζει τον χρόνο των followers σας. Εάν δεν αισθάνονται ότι παίρνουν κάτι που αξίζει, δεν θα συμμετάσχουν. Επίσης, καθώς οι προσδοκίες σας για τη συμμετοχή των χρηστών αυξάνονται, θα πρέπει να ισχύει το ίδιο και για το βραβείο ή την ανταμοιβή που θα κερδίζουν από τη συμμετοχή τους στον διαγωνισμό σας. Μια giftcard αξίας 10 ευρώ μπορεί να είναι αρκετή για έναν απλό διαγωνισμό, αλλά πιθανότατα δεν επαρκεί για Photo contests όπου ίσως χρειαστεί να επενδύσετε περισσότερο για να ενθαρρύνετε τους οπαδούς να δημοσιεύσουν μια εικόνα στο χρονολόγιό τους.

4. Κάντε τη συμμετοχή εύκολη

Μην κάνετε τη συμμετοχή στον διαγωνισμό περισσότερο δύσκολη από ό,τι πρέπει να είναι. Εάν ζητάτε από τους οπαδούς να κάνουν like, να σχολιάσουν, να προσθέσουν ετικέτες, να χρησιμοποιήσουν ένα συγκεκριμένο hashtag και να μοιραστούν μια φωτογραφία, υπάρχουν πάρα πολλά εμπόδια που μπορούν να προκύψουν. Κρατήστε το απλό!

5. Προωθείστε

Προωθείστε το περιεχόμενό σας σε πολλές πλατφόρμες και κανάλια.

Κανάλια που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για την προώθηση των διαγωνισμών:

  • Άλλα προφίλ κοινωνικών μέσων
  • Website και blog
  • Email newsletter
  • Εσωτερική σήμανση καταστημάτων

Καθώς προωθείτε τον διαγωνισμό σας σε διάφορα κανάλια, θα προκαλέσετε περισσότερη επισκεψιμότητα προς το προφίλ σας στο Instagram και θα αυξήσετε το engagement με πολύ πιο γρήγορο και αποτελεσματικό τρόπο.

Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι οι διαγωνισμοί στο Instagram αποτελούν μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές για την αύξηση του engagement. Εκμεταλλευτείτε το!

Social Media

contests · engagement · instagram · promotion · Social Media

Brand & Marketing Managers

Communications · Media

Emmanouela Galliou

Η Εμμανουέλα Γαλλιού είναι τελειόφοιτη του τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Κρήτης. Στο παρελθόν έχει εργαστεί στη Μονάδα ερευνών αγοράς και επιχειρηματικότητας του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σήμερα εργάζεται ως Media Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Η Google ανακοίνωσε ένα σημαντικό update για το Google Trends

»

Καλωσορίστε τα ”Shop the Look” Pins! Τα νέα Shopping Ads!

»

7 tips για ένα πιο πετυχημένο Site

»

Είναι τα upvotes και downvotes τα νέα trending Facebook features;

»

Το Instagram εγκαινιάζει τη λειτουργία Focus Mode & τα Mention Stickers

»

5 Tips για έναν επιτυχημένο διαγωνισμό στο Instagram

»

Το Facebook θα εκπαιδεύσει 1.000.000 επιχειρήσεις μέχρι το 2020

»

GDPR: Δύο μεγάλα οφέλη που μπορούν να αναμένουν οι advertisers το 2018

»

Το Messenger προσθέτει Group Admin Tools και Group Chat Links

»

Νέα έκθεση του Kids Insights για τις εξελισσόμενες απαιτήσεις της νέας γενιάς

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο