The New Stuff - Suit digital marketing

7 τολμηρές προβλέψεις για το Digital Marketing το 2018

Danai Korovessi


Κλείνοντας ήδη το πρώτο τετράμηνο του 2018 μπορούμε να έχουμε μία εικόνα για το πώς θα εξελιχθεί το Digital Marketing το έτος που διανύουμε. Μπορούν να ειπωθούν πολλά και να γίνουν αρκετές προβλέψεις, το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν μπορούν να βγουν όλες αληθινές. Στο άρθρο αυτό θα σας παρουσιάσω τις 7 πιο τολμηρές προβλέψεις μου για το Digital Marketing που θεωρώ ότι θα τις δούμε μέσα στους επόμενους μήνες να πραγματοποιούνται.

Πιο συγκεκριμένα παρακάτω σας τις παρουσιάζω αναλυτικά:

1. Πληρωμένα Blockchain Infiltrates

Είναι το τεχνολογικό υπόβαθρο για τις σημερινές cryptocurrencies, που έχει τη δυνατότητα ψηφιοποίησης, αποκέντρωσης, ασφάλειας και παροχής κινήτρων για την επικύρωση των συναλλαγών. Είναι ο εκδημοκρατισμός της εμπιστοσύνης με τη χρήση κατανεμημένων ψηφιακών βιβλίων.
Ο αντίκτυπός του θα γίνει αισθητός στον προγραμματισμό της διαφημιστικής κληρονομιάς – μειώνοντας το κόστος, ενώ ταυτόχρονα θα εξαλείψει τις απάτες. Οι εταιρίες Blockchain όπως το adChain, το Bitteaser, το Native Video Box και το NEM έχουν εισέλθει, ήδη, στον χώρο της τεχνολογίας διαφημίσεων.

2. Η τεχνητή νοημοσύνη μεταμορφώνει το Web Analytics

Βλέπουμε την τεχνητή νοημοσύνη (AI), τη μηχανική μάθηση και την επεξεργασία της φυσικής γλώσσας που χρησιμοποιείται σε προγραμματικές λύσεις, καθώς και τις διαφημιστικές λύσεις επηρεασμού. Πολλές από τις πιο επιτυχημένες πλατφόρμες από πλευράς ζήτησης (DSPs) έχουν ήδη ενσωματώσει κάποια μορφή ΑΙ. Το επόμενο έτος θα είναι η χρονιά που οι πλατφόρμες προσφοράς (SSP) θα αρχίσουν να αγκαλιάζουν την AI μαζικά.
Επιπλέον, το 2018 παρουσιάστηκε ένα νέο κύμα αναλυτικών εργαλείων που βασίζονται στην τεχνολογία AI (DemandJump). Αυτές οι λύσεις θα διαταράξουν εντελώς τα παραδοσιακά εργαλεία ανάλυσης που χρησιμοποιούνται από πολλούς, επιτρέποντας στους εμπόρους να είναι πιο επιλεκτικοί ως προς τον τρόπο που περνούν τον χρόνο τους και τη διαφήμισή τους μεγιστοποιώντας την απόδοση αυτών.

3. Το Marketing Influencer Moves θα μετατραπεί από μία τακτική σε οργανωμένη στρατηγική

Μόλις ολοκληρώθηκε μια αναλυτική μελέτη μίας μικρής επιχείρησης η οποία χρησιμοποίησε influencers σαν βασικό κομμάτι του marketing που ακολούθησε, χρησιμοποιώντας τους στο σύνολο της διαφημιστικής της καμπάνιας. Όπως δημοσιεύσεις άρθρων στα blogs τους, αναφορά αυτών στα Δελτία Τύπου που δημοσιεύουν, και σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, ανέλαβαν και τον έλεγχο των λογαριασμών τους στα social media.
Όπως έδειξαν τα αποτελέσματα της έρευνας, αυτή η επιλογή οδήγησε στην αύξηση των ετήσιων πωλήσεών τους κατά 35% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Το Influencers Marketing μπορεί να είναι πολύ περισσότερο από ένα roundup post.
Η μελέτη αυτή οδηγεί στο συμπέρασμα ότι περισσότερες εταιρείες θα αρχίσουν να υιοθετούν ένα στρατηγικό μοντέλο, όπως αυτό που περιεγράφηκε παραπάνω, το 2018.

4. Τα Media Shops θα αρχίσουν να παίρνουν σημαντικό μερίδιο αγοράς από τις πολυεθνικές εταιρείες

Είτε το γνωρίζουν οι πολυεθνικές είτε όχι, οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης (ιδίως στην Ευρώπη) υπογράφουν σημαντικές συμβάσεις παροχής υπηρεσιών με εμπορικά σήματα. Ιστορικά, ο προϋπολογισμός αυτός προοριζόταν αρχικά για μεγάλες εταιρείες.
Η ταχεία ανάπτυξη της εγχώριας διαφήμισης ώθησε τα Media Shops να δημιουργήσουν δικά τους στούντιο περιεχομένου (παρέχοντας εσωτερικές υπηρεσίες).
Οι εταιρείες μέσων ενημέρωσης έχουν ένα ξεχωριστό πλεονέκτημα έναντι των περισσότερων οργανισμών – έχουν το δικό τους σημαντικό κοινό για να αξιοποιήσουν τη δημιουργία περιεχομένου. Φέτος, αυτές οι εταιρείες δικτυώθηκαν περισσότερο προσφέροντας κάτι παραπάνω από δημιουργικές υπηρεσίες. Από έμμισθες καταχωρήσεις μέχρι project εικονικής πραγματικότητας και με αυτό τον τρόπο τα media shops αρχίζουν πραγματικά να μοιάζουν με οργανωμένες διαφημιστικές εταιρείες που μπορούν να παρέχουν ένα σύνολο υπηρεσιών.
Η New York Times χαρακτηριστικά δημιούργησε το δικό της Influencer Marketing δίκτυο.
Η συγκεκριμένη τάση θα επιφέρει εμφανείς διαφορές στον προϋπολογισμό των μεγάλων εταιρειών.

5. Η εξάλειψη της Ελευθερίας του Διαδικτύου (Net Neutrality) στις ΗΠΑ θα έχει μεγάλες συνέπειες στα κέρδη των Digital Marketers

Αυτή είναι μια πρόβλεψη που καλό θα ήταν να μην επιβεβαιωθεί. Εάν η ελευθερία του διαδικτύου ακυρωθεί από την FCC, οι ISPs θα λάβουν το πράσινο φως για να δημιουργήσουν γρήγορες και αργές γραμμές στο Διαδίκτυο. Ενδεχομένως, αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να πληρώσουν περισσότερα για να έχουν πρόσβαση σε ορισμένους ιστότοπους και ότι ορισμένοι ιστότοποι θα πρέπει να πληρώνουν περισσότερο ISPs για τους καταναλωτές τους ώστε να έχουν πρόσβαση στους ιστοτόπούς τους.
Μια τέτοια αλλαγή θα επηρεάσει όλες τις εργασίες και τα εργαλεία που χρησιμοποιούν οι ψηφιακοί έμποροι στην καθημερινότητά τους. Έχει επίσης τη δυνατότητα να δημιουργήσει ένα τεράστιο εμπόδιο για την είσοδο σε τυχόν λύσεις Cloud – τόσο στον καταναλωτή όσο και στις εταιρείες που χρησιμοποιούν Cloud.
Τι θα γινόταν αν ξυπνήσουμε μια μέρα και δεν έχουμε πρόσβαση στους λογαριασμούς των social media μας, στα Έγγραφα Google, στο Dropbox, στο Skype και σε άλλες εφαρμογές που έχουν γίνει κομμάτι της ζωής μας;

6. Οι διαφημιστικές εταιρείες και digital agencies θα αρχίσουν να περικόπτουν την ταυτόχρονη δράση τους (en masse)

Μέχρι σήμερα γνωρίζω μόνο επτά οργανισμούς παγκοσμίως που ειδικεύονται στην αποκλειστική παροχή διαφημιστικών υπηρεσιών – κάτι που μπορεί να προκαλεί έκπληξη, δεδομένου ότι υπάρχουν πάνω από 360 εταιρίες τεχνολογίας διαφημίσεων σε αυτόν τον χώρο. Με τα έσοδα της διαφήμισης που αναμένεται να ξεπεράσουν τα 85 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως το 2020, θα ήταν συγκλονιστικό αν δεν βλέπουμε αυτούς τους οργανισμούς να διεκδικούν το δικό τους μερίδιο από την αγορά της διαφήμισης στα επόμενα χρόνια.
Δεν είναι τυχαίο ότι πολλά digital agencies φέτος ανέλαβαν τη δημιουργία ομάδων που υποστηρίζουν το έργο των μεγάλων διαφημιστικών εταιριών. Σύμφωνα με τα παραπάνω όπως φαίνεται η μεγαλύτερη παραγωγή διαφημίσεων θα παραχθεί το 2018 μέσα από digital agencies.

7. Το τοπίο των digital advertising agencies θα ξεπεράσει τους 500 προμηθευτές

Μόνο το 2017 είδαμε τα digital advertising agencies να αναλαμβάνουν projects από 272 εταιρείες που ασχολούνται αμιγώς με την τεχνολογία σε περίπου 370, μία τάση που δεν υπάρχει κανένας λόγος να επιβραδυνθεί και το 2018. Στην πραγματικότητα, πιθανότατα να επιταχυνθεί.

Αυτές είναι 7 προβλέψεις για το 2018. Ας ελπίσουμε να μην επιβεβαιωθεί η 5η πρόβλεψη που αφορά στην ελευθερία του διαδικτύου γιατί αυτό θα δημιουργήσει μία νέα πραγματικότητα στην οποία θα είναι δύσκολο να προσαρμοστούμε όλοι μας. Από τη λίστα που αναπτύχθηκε, παραπάνω, αυτό που μπορούμε να συμπεράνουμε είναι ότι μπαίνουμε σε μια νέα εποχή διαφάνειας με πληρωμένα μέσα ενημέρωσης, είτε σε τοπικό επίπεδο είτε σε διεθνές επίπεδο.

Social Media

advertising · digital marketing

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops · Small Businesses

Communications · E-shop/ Internet Site / Blog · Media · Technology

Danai Korovessi

Η Δανάη είναι απόφοιτη του τμήματος πολιτικής επιστήμης και δημόσιας διοίκησης του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διαθέτει επαγγελματική εμπειρία στον τομέα της επικοινωνίας και τρέφει μεγάλη αγάπη για το marketing και ιδιαίτερα για το digital marketing. Σήμερα εργάζεται ως PR Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting