The New Stuff - Suit digital marketing

7 τρόποι να διορθώσεις ένα αποτυχημένο Digital Marketing Strategy

Valeria Lada


Ακόμα κι αν είσαι έμπειρος, δεν μπορείς να κάνεις το τέλειο Digital Marketing Strategy. Όχι τουλάχιστον μέχρι να έχεις τα δεδομένα που θα χρειαστείς για την καμπάνια σου. Αλλά ακόμα κι αν πιστεύεις πως θα τα καταφέρεις, το καλύτερο για να αποφύγεις τις διορθώσεις είναι να το αναθέσεις σε μια αρμόδια εταιρεία.

Ας πούμε ότι έχεις ένα Marketing Strategy που είναι, ως επί το πλείστον, «αποτυχημένο». Δεν βλέπεις τα αποτελέσματα που είχες προβλέψει, και απ’ ό,τι μπορείς να πείς, η απόδοση της επένδυσής σου (ROI) είναι είτε αμελητέα, είτε αρνητική. Επίσης, ας υποθέσουμε ότι αυτό δεν είναι απλώς ένα συναίσθημα δικό σου ή μια πρώτη αντίδραση και πως έχεις εξετάσει τους σκληρούς αριθμούς. Είναι λοιπόν κοινώς αποδεκτό πως η στρατηγική σου δεν λειτουργεί όπως πρέπει. Μην την εγκαταλείψεις! Μπορείς να τη διορθώσεις!

  1. Δώσε περισσότερο χρόνο

Αρχικά, σε ενημερώνω πως αρκετά Strategy όπως για παράδειγμα ένα SEO Strategy, είναι πιθανό να σε ανταμείψουν μακροπρόθεσμα για τους κόπους σου. Αν έχεις επενδύσει στην εικόνα του brand σου, μην απογοητευτείς μετά από λίγες μόνο εβδομάδες προσπάθειας. Από την άλλη πλευρά, ορισμένες στρατηγικές, όπως οι PPC, θα μπορούσαν να αρχίσουν να λειτουργούν αμέσως και να βελτιώνονται με την πάροδο του χρόνου. Εάν ασχολήσε με μια μακροπρόθεσμη στρατηγική, δώσε στην καμπάνια σου περισσότερο χρόνο να αναπτυχθεί. Διαφορετικά, δοκιμάστε ένα Strategy με πιο άμεσα αποτελέσματα και διαφορετική προσσέγγιση.

  1. Διαφοροποίησε το Strategy σου

Ο κόσμος του Marketing είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικός, ειδικά σε διάσημα περιβάλλοντα όπως το Content Marketing και τα Social Media. Υπάρχουν χιλιάδες brands που διεκδικούν την προσοχή του κοινού. Πρέπει λοιπόν το Strategy σου να ξεχωρίζει, να είναι μοναδικό. Διόρθωσέ το λέγοντας κάτι ιδιαίτερο, που θα χαρακτηρίζει το δικό σου εμπορικό σήμα. Μερικές φορές, είναι ο μόνος τρόπος για να ξεφύγεις από το θόρυβο και τη μάζα, να διαφοροποιηθείς.

  1. Κάνε μια πιο πολύτιμη προσφορά

Όλες οι μορφές Marketing στοχεύουν κάποια αλληλεπίδραση ως τελικό στόχο, είτε αυτό είναι η αγορά ενός προϊόντος είτε είναι η επίσκεψη σε μια ιστοσελίδα. Για να σου προσφέρουν οι πελάτες σου – το κοινό σου – τα παραπάνω, χρειάζονται κάτι πολύτιμο σε αντάλλαγμα. Μερικές φορές, αυτό είναι ένα προσιτό προϊόν. Άλλες φορές, είναι ένα δώρο, όπως ένα δωρεάν downloadable e-Book. Εάν δεν παίρνεις αρκετή αλληλεπίδραση από την καμπάνια σου, αυτό είναι σημάδι ό,τι πρέπει να αυξήσεις την προσφορά σου. Για παράδειγμα, μια έκπτωση σε ένα κύριο προϊόν, δώρα, ή γενικά να προσφέρεις κίνητρο στο κοινό σου.

  1. Επαναστόχευσε το Campaign σου

Το να στοχεύσεις σε ένα πιο ευρύ φάσμα κοινού φαίνεται σαν μια έξυπνη επιλογή που θα αποδόσει. Άλλωστε ο σκοπός είναι η προσέλκυση όσο το δυνατόν περισσότερου κοινού. Ωστόσο, είναι σχεδόν πάντα καλύτερο να στοχεύεις σε ένα μικρότερο κοινό με πιο ειδικά και συγκεκριμένα μηνύματα. Αν το ευρύ φάσμα μηνυμάτων σου δεν φτάνει το τμήμα κοινού που θέλεις να φτάσεις, κάνε ένα βήμα πίσω, τρέξε κάποια νέα έρευνα σχετικά με το δημογραφικό σου στόχο και στόχευσε τα μηνύματά σου να μπορούν να συμπεριλάβουν όλους τους ανθρώπους που προσπαθείς να προσεγγίσεις.

  1. Πληροφόρησε κατά τομέα τη στρατηγική σου

Εναλλακτικά, μπορείς να δείς καλύτερα αποτελέσματα αν χωρίσεις τη στρατηγική σου σε διακριτά τμήματα Α και Β. Για παράδειγμα, μπορείς να στοχεύσεις ένα τμήμα κοινού σε ένα πρωτεύον κανάλι Α και το άλλο τμήμα κοινού σε ένα δευτερεύον κανάλι Β. Θα μπορούσες επίσης να πειραματιστείς με διαφορετικούς τύπους μηνυμάτων και μέσων και να δείς ποιό τμήμα κοινού, Α ή Β, αποδίδει καλύτερα σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον. Με αυτό τον τρόπο, θα έχεις πιο συγκεκριμένες πληροφορίες για το ποια συστατικά του Marketing λειτουργούν και ποια όχι.

  1. Ευθυγράμμισε την ατομική τακτική σου

Οι στρατηγικές Marketing λειτουργούν καλύτερα ως μεμονωμένα στοιχεία ενός συνολικού πλάνου. Όχι σαν εντελώς ανεξάρτητες μονάδες. Εξέτασε πώς οι τελευταίες σου τακτικές Marketing παίζουν ρόλο στη συνολική στρατηγική σου. Αυτό μπορεί να σε βοηθήσει να διαπιστώσεις προβλήματα με το εμπορικό σήμα σου, την κατεύθυνση του αλλά και χαμένες ευκαιρίες για cross – promotion.

  1. Δοκιμάστε μια νέα στρατηγική

Εάν καμία από αυτές τις παραπάνω τακτικές δεν λειτουργεί και νιώθεις πως η στρατηγική σου είναι χαμένη υπόθεση, πέτα την. Δοκίμασε κάτι νέο. Αυτό το «κάτι νέο» θα μπορούσε να είναι η ίδια στρατηγική με μια εντελώς νέα οπτική γωνία (ή νέο προϋπολογισμό), ή μια νέα συνολική στρατηγική. Αυτό δεν σημαίνει απαραίτητα ότι η στρατηγική είναι άχρηστη. Σημαίνει ότι θα πρέπει να επικεντρωθείς σε κάτι άλλο – τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.

Τα Marketing Strategies είναι σπάνια στο σύνολό τους επιτυχίες ή αποτυχίες. Ακόμα κι αν έχει καλή απόδοση, θα υπάρξουν παράγοντες που θα σε κάνουν τουλάχιστον να μάθεις από τα λάθη σου. Αντιθέτως, ακόμα κι αν έχει κακές επιδόσεις, θα έχεις πάντα χρόνο για να αναπληρώσεις τα λάθη σου και να αρχίσεις εκ νέου. Πειραματίσου με αυτές τις διαφορετικές προσεγγίσεις κατά την τροποποίηση των υπαρχόντων Marketing Strategy. Στο τέλος, θα είσαι σε θέση να σχηματίσεις πιο κατάλληλες και αποτελεσματικές στρατηγικές εξ αρχής. Υπάρχει πάντα κάτι νέο να μάθεις, και πάντα πολλοί τρόποι για να γίνεις καλύτερος.

marketing

digital marketing · marketing · strategy · ανάπτυξη · έρευνα · καμπάνια · κοινό · νέο · τακτική

Valeria Lada

Η Βαλέρια Λαδά είναι τελειόφοιτη του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και εργάζεται σαν Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Εκπαίδευση σε digital περιβάλλον

urls-seo-best-tips
»

5 συμβουλές για δημιουργία URL με SEO

»

7 τρόποι να διορθώσεις ένα αποτυχημένο Digital Marketing Strategy

»

Πού χρειάζεται να εστιάζει μια Social Media στρατηγική

»

7 συμβουλές για να γίνεις ένας επιτυχημένος ηγέτης στις ψηφιακές πωλήσεις

»

Πώς θα κάνεις ένα Instagram Giveaway: Συμβουλές και Ιδέες

»

Πως το SEO θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει

»

Beacons και 5 καινοτόμοι τρόποι χρήσης τους στο Retail

»

11 Στατιστικά για την «επανάσταση» της φωνητικής αναζήτησης

»

Η Buyer Persona και η σημαντικότητά της για την επιχείρησή σας

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο