Ad Blockers: πού είμαστε τώρα;
Στη συνεργασία της Socialab με το ALBA φτάνουμε την ερχόμενη εβδομάδα στο να ανοίξουμε τις εγγραφές για τον δέκατο κύκλο του σεμιναρίου. Σε κάθε κύκλο ως τώρα, στο εισαγωγικό μάθημα υπάρχει ένα slide το οποίο μιλάει για κάτι πολύ σημαντικό: τους Ad Blockers.
Σε μια τάξη 34-40 ατόμων, ο Γιώργος ρωτάει τους συμμετέχοντες για το αν ξέρουν τι είναι οι Ad Blockers και σηκώνονται 2-3 χέρια δειλά-δειλά. Αφού εξηγήσει σε όλους τι είναι οι Ad Blockers, ρωτάει πόσοι έχουν εγκατεστημένο κάποιον Ad Blocker και τότε 9-10 χέρια ανεβαίνουν, δηλαδή ένα 25% της τάξης. Πολλοί που δε σήκωσαν το χέρι αμέσως καταλαβαίνουν πως μόλις έμαθαν κάτι σημαντικό και σημειώνουν ότι αυτό πρέπει να το ψάξουν.
Οι Ad Blockers, όπως έχουμε ξαναπεί σε ένα από τα άρθρα που έλαβε 100+ shares πριν ενάμισι χρόνο, είναι προγραμματάκια τα οποία δεν επιτρέπουν στην πλειοψηφία των διαφημίσεων να εμφανιστούν στην οθόνη του χρήστη. Στους υπολογιστές έρχονται σαν browser add-ons, τα οποία μπορεί κάθε χρήστης να εγκαταστήσει μέσα σε δευτερόλεπτα με 2-3 clicks. Στα κινητά και στα tablets υπάρχει μια διαφορετική διαδικασία.
Το πιο δημοφιλές είναι το Ad Block Plus ή ABP, το οποίο μόνο στον Chrome έχουν εγκαταστήσει πάνω από 10 εκ. χρήστες και του έχουν δώσει 4,5 στα 5 αστέρια. Στη σελίδα του μάλιστα ο ABP δηλώνει πως έχει πάνω από 300 εκ. downloads και μπορεί και το νούμερο αυτό να είναι πιο κοντά στην πραγματικότητα, αφού το Chrome Store δε μας δίνει ακριβή στατιστικά. Φυσικά, υπάρχει για άλλους browsers και υπάρχουν και ακόμα καμιά 30αριά ad blockers. Πάντως, έξι μήνες πριν, μια έρευνα έδειξε πως παγκοσμίως οι χρήστες των ad blockers είναι στα 144 εκ.
Τα στατιστικά πάντως λένε πως μεγαλύτερη πιθανότητα χρήσης έχουν:
- χρήστες σε χώρες με aggressive advertising formats
- άνδρες περισσότερο από γυναίκες
- νεαρές ηλικίες περισσότερο από μεγαλύτερους
- πιο tech-savvy χρήστες που χρησιμοποιούν Chrome
Και κάπως έτσι, ξαναγυρνάμε στην Ελλάδα:
Οι 300+ marketers που περάσαν από την τάξη μας στο ALBA είναι μάλλον πιο tech-savvy από το μέσο χρήστη του Internet, ώστε να δικαιολογείται ένα πιο υψηλό ποσοστό εγκατάστασης ad blockers, αλλά από την άλλη έχουν και ένα επαγγελματικό ενδιαφέρον να μην μπλοκάρουν τις διαφημίσεις που βλέπουν, καθώς πρέπει να επιβλέπουν καμπάνιες τόσο δικές τους όσο και του ανταγωνισμού και επιπλέον είναι στο 25-44 age segment.
Οπότε είναι δύσκολο να πούμε ακριβώς τι ποσοστό του πληθυσμού έχει ad blocker στην Ελλάδα, αλλά προσεγγιστικά, εμείς λειτουργούμε με την εκτίμηση πως το 10% των χρηστών έχει εγκαταστημένο ad blocker στον υπολογιστή του, ενώ το ποσοστό αυτό στο smartphone και το tablet είναι πολύ χαμηλότερο.
To be continued…