The New Stuff - Suit digital marketing

All Things Facebook 2015: Απολογισμός

George Anagnostopoulos


Το All Things Facebook είχε φυσικά ενδιαφέρον σαν συνέδριο, όπως και τις προηγούμενες χρονιές. Η Think Digital και η Boussias Conferences έκαναν έξοχη δουλειά στο να μας φέρουν ό,τι κινείται στις επιλογές που έχουμε για να επικοινωνήσουμε με τους καταναλωτές στο Facebook.

Τόσο οι ξένοι ομιλητές όσο και οι Έλληνες είχανε από κάτι καινούριο να πούνε στο κοινό που διψούσε για πρακτική γνώση την οποία να μπορεί να εφαρμόσει άμεσα.

Και σύμφωνα με όσα ακούσαμε εκεί, τόσοι οι ξένοι ομιλητές που τρέξανε video campaigns όσο και οι Έλληνες φάνηκαν να συμφωνούν σε ένα βασικότατο αποτέλεσμα: Τα αποτελέσματα που φέρνει το Facebook στα Video Views είναι 3 – 5 φορές πολλαπλάσια των αντίστοιχων αποτελεσμάτων στο YouTube με τα pre-rolls.

Volicon-Observer-Media-Intelligence-Platform-Updated-Image

Επιπλέον, ο Πάνος Σαμπράκος, χρησιμοποιώντας το παράδειγμα της Lacta, ανέφερε πως φυσικά στο Facebook υπάρχει και το free ride της σελίδας, αλλά ακόμα και πέρα από αυτό το περιεχόμενο στο Facebook έχει και πολύ μεγαλύτερο engagement: περισσότερα likes, περισσότερα comments, περισσότερα shares. Οι συγκρίσεις έγιναν με το ίδιο net spending και στα δύο μέσα, φυσικά. Επιπλέον είπε βέβαια πως το Facebook δεν είναι κτισμένο σαν video platform και ακόμα έχει ατέλειες, κάτι για το οποίο όλοι συμφωνούμε.

Για μένα βέβαια, η σύγκριση Facebook vs YouTube δεν σταματάει εκεί.

Επαναλαμβάνοντας την απάντησή μου σε μια ερώτηση που έγινε σε όλους τους ομιλητές του 3ου session σχετικά με το ποια από τα δύο μέσα (Facebook Video vs YouTube preroll) θα προτιμούσαμε για καμπάνια πελάτη, είχα να προσθέσω πως θα επέλεγα ανάλογα με τα αποτελέσματα που θα θέλαμε να έχουμε ή με τη στόχευση που θέλουμε να κάνουμε.

Το Facebook μας επιτρέπει στόχευση βάσει δημογραφικών και ενδιαφερόντων των χρηστών, ενώ τo YouTube μας επιτρέπει τη στόχευση και βάσει καναλιού αλλά και video. Επιπλέον, το Facebook video έχει ένα είδος αμεσότητας στις ειδήσεις που περιμένει ο χρήστης να δει σε αυτό, οπότε θα το χρησιμοποιούσα σε καμπάνιες που σχετίζονται με τα τρέχοντα δεδομένα, ενώ το YouTube preroll έχει και το καλό ότι παίρνει και οργανικά views μετά την καμπάνια, αν κάποιος το αναζητήσει.

Όσο για μια ερώτηση που άκουσα στο διάλειμμα από τα χείλη συμμετέχοντα για τη θέση του WebTV στο media plan, φυσικά η σύγκριση είναι αστεία: Το WebTV δεν το κάνει ένα brand για τα αποτελέσματα που θα έχει, γιατί το value for money απλά είναι πολύ χαμηλό.

Αλλά πέρα από το ποσοτικό του θέματος, έχω και άποψη επί του ποιοτικού, ως χρήστης.

Με το WebTV preroll, ο χρήστης αναγκάζεται να δει ένα ολόκληρο video ως είδος πληρωμής για το content που θα παρακολουθήσει. Η στόχευση φυσικά είναι νηπιακής μορφής, αφού η πλατφόρμα δε γνωρίζει το χρήστη που ανοίγει το εκάστοτε video και έτσι ο πελάτης μπορεί να στοχεύσει κάποιον με το μοντέλο «τις σειρές τις βλέπουν κυρίως οι γυναίκες, τα αθλητικά τα βλέπουν κυρίως οι άνδρες».

Και φυσικά ο χρήστης τις περισσότερες φορές δεν έχει κάποιο engagement με το video (like, comment, share) παρά μόνο click αν ενδιαφέρεται. Και δεδομένου ότι είναι αναγκασμένος να αφήσει τη διαφήμιση να παίξει, δεδομένου πως το WebTV σπανίως έχει κουμπάκι Skip Ad, ο χρήστης μπορεί και να ξοδέψει 30 δευτερόλεπτα φορτισμένος αρνητικά ενάντια στο διαφημιζόμενο. Αν τα 5” του YouTube μας ενοχλούν, φανταστείτε τι μας κάνουν τα 30″.

Αλλά πες ότι όλο αυτό είναι η προσωπική μου γνώμη. Το γεγονός παραμένει πως αν στο WebTV ρίξεις για media buying ένα x ποσό, στο YouTube θα έχεις 4πλάσια αποτελέσματα, ενώ στο Facebook θα έχεις τουλάχιστον 10πλάσια αποτελέσματα σε views. Και τα views είναι views κάποιου που είχε την επιλογή να περάσει το ad και δεν το έκανε, όχι κάποιου εγκλωβισμένου κοινού που δεν είχε τρόπο να κάνει Skip Ad.

Οπότε η πραγματική επιλογή είναι Facebook Video vs YouTube preroll. Και επί αυτού θα επανατοποθετηθούμε.

Social Media

all things facebook

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting