Αυθεντικό περιεχόμενο
Το αυθεντικό και ενδιαφέρον περιεχόμενο είναι ο λόγος που τα social media είναι τόσο hot.
Το ενδιαφέρον του κόσμου μεταφέρεται από τις ειδήσεις γενικού ενδιαφέροντος σε πιο προσωπικές ιστορίες του κύκλου του: φίλων, γνωστών, φίλων φίλων.
Καθώς τα brands, μικρά και μεγάλα, προσπαθούν να διεκδικήσουν το attention του χρήστη στα social media, είναι σημαντικό το να έχουν ενδιαφέρον περιεχόμενο: κειμενα και φωτογραφίες που λένε μια ιστορία.
Το μεγαλύτερο μέρος του περιεχομένου έρχεται από τους χρήστες: οι άνθρωποι που ζούνε κάτι ενδιαφέρον το αναρτούν κιόλας.
Τα brands δεν ήταν έτοιμα γι αυτό και πολλές φορές προσπαθούν να κάνουν κάποιο περιεχόμενο που έχουν δημιουργήσει με λίγα resources να φανεί ενδιαφέρον και παράλληλα να προβάλλει το brand και τις αξίες του, προσπαθώντας να κερδίσουν μια θέση στο newsfeed του χρήστη και μια θέση στην καρδιά του.
Δεν είναι πάντα εύκολο.
Συγκινούμαι όμως ιδιαίτερα όταν βλέπω παραδείγματα τέτοιου περιεχομένου από μικρά brands τα οποία μέσα στην καταστροφή φαίνονται να έχουν από πίσω την αγάπη του κόσμου.
Πρόσφατο παράδειγμα είναι το IT fresh food το οποιό προσφέρει εκλεπτυσμένες επιλογές φαγητού. Ή μάλλον προσέφερε, αφού δεν υπάρχει πλέον μετά τις τελευταίες καταστροφές στο κέντρο Αθήνας.
Το ανακοινώσανε στη σελίδα τους και η αγάπη του κόσμου ήταν σχεδόν ανατριχιαστική. Ένα μαγαζάκι -μικρό σε τετραγωνικά, μεγάλο σε μεράκι- με μια μικρή σελίδα των 225 fans συγκίνησε τόσους πολλούς Αθηναίους που μοιράστηκαν μια εικόνα με ένα μισοκαμμένο λογότυπο και μια ιστορία των 3 γραμμών.
Και αν ο σκοπός τους ήταν να μαζέψουν πολλά likes και shares, θα το ειχαν δημοσιεύσει πιο νωρίς και όχι στις 8 το βράδυ όπου πολλοί δεν είναι στο facebook.
Αυτό που πουλάει είναι η καλή ιστορία. Δυστυχώς σε αυτή την περίπτωση η καλή ιστορία είχε καταστροφικές ρίζες, αλλά μπορεί να φέρει το κοινό σου κοντά, αν το αξιοποιήσεις σωστά.
Μου θυμίζει το στοίχημα που λέγεται ότι κέρδισε ο Hemmingway όταν του είπαν να γράψει την πιο σύντομη ιστορία. Έγραψε λοιπόν «Baby shoes for sale. Never worn.»