Οι διαγωνισμοί με auto-post είναι black hat
Όλοι οι digital marketers έχουμε λίγο-πολύ βγεί στο παρελθόν foul με το να δημιουργούμε ένα αυτόματο post στο facebook χωρίς να ρωτήσουμε το χρήστη αν θέλει να δημοσιεύσει το σχετικό περιεχόμενο.
Πρόσφατο παράδειγμα η Wind, η οποία τρέχει τώρα μια ενέργεια για το Samsung Galaxy S4:
Μόλις ο χρήστης λάβει μέρος στο διαγωνισμό, αυτόματα γίνεται το εξής post στον τοίχο του, χωρίς ο χρήστης να ερωτηθεί ως προς το να το επιτρέψει αλλά και για να αλλάξει το λεκτικό της ανάρτησης.
Ο σχετικός μηχανισμός είναι παράτυπος σύμφωνα με τα Promotional Guidelines του Facebook και εδώ και καιρό προσπαθούμε συλλογικά σαν digital marketers να αποφεύγουμε τέτοιους μηχανισμούς που δημιουργούν τεχνητό virality, ουσιαστικά χρησιμοποιούν black hat τεχνικές στα social media, ώστε να δείξουν άμεσα αποτελέσματα.
Βέβαια, τέτοιες εφαρμογές το facebook μπορεί πολύ εύκολα να τις αναχαιτίσει και πολύ συχνά το κάνει, είτε κατεβάζοντάς τες, είτε κόβωντάς τους τελείως τη δυνατότητα για user posts, είτε (το πιο συχνό) ρίχνοντας penalty στη συνδεδεμένη σελίδα με το να μειώνει το EdgeRank score της σελίδας, με αποτέλεσμα το να μειώνεται μακροχρόνια το κοινό της σελίδας που λαμβάνει τα posts.
Προσωπικά, ελπίζω να σταματήσουμε όλοι να χρησιμοποιούμε black hat τεχνικές στο digital marketing άμεσα.