Bavaria vs Budweiser
Σε έναν αγώνα του μουντιάλ μεταξύ Ολλανδίας και Δανίας πριν 3 μέρες, η αστυνομία στη Νότια Αφρική προέβη στη σύλληψη δύο γυναικών από την Ολλανδία για ambush marketing. Το αδίκημά τους: Φορούσαν πορτοκαλί μίνι φορέματα κατά τη διάρκεια του ματς.
Αλλά ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
To ambush marketing είναι ουσιαστικά guerilla marketing γύρω από ένα event, κατά το οποίο κάποιος προωθεί το brand του χωρίς να έχει πληρώσει για να είναι επίσημα σπόνσορας του event. Το ότι η Νότια Αφρική έχει νόμο ενάντια στο ambush marketing δεν το περίμενα.
Σίγουρα δεν το περίμεναν και οι δύο Ολλανδέζες που συνελήφθησαν ως εγκληματίες και απειλήθηκαν με 6μηνη κράτηση επειδή φόρεσαν κοντά πορτοκαλί φορέματα στον αγώνα και επειδή μοίρασαν αντίστοιχα φορέματα σε καμιά τριανταριά γυναίκες. Το πορτοκαλί -ως γνωστόν- είναι το χρώμα της Ολλανδίας στο ποδόσφαιρο.
Βέβαια, το σκεπτικό δεν είναι τελείως αβάσιμο. Η μπύρα Bavaria έχει προσπαθήσει να εδραιώσει το πορτοκαλί φόρεμα μέσα από ένα διαφημιστικό της για το μουντιάλ και σίγουρα οι Ολλανδέζες ήξεραν ότι υποστήριζαν την εν λόγω μπύρα. Όμως το φόρεμα δεν έχει κανένα λογότυπο, κανένα όνομα. Είναι απλώς ένα φόρεμα!
Ίσως όμως θα μπορούσαν οι διοργανωτές να αποφύγουν το σκάνδαλο αν ήταν πιο διακριτικοί. Ο σκηνοθέτης απλώς, θα είχε την εντολή να μην δείξει καθόλου ένα τμήμα μιας κερκίδας.
Χρειαζόταν η αποβολή, σύλληψη και απειλή τους; Μάλλον όχι.
Και μάλλον το μόνο που κατάφεραν οι διοργανωτές, όπως γίνεται πάντα σε τέτοιες περιπτώσεις όταν κάποιος κάνει έξυπνο marketing, είναι να δώσουν δωρεάν δημοσιότητας στη Bavaria, σε βάρος του επίσημου χορηγού τους, τη Budweiser.
[Πηγή: NYT via Μαρία Στυλιανάκη]