Beacons: Ένα νέο εργαλείο στην υπηρεσία του Marketing!
Η τεχνολογία προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Το Digital Marketing έχει εδραιώσει τη θέση του και το integration του φυσικού και του ψηφιακού καναλιού είναι ήδη εδώ.
Μπορούμε, έτσι, να μιλάμε για το Phygital Marketing. Τα beacons είναι μικρές συσκευές που χρησιμοποιούν Bluetooth χαμηλής κατανάλωσης, που μπορούν να μεταδώσουν σήματα σε συμβατά mobile applications. Η χρήση τους, ως εργαλείο interactive marketing, έχει ήδη υιοθετηθεί από κάποιες επιχειρήσεις αλλά οι δυνατότητες είναι ακόμα πολλές.
Τα beacons, και το γεωγραφικό εύρος των 50 περίπου μέτρων που καλύπτουν, δίνουν τη δυνατότητα στους marketeers να προσεγγίσουν τους καταναλωτές την καλύτερη στιγμή. Παραδοσιακά, οι καταναλωτές ενημερώνονταν με sms, notifications ή newsletters σε οποιαδήποτε φάση της αγοραστικής διαδικασίας. Τα beacons αλλάζουν τα δεδομένα αυτά, καθώς ένα μήνυμα μπορεί να φτάσει στον καταναλωτή στο πιο σωστό timing: τη στιγμή που περνάει έξω από ένα κατάστημα, μπροστά από ένα διάδρομο ή ακόμα και μπροστά από κάποιο προϊόν.
Συνεχίζοντας, τα beacons μπορούν να προσφέρουν στην επιχείρησή σας μεγάλο όγκο δεδομένων για τη συμπεριφορά των καταναλωτών μέσα στο κατάστημα, η ανάλυση των οποίων προσφέρουν πολύτιμα insights.
Έτσι, λοιπόν, η χρήση των beacons μπορεί όχι μόνο να αυξήσει τις πωλήσεις των προϊόντων, άμεσα, με ενημερώσεις που προσεγγίζουν τον καταναλωτή τη στιγμή της αξιολόγησης των εναλλακτικών και της αγοραστικής απόφασης, αλλά να προσφέρει δεδομένα που μπορεί να χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη των πωλήσεων και του engagement των καταναλωτών σε μακροχρόνιο επίπεδο. Ένα παράδειγμα είναι καταστήματα που, έπειτα από τη χαρτογράφηση των ταξιδιών που κάνουν οι καταναλωτές μέσα στο κατάστημα, με τη βοήθεια των beacons, άλλαξαν τη διαρρύθμιση των προϊόντων και των διαδρόμων βελτιστοποιώντας έτσι την εμπειρία τους.
Κλείνοντας, είναι σίγουρο ότι τα beacons είναι εδώ για να αλλάξουν τα δεδομένα στο location-based marketing. Οι δυνατότητες της τεχνολογίας είναι πολλές, όπως πολλά είναι και τα industries στα οποία μπορεί αυτή να αξιοποιηθεί. Αυτό που μένει να δούμε είναι το πόσο καινοτόμες θα είναι οι ιδέες για τη χρήση τους από τις επιχειρήσεις.