Business Hurdles
Κάποιες αγορές είναι δύσκολες για κάποιον νέο παίκτη να μπει, γιατί απαιτούν μεγάλα κεφάλαια, δεσμεύσεις, άδειες κλπ. Για παράδειγμα: Ενέργεια, Τηλεπικοινωνίες, Βαριά Βιομηχανία.
Άλλες αγορές είναι πιο εύκολες για να μπει ένας νέος παίκτης: Παραγωγή, Μεταποίηση, Εστίαση, Εμπορία.
Και άλλες είναι ακόμα πιο εύκολες για ένα new entry: Υπηρεσίες.
Η αγορά στην οποία δραστηριοποιούμαι είναι μια από τις αγορές με τα χαμηλότερα barriers για new entries. Καθένας μπορεί να δηλώσει «εξπέρ» στα social media μόνο και μόνο επειδή έχει δει πώς λειτουργεί το facebook ή το twitter ή τα communities και θεωρεί αυτόματα πως ξέρει τι πετυχαίνει και τι όχι. Και καθότι όλη η αγορά της επικοινωνίας είναι πεσμένη (εκτός από το digital / social) θα έρθει να πουλήσει και κάτι που δε γνωρίζει.
Και φυσικά κανείς μας δεν γεννήθηκε ειδήμων σε κάτι. Όλοι αποκτήσαμε την εμπειρία μας στην πορεία. Αλλά κάποιοι το «χτίζουν» για χρόνια πριν βγούνε να πουλήσουν κάτι, ενώ άλλοι φαίνονται αρκετά άνετοι με το να πουλάνε κάτι που δε γνωρίζουν πώς να αντιμετωπίσουν.
Απλά απορώ πώς κάποιος πουλάει πολύ λίγη εμπειρία σε σχέση με τον ανταγωνισμό του, χωρίς να έχει κάποια σοβαρά αποτελέσματα να δείξει από την προηγούμενη δουλειά του και παρόλα αυτά βρίσκει κάποιους που τον εμπιστεύονται με projects, κυρίως λόγω προσωπικής γνωριμίας.
Και ακριβώς επειδή η αγορά των παρόχων λύσεων social media marketing συνεχίζει να πλήττεται από επαγγελματίες τύπου «ό,τι δηλώσεις είσαι».
Και είμαι εδώ για να δηλώσω σε όσους δεν έχουν μείνει ευχαριστημένοι από την παρουσία τους στα social media πως υπάρχουν και καλύτερες λύσεις:
Εμπιστευθείτε κάποιον που γνωρίζει το μέσο, όχι που γνωρίζει εσάς.