Chipotle: Μια επιτυχημένη «συνταγή»
Η Chipotle ξαναχτυπά! Και για όσους δεν τη γνωρίζετε, αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα tex-mex εστιατορίων, στην Αμερική.
Υποστηρίζοντας τα φρέσκα συστατικά και μόνο (το λεγόμενο food with integrity), επιχειρεί να γίνει η πρώτη αλυσίδα εστιατορίων, που δε χρησιμοποιεί κανένα γενετικά παρασκευασμένο συστατικό.
Ο τρόπος που βρήκε να υποστηρίξει τη θέση της αυτή, είναι μια μίνι-ταινία κινουμένων σχεδίων, το “The Scarecrow”, όπου σ’ένα κόσμο, που κυριαρχεί η βιομηχανοποίηση των φυσικών πόρων, ένα σκιάχτρο, υπόδουλο στα κοράκια, βρίσκει σωτηρία στα φυσικά προιόντα.
[youtube=/watch?v=lUtnas5ScSE#t=185]
Η ιστορία αυτή προωθεί με τον καλύτερο τρόπο το iOS παιχνίδι της εταιρείας, με το ίδιο θέμα.
Ωστόσο, η πρωτότυπη αυτή ιδέα δεν αποτελεί ένα τολμηρό εγχείρημα, αλλά μια μελετημένη εξέλιξη. Με οδηγό και πάλι την καλλιέργεια ενός καλύτερου κόσμου (Cultivate a better world), h αρχή έγινε το 2011 με το “back to the start“, ένα animated film, που τονίζει τα οφέλη της καλλιέργειας και τις επιπτώσεις της βιομηχανοποίησης.
[youtube=/watch?v=aMfSGt6rHos]
Αυτό ήταν ένα εγχείρημα, στο οποίο ξοδεύτηκε κυρίως χρόνος και έμπνευση, παρά χρήματα. Και πέυχε! Δημιουργήθηκε buzz, ταυτοποιήθηκε το κοινό τους, ως σκεπτικιστές και “Millenials”, και διαμορφώθηκε ο χαρακτήρας και η κατεύθυνση του brand.
Η επιτυχία αυτή επέτρεψε τη δημιουργία μιας υπερπαραγωγής, όπως είναι το “The Scarecrow”. Συνταγή που έχει επιτυχία δε την αλλάζεις, και γι’αυτό και η Chipotle φρόντισε να μη την αλλάξει και να την εξελίξει. Το ρίσκο μικρό, η επιτυχία μεγάλη!
Συμπέρασμα: Μια επιτυχημένη στρατηγική, μια καταπληκτική υλοποίηση και μια αλυσίδα εστιατορίων, που ξεχωρίζει!