The New Stuff - Suit digital marketing

Copyright issues: μπορούμε να αναδημοσιεύουμε φωτογραφίες από το Google;

Despina Skordili


Μία ενδιαφέρουσα ελληνική δικαστική υπόθεση επανέφερε την περασμένη εβδομάδα το ζήτημα της αναδημοσίευσης φωτογραφιών από το Google σε άλλα websites, και των πνευματικών δικαιωμάτων των φωτογράφων. Η υπόθεση αυτή έχει σαφώς μεγάλη σημασία για τη χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς σκοπούς, καθώς φανερώνει τα στοιχεία αυτά που τις προστατεύουν νομικά ως πνευματικά δημιουργήματα, αλλά και τις περιπτώσεις όπου μπορούν να χρησιμοποιηθούν ελεύθερα.

copyright issues

Ενημερωτικό site που είχε αναδημοσιεύσει φωτογραφίες ελεύθερα διακινούμενες στο Google υποβλήθηκε σε αγωγή από τους φωτογράφους. Η απόφαση του Δικαστηρίου απέρριψε την αγωγή ως αόριστη, καθώς οι φωτογράφοι δεν είχαν καταθέσει στο δικόγραφο τα στοιχεία που συνιστούν την πρωτοτυπία των φωτογραφιων. Σύμφωνα με την απόφαση, που δημοσίευσε αναλυτικά στο blog του ο δικηγόρος που κέρδισε την υπόθεση, εάν η φωτογραφία δεν παρουσιάζει το στοιχείο της πρωτοτυπίας, τότε δεν μπορεί να προστατευτεί ως πνευματική ιδιοκτησία. Πιο συγκεκριμένα, “πρωτοτυπία είναι η ιδιαίτερη ατομικότητα του έργου που οφείλεται στην προσωπική συμβολή του δημιουργού”. Ο όρος αυτός δεν αναφέρεται στην καλλιτεχνική αξία ή στην μη αντιγραφή μίας φωτογραφίας, αλλά στο κατά πόσο έχουν γίνει επιλογές στη δημιουργία της που αντανακλούν την προσωπικότητα του καλλιτέχνη. Με λίγα λόγια, για να θεωρηθεί πνευματική δημιουργία, που δίνει στον καλλιτέχνη αποκλειστικό δικαίωμα εκμετάλλευσής της, πρέπει να διαθέτει δημιουργικό ύψος, να μην διαθέτει generic περιεχόμενο.

Βλέπουμε, λοιπόν, ότι, ενώ μεν η χρήση φωτογραφιών για εμπορικούς σκοπούς απαιτεί πάντα υπευθυνότητα και συνεχή ενημέρωση, η προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Ενώ, φυσικά, κανείς δεν προτείνει τη χρήση προστατευόμενων φωτογραφιών, φαίνεται πως η προστασία που παρέχει ο Νόμος δεν είναι πάντα τόσο αυτόματη.

Greek Case Studies · News

copyrights · google · photos

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · Small Businesses

Despina Skordili

Μετά από τρία χρόνια στη δημοσιογραφία, την κέρδισε ο κόσμος των social media. Αφού ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό της πάνω στα New Media στην Ολλανδία, εργάζεται ως social media brand manager σε digital marketing agency.

Recently Published

»

Το YouTube συστήνει τα shopping ads στα κινητά

»

Heatmaps: Ποια η σημασία τους και γιατι να επενδύσετε σε αυτα

»

Copywriting vs. Content Writing: Διαφορές και τι να διαλέξεις

»

Οδηγός για να επιλέξετε όνομα για την επιχείρηση σας

»

Bounce Rate : Τι σημαίνει για εσάς και ποιες οι επιπτώσεις του στην Digital Marketing στρατηγική σας

»

Τα σημαντικότερα Social Media Trends

»

Πώς το Brand σας θα κερδίσει τη «μάχη» των εορτών

»

Απλές τακτικές για να χρησιμοποιήσεις το Video Content Marketing

»

7 απλά βήματα για να δημιουργήσετε LinkedIn Company Page

»

Personal Branding: 4 tips για να ξεχωρίσεις στα Social Media

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο