suit
  • 1,549 Followers
    Follow @suitGR
  • 3474 Fans
  • 3,611 Members

The New Stuff - Suit digital marketing

Opinion
May 06 2010

Διαχείριση κρίσης στα Social Media

George Anagnostopoulos


Για μία ακόμα φορά, η Ελλάδα έδειξε πως τρώει τα παιδιά της.

Χάθηκαν τρεις άνθρωποι και σήμερα πάλι πενθούμε καθώς θυμόμαστε το Δεκέμβρη του 2008.

Παράλληλα με το πένθος, ο κόσμος προσπαθεί να καταλάβει τι έγινε. Και το τι έγινε είναι τελικά θέμα άποψης και όχι γεγονότων, όταν υπάρχουν πολιτικά παιχνίδια. Αυτή τη φορά δεν υπήρχε ένα όπλο που εκπυρσοκρότησε από τα χέρια αστυνομικού για να είναι η κατάσταση τόσο ξεκάθαρη.

Και αυτό σημαίνει πως το δάχτυλο δείχνει προς πολλές κατευθύνσεις όταν ψάχνει για θύτες. Σε ποιόν πρέπει να επιρρίψουμε ευθύνες για το χαμό των τριών ανθρώπων;

Στη σημερινή κυβέρνηση που δε κουμαντάρει σωστά το πλοίο; Στην προηγούμενη που άφησε το πλοίο πριν τα βράχια; Στην Αστυνομία που δε φύλαξε την τράπεζα προκαταβολικά; Στη Διοίκηση της Marfin που ακούγεται πως δεν επέτρεψε στους υπαλλήλους της να απεργήσουν; Στον άγνωστο  που πέταξε τη μοιραία μολότωφ;

Σίγουρα, αν κάποιος από τους παραπάνω είχε κάνει κάτι διαφορετικό δε θα θρηνούσαμε θύματα. Ή για να είμαι ξεκάθαρος στο τι εννοώ, δε θα θρηνούσαμε αυτά τα συγκεκριμένα θύματα σήμερα, γιατί ίσως υπήρχαν άλλα θύματα άλλη μέρα ή κάπου αλλού ή από κάτι άλλο σχετικό.

Αν οι ίδιοι 3 άνθρωποι πάθαιναν κάτι εξίσου απότομο όπως ένα τροχαίο, το αποτέλεσμα στους ανθρώπους που τους γνωρίζουν και τους αγαπάνε θα ήταν το ίδιο: Απώλεια. Όμως αυτός ο τρόπος θανάτου σημαίνει και κρίση εικόνας: της χώρας, της τράπεζας, των απεργιακών κινητοποιήσεων εν γένει.

Η χώρα:

Η χώρα θα έπρεπε να έχει ετοιμάσει αλλά και ενεργοποιήσει μηχανισμούς που να μπορούν να διαχειριστούν το κακό όταν χτυπήσει, γιατί όπως έχουμε δει το κακό χτυπάει. Αλλιώς για μια ακόμα φορά, μαζί με τις 3 οικογένειες που πενθούν, το χάλι της οικονομίας θα συνεχιστεί.

Και τι σημαίνει αυτό;

Σημαίνει πως το καλοκαίρι ο τουρισμός μας θα μαραζώσει, εκατοντάδες χιλιάδες οικογένειες που ζούνε από τον τουρισμό θα φαληρίσουν, το κράτος δε θα εισπράξει έσοδα φορολογίας και ΦΠΑ, μετά πάλι δε θα έχει λεφτά να δώσει σε παροχές και είτε θα μειώσει συντάξες και δαπάνες σκοτώνοντας κόσμο σε νοσοκομεία, είτε θα ζητήσει κι άλλα λεφτά από τους πολίτες τους που θα πάλι θα εξαγριωθούν, πάλι θα διαδηλώσουν, πάλι θα κάψουν, και πιθανόν πάλι θα έχουμε θύματα.

Κάποιος προσπάθησε να το πει αυτό χτες, πως ανησυχεί για τα έσοδα του τουρισμού και τον χαρακτήρισαν γραφικό. Αλλά εγώ συμφωνώ μαζί του. Χωρίς έσοδα, αύριο θα έχουμε πάλι τα ίδια και χειρότερα.

Η τράπεζα:

Θα κάνω μια παρένθεση για να παραθέσω τα όσα μου είπε μια φίλη που έφυγε από άλλη τράπεζα και πήγε στη Marfin. Είπε λοιπόν πως ο δικός τους σύλλογος εργαζομένων είναι πολύ δυνατός και πως όποιος θέλει να απεργήσει απεργεί χωρίς πρόβλημα από τη Διοίκηση. Μου είπε επίσης πως ουκ ολίγες φορές τους έχουν δώσει εντολή να εκκενώσουν το κατάστημά της όταν υπήρχε η παραμικρή υποψία για απειλή. Και φυσικά μου είπε ότι η διαχείριση του προσωπικού είναι πολύ εντάξει σε σχέση με όσα έχει ακούσει ότι παίζουν στον ιδιωτικό τομέα και σε άλλες τράπεζες. Όχι, η φίλη μου δεν είναι golden girl. Ούτε καν διευθύντρια ή υποδιευθύντρια. Απλή υπάλληλος είναι, μητέρα, και κάνει τη δουλειά της.

Προσωπικά, αυτή η ιστορία με έπεισε γιατί ήρθε από έναν άνθρωπο που δεν έχει κέρδος να μου την πει. Η φίλη μου δε συνδικαλίζεται, δεν ασχολείται με τα πολιτικά και δεν έχει παντρευτεί τη Marfin. Οπότε δυσκολεύομαι να πιστέψω πως όσοι ήταν στη Marfin ήταν εκεί λόγω αφόρητης πίεσης από τη διοίκηση.

Και – πάλι προσωπικά – θεώρησα πως καλώς έπραξε ο πρόεδρος της τράπεζας και πήγε στο κατάστημα. Δεν υπάρχει εύκολη και σωστή λύση σε τέτοια θέματα. Και φυσικά και τον αποδοκίμασε ο κόσμος, αφού ψάχνει κάποιον να κατηγορήσει. Σε αυτές τις περιπτώσεις, ότι κι αν κάνεις, καίγεσαι. Κοιτάς όμως πώς θα καείς λιγότερο. Και το να δείξεις άμεσα ενδιαφέρον στην κρίση είναι «κάτι». Σε κάποιους θα κάνει τη διαφορά. Σε άλλους όχι.

Αλλά δε θα μπορούσε ο μεγαλύτερος όμιλος της χώρας να έχει φροντίσει να υπάρχει ένας διάλογος στα social media και να βγούνε υπάλληλοι του ομίλου και να μιλήσουν για το θέμα; Να μην υπάρχει ένα blog, ένα forum, μια σοβαρή σελίδα όπου φαίνεται πως πρόκειται για μια ιδιωτική επιχείρηση η οποία έχει και ανθρώπινο πρόσωπο πέρα από το πρόσωπο του πολυπροβεβλημένου προέδρου της; Η παρουσία της Marfin στα social media είναι μηδενική.

Οι απεργίες:

Μέσα  σε όλα, φυσικά, χάνουν και οι απεργίες. Γιατί με τα επεισόδια τέτοιου τύπου φυσικά ο καθένας το σκέφτεται και δεύτερη και τρίτη φορά πριν πάει να ξαναδιαδηλώσει ή για να κατέβει στο κέντρο, όταν σκοτώνονται αθώοι, είτε αυτοί σκοτώθηκαν από λάθος, είτε από σκοπιμότητα, είτε από παράβλεψη.

Γιατί δεν υπάρχει ένας διάλογος μεταξύ των ανθρώπων που πάνε να διαδηλώσουν; Γιατί δεν υπάρχει ένα κεντρικό σημείο συνάντησης, αποτύπωσης σκέψεων και δράσεων; Γιατί έχουν πάντα τα ίδια σκηνικά;

Γιατί πρέπει να τα συζητάνε όλα αυτά στα κανάλια και να μη δείξουν το κοινωνικό τους πρόσωπο όσοι διοργανώνουν τις απεργίες;

Γιατί δεν υπάρχει εισροή διαφορετικών ιδέων; Ποιός θα μιλήσει για το ποιός κερδίζει όπου υπάρχουν επεισόδια; Γιατί να μην γίνονται καθιστικές διαμαρτυρίες οι οποίες έφεραν αποτέλεσμα απέναντι στη μεγαλύτερη αυτοκρατορία του κόσμου όταν ο Γκάντι κατάφερε να κερδίσει την ανεξαρτησία της χώρας του από το Ηνωμένο Βασίλειο;

Δυστυχώς, η κρίση χτυπάει.

Και όταν χτυπάει σε αυτό το επίπεδο, ο πρωτογενής παράγοντας είναι η απώλεια ζωής.

Ο δευτερογενής, είναι η απώλεια ζωής λόγω των όσων ακολουθήσουν: νέα επεισόδια, χαμένα έσοδα που δε θα πάνε σε κάποια νοσοκομεία, περικοπές σε ΕΚΑΒ και έκτατες αερομεταφορές, συντάξεις που δεν μπορούν να υποστηρίξουν τις φαρμακευτικές ανάγκες των παραληπτών τους, ταμεία που δε μπορούν να καλύψουν έξοδα γιατρών, φαρμάκων και εξετάσεων των ασφαλισμένων τους.

Και για όλα αυτά δεν αρκεί ποτέ το τι κάνεις εκείνη τη στιγμή για να το καλύψεις. Η παρουσία σου στα media (social και traditional) πρέπει να προϋπάρχει και να είναι ισχυρή. Αν περιμένεις να χτυπήσει η καταστροφή και κοιτάς μετά πώς να το μαζέψεις, δυστυχώς το πουλάκι έχει πετάξει.

Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Opinion

crisis management · marfin · mig · pr

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Professional Diploma in Digital Marketing

Έλα στο πρόγραμμα που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 1.700 επαγγελματίες και μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Digital Marketing.

Professional Diploma in Digital Marketing.

 

Έναρξη προγράμματος: 13 Ιανουαρίου 2020

 

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

Αναζήτηση

Αγγελίες

Η Socialab βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και αναζητά:

  • Intern
  • HR Developer / Head Hunter
  • Business Developer
  • Digital Conceptual Copywriter
  • SEM/PPC Expert
  • SEO Guru
  • Web Designer
  • Web Developer

Για τα skills που απαιτεί κάθε θέση και για τη διαδικασία, επισκεφθείτε τη σελίδα καριέρας.

Meet the Team!

Socialab Team Socialab Team

What's Hot

  • Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

Τι είναι το suit.gr;

Το suit.gr είναι πνευματικό παιδί του Γ. Αναγνωστόπουλου. Ξεκίνησε το 2009 με σκοπό να εκπαιδεύει όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στο digital marketing.

Σήμερα, η αρχισυντάκτριά του είναι η Φαίη Καρρά, PR Manager στη Socialab. Το περιεχόμενο του suit.gr σήμερα αποσκοπεί στο να ενημερώνει για τις αλλαγές του online περιβάλλοντος, δρώντας συμπληρωματικά με το Professional Diploma in Digital Marketing που διδάσκει η Socialab στο ALBA, όπου το κοινό μπορει να εκπαιδευτεί για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στα ψηφιακά μέσα.

Find Us

Archives

Tags

advertising adwords analytics bloggers blogs brand branding business Content content marketing crisis digital marketing edgerank email engagement Facebook facebook ads fb-page fb ads fb pages future google instagram iphone jobs linkedin marketing Mobile News pinterest roi seo snapchat socialab Social Media social media marketing stats tips trends tv Twitter video Viral viral video youtube

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

Αναζήτηση

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

  • 1890
    Posts
Copyright suit.gr © 2023 | Το suit.gr είναι ένα asset που διαχειρίζεται η Socialab Advertising IKE, το πρώτο digital-first 360° agency.

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Ρυθμίσεις CookieΑποδοχή ΕπιλεγμένωνΑποδοχή όλων
Πολιτική Cookies

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Aπαραίτητα
Always Enabled

Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

CookieTypeDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID0This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid11 monthThe cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Προτιμήσεις

Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.

CookieTypeDurationDescription
lang0This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.
Λειτουργικά

Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.

CookieTypeDurationDescription
bcookie02 yearsThis cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Cookie απόδοσης

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

CookieTypeDurationDescription
YSC1This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat01 minuteThis cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma02 yearsThis cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb030 minutesThe cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc0The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt010 minutesThe cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz05 monthsThis cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Διαφημιστικού σκοπού

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.

CookieTypeDurationDescription
fr12 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE12 yearsUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid01 yearThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE15 monthsThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Analytics

Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

CookieTypeDurationDescription
GPS030 minutesThis cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga02 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid01 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.