Μείωση στο Reach των Facebook Pages
Κάτι που λέμε από το 2010 εδώ στο suit.gr είναι πως όσο μεγαλώνει το Facebook και όσο μεγαλώνει κάθε σελίδα, τόσο πρέπει να περιμένουν οι σελίδες να μειώνεται η απόδοση που περιμένουμε από κάθε post.
Γιατί συμβαίνει αυτό;
Εδώ οι απόψεις διίστανται ανάλογα με το ποιον θα ρωτήσεις. Η δική μου άποψη είναι πως κατά το μεγαλύτερο μέρος το Facebook ξέρει πως για να συνεχίσει να έχει την πρωτοκαθεδρία ως social medium πρέπει να παρέχει μια καλή εμπειρία στους χρήστες του (όχι τις επιχειρήσεις που είναι πελάτες του, μην μπερδεύεστε). Και κατά ένα μικρότερο μέρος, αυτό εξυπηρετεί τα οικονομικά συμφέροντα του Facebook αφού έτσι μπορεί να προωθήσει ένα πελάτη (επιχείρηση με σελίδα) στα paid media για να έχει το engagement που θέλει.
Παλιότερα, μία από τις έρευνες που είχε γίνει πιο γνωστή έλεγε πως ένα πολύ γενικός μέσος όρος ήταν πως το 16% του κοινού μιας σελίδας έβλεπε το κάθε post. Φυσικά αυτό το 16% δεν ήταν σταθερό, αφού τόσο το ίδιο το νούμερο όσο και το κοινό που εκπροσωπούσε αυτό το νούμερο μετακινούταν. Αλλά το 16% έμεινε σαν νούμερο στη συνείδηση πολλών.
Στην πραγματικότητα, το νούμερο αυτό δεν ίσχυε ποτέ. Ήταν ένας τόσο γενικός μέσος όρος που αφορούσε μάλιστα και αμερικάνικες σελίδες και υπήρχε τόσο variation ανάλογα με το μέγεθος της κάθε σελίδας και του κάθε brand που ποτέ δεν είχε καμία ιδιαίτερη βαρύτητα πέρα από το να καταλάβει ο κάθε marketer πως δεν βλέπει όλο το κοινό κάθε σελίδας το κάθε post. Τίποτα άλλο.
Το νούμερο αυτό άλλαζε κάθε τρεις και λίγο με κάθε αλλαγή του Facebook. Αν σας ενδιαφέρει να δείτε όλο το ιστορικό, μπορείτε να εξερευνήσετε τα αρκετά posts μας σχετικά με το πώς εξελίχθηκε το EdgeRank.
Πού βρισκόμαστε σήμερα;
Οι περισσότερες εταιρείες με σελίδες στο Facebook θα δούν πώς φτάνουν ολοένα και μικρότερο ποσοστό των χρηστών τους με κάθε post μέσα στο Δεκέμβριο. Ίσως το δούνε αυτό όταν λάβουν το μηνιαίο report από το agency τους, αν δεν το έχουν δει ήδη.
Σήμερα, το ποσοστό αυτό σύμφωνα με μια πρόσφατη μικρής έκτασης έρευνα από το Ignite, μπορεί σε κάποιες περιπτώσεις να είναι και στο 3%, με την πτώση να αγγίζει το 44% από τις πιο πρόσφατες αλλαγές (και όχι από το παλιό αυτό 16% που είχαμε κάνει παντιέρα).
Δεδομένου πως το Ignite και κάθε content publisher έχει μια διαφορετική σκοπιά, θα ήθελα πολύ μια τέτοια έρευνα να έχει μεγάλη κλίμακα και πριν πιστέψω κάποιο νούμερο θα ήθελα να δω τι έχει να πει το EdgeRankChecker γι αυτό το θέμα, που αποτελεί κάτι σαν το δείκτη S&P του χρηματιστηρίου σε ό,τι αφορά τέτοια νούμερα, αφού είναι από τους λίγους που κάνουν σοβαρή έρευνα και σε πολλές σελίδες.
Όπου βέβαια και αν κάτσει η μπίλια στην προκειμένη περίπτωση, δεν πρόκειται να αλλάξει το γεγονός πως η κατάσταση για κάθε brand είναι διαφορετική, ανάλογα με το πώς έχει δουλευτεί η σελίδα. Η πρώτη συνολική εκτίμηση των σελίδων που διαχειριζόμαστε εμείς εταιρικά είναι πως βρισκόμαστε στο 10% (Reach / Fans) ή στο 17% (Impressions / Fans) για σελίδες για FMCG στην κλίμακα των 20.000 fans και άνω.
Πάντως, αν σας ενδιαφέρει σαν θέμα, θα πρότεινα σίγουρα πέρα από το post του Ignite να διαβάσετε και το post του BusinessInsider, που είναι ακόμα πιο δεικτικό. Πάντα βέβαια κρατήστε ότι και οι δύο αυτοί παίκτες είναι publishers που σημαίνει ότι σκοπός τους είναι να πουλήσουν views, άρα μη σοκαριστείτε αν διαβάσετε σκληρές κουβέντες. Ίσως βρείτε περισσότερη αντικειμενικότητα σε μερικά σχόλια κάτω από κάθε post από κάποιους ήρεμους σχολιαστές.
UPDATE: Θα βρείτε τη συνέχεια του θέματους αυτού στο νέο post με έγκυρα στατιστικά.