X

Αύξηση στο online spending το 2015.

Σύμφωνα με πρόσφατα δημοσιεύματα σχετικά με έρευνα της IAB Hellas, η διαφημιστική δαπάνη για το digital display στην Ελλάδα το έτος που μας πέρασε ήταν 67 εκ. Ευρώ και εμφάνισε πτώση 13% σε σχέση με το 2014. Η έρευνα αυτή βασίστηκε σύμφωνα με τα δημοσιεύματα σε μόλις 21 ερωτηθέντες publishers που εκπροσωπούν 150 μεγάλα Ελληνικά websites. Τα διαφημιστικά έσοδα που δηλώθηκαν, δόθηκαν με βάση τιμές των τιμοκαταλόγων του εκάστοτε μέσου από απευθείας αγορά. 

H πτώση στον διαφημιστικό τζίρο των publishers από direct display ads μπορεί να οφείλεται είτε στη μείωση του όγκου των διαφημίσεων, είτε στη μείωση της μέσης τιμής αγοράς, κάτι το οποίο δεν διευκρινίζεται. Σε κάθε περίπτωση όμως είναι ενδεικτικό της τάσης της συγκεκριμένης αγοράς για συρρίκνωση. Σημαίνει αυτό πως και η αγορά του digital advertising συρρικνώνεται;

Κάθε άλλο…

Καταρχάς ο ΙΑΒ δεν μετράει διαφημιστικές δαπάνες που προήλθαν από διαφημίσεις PPC όπως πχ. διαφημίσεις από το Google Display Network. Επίσης δεν μετράει το το display advertising του Facebook που γνωρίζει τεράστια άνθιση τα τελευταία χρόνια. Τρίτον, η έκρηξη της χρήσης των smartphones έχει οδηγήσει τους διαφημιστές να επενδύσουν σε mobile-friendly πλατφόρμες όπως το Google και το Facebook και το Twitter) και συνεπώς να αυξάνεται το online spending στο display, κάτι που δεν μπορεί να αντικατοπτριστεί στη συγκεκριμένη έρευνα.

Καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται ραγδαία στο display advertising, και καθώς η οικονομική κρίση χτυπάει όλο και περισσότερες επιχειρήσεις, τα brands και οι διαφημιστές φαίνεται να γυρνάνε την πλάτη στον απαρχαιωμένο αλλά και ακριβό τρόπο διαφήμισης direct display advertising, δηλαδή απευθείας αγορά χώρου στα sites. Οι publishers βέβαια τον κρατάνε ζωντανό, εκμεταλλευόμενοι έτσι το πιο πολύτιμο κομμάτι του ψηφιακού real estate τους με αδρά αμοιβή. Η τάση όμως για τον εξορθολογισμό των διαφημιστικών δαπανών βέβαια δεν μπορούσε να μην αγγίξει και τον διαφημιστικό χώρο, ειδικά όταν υπάρχουν τόσες λύσεις για αποδοτική διαφήμιση με μετρήσιμα αποτελέσματα, όπως το Google, το Facebook, το LinkedIn αλλά και πλατφόρμες για Native ή Programmatic Advertising. Έτσι θα δούμε στο μέλλον, όλο και περισσότερο την θέση των κλασσικών banner να παίρνουν πιο φθηνοί και πιο καινοτόμοι τρόποι διαφήμισης.

Nontas Karavias: Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

View Comments (0)

  • Συμφωνώ απόλυτα! Όπως συμβαίνει ανά τακτά χρονικά διαστήματα απλά γίνεται εξορθολογισμός δαπανών, αναθεώρηση στρατηγικών και ανακατανομή διαφημιστικού budget σε νέα, πιο αποδοτικά κανάλια. Το μέλλον του digital marketing γενικότερα είναι παραπάνω από ευοίωνο, ανεξάρτητα από τη δύσκολη οικονομική κατάσταση που υπάρχει στην Ελλάδα. Είναι απλά η φυσική πορεία των πραγμάτων, οι εξελίξεις καλπάζουν και δυστυχώς όποιος προλάβει θα καρπωθεί μέγιστα οφέλη σε σχέση με τον ανταγωνισμό που ακόμα ψάχνει να φτιάξει δωρεάν ιστοσελίδα!!!

This website uses cookies.