The New Stuff - Suit digital marketing

Τα βιβλία για το digital marketing

George Anagnostopoulos


Δύο άτομα στο course που διδάσκει η Socialab στο ALBA με ρωτήσανε κάτι στο οποίο η απάντηση θα έπρεπε να είναι προφανής: «Ποια βιβλία θα συστήναμε για digital marketing;»

Κάτι αντίστοιχο ρώτησε πριν 2-3 μέρες και μια αναγνώστρια σε ένα post εδώ στο suit.gr σε ένα άρθρο του 2011.

Brooklyn Art Library

Η απάντηση παλιότερα ήταν πιο απλή για δύο λόγους: Ο πρώτος λόγος είναι πως δεν υπήρχαν πολλά αξιόλογα βιβλία για επιλογή. Αλλά ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι το digital marketing της εποχής δεν άλλαζε τόσο γρήγορα.

Μιλάμε για την εποχή που το Adwords και το SEO ήταν στα πρώτα τους baby steps, η τεχνολογία flash είχε μόλις πρωτοβγεί και άρχισε να βρίσκει εφαρμογή στα banners (ακόμα δεν το λέγαμε display marketing), το social media marketing δεν υπήρχε δομημένο, το facebook δεν υπήρχε καθόλου.

Έκτοτε, οι ταχύτητες που έπιασε το Internet σε ότι αφορά το marketing ήταν εκτυφλωτικές, με κέντρο φυσικά σχεδόν πάνω τις ΗΠΑ. Κάθε νέα τεχνολογία που έβγαινε ερχόταν και συσσωρευόταν μαζί με τις προηγούμενες. Κάποιοιες είχαν νόημα για το digital marketing, κάποιες όχι.

Όμως το πιο σημαντικό είναι πως όσοι εντρυφούν στο digital marketing για πάνω από μια δεκαετία ξέρουν κάτι σημαντικό: Ο πλούτος της γνώσης κάθε χρόνο άρχισε σιγά-σιγά να γίνεται περισσότερος από όλα τα προηγούμενα χρόνια μαζί.

Και αν αυτό ίσχυε κάποτε, τώρα ισχύει περισσότερο από ποτέ. Οι αλλαγές που έχουν γίνει τον τελευταίο χρόνο στα περισσότερα disciplines (Social,  Search, Display, Mobile κ.ά.) είναι τόσες πολλές που αν ακόμα παίζεις με τους κανόνες του προηγούμενου χρόνου, τότε είναι πολύ εύκολο να μην έχεις ιδιαίτερα ανταγωνιστική παρουσία. Και χωρίς ανταγωνιστική παρουσία μάλλον «καις» το budget σου χωρίς ιδιαίτερα αποτελέσματα.

Επιστρέφοντας στο θέμα μας, αυτό σημαίνει πως τα βιβλία που κυκλοφορούν σήμερα, μπορεί να σου μαθαίνουν κάποιες βασικές αρχές, ίσως αν είσαι προχωρημένος να σου μαθαίνουν πώς να σκέφτεσαι ή να σου μαθαίνουν και ειδικότερη γνώση. Αλλά δε νομίζω ότι υπάρχουν βιβλία τα οποία να σου μαθαίνουν την πρακτική γνώση που παίρνει -και που μπορεί να μεταδώσει- ένας επαγγελματίας που δουλεύει στην ίδια αγορά με σένα.

Οπότε παρόλο που το Amazon έχει χιλιάδες βιβλία για το digital marketing, δεν γνωρίζω ποιο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες κάποιου που με ρωτάει, γιατί αφενός δε τα γνωρίζω όλα και αφετέρου γιατί κάθε discipline στο digital marketing μπορεί να γεμίσει μια βιβλίοθήκη από μόνη της.

Για τους περισσότερους digital-άδες, η πληροφορία δεν βρίσκεται τόσο στα βιβλία όσο στα blogs των επαγγελματιών και των δημιουργών του κάθε μέσου και στην καθημερινή εξερεύνηση.

Και αυτό μεταφέρεται καλύτερα ζωντανά με back-and-forth, με ερωτήσεις, με interaction.

 

 

Online Marketing · Opinion

alba · books

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting