The New Stuff - Suit digital marketing

Digital marketing fails 2016

Fotini Tzika


Fails γίνονται και στον χώρο του digital marketing! Το 2016 ήταν μια χρονιά που έφερε σε δύσκολη θέση πολλά γνωστά brands, καθώς από ένα μικρό λάθος έκαναν το γύρο του διαδικτύου. Τα περισσότερα από τα παρακάτω διαγράφηκαν εντός μερικών λεπτών. Αυτό δεν «έσωσε» τις εταιρίες από τον σχολιασμό καθώς ένα repost είναι αρκετό να κάνει τον γύρο του διαδικτύου.

1. Coca Cola

Η γνωστή σε όλους Coca Cola επέλεξε να μοιραστεί την παραπάνω φωτογραφία στον λογαριασμό της στο Twitter. Το post απευθυνόταν στους Ρώσους fans καθώς η φωτογραφία δείχνει με παιχνιδιάρικο τρόπο τον χάρτη της Ρωσίας. Ίσως δεν βρήκες ακόμα το πρόβλημα. Οι Ρώσοι πατριώτες όμως δεν έχασαν χρόνο και έκαναν «επίθεση» μέσω των κοινωνικών δικτύων καθώς η χάρτης αυτός δεν είναι σωστός. Σε αυτή την απεικόνιση λείπει η περιοχή Kaliningrad όπου προσαρτήθηκε στην Ρωσία μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο βάση συνθήκης.

Αυτό το γεωγραφικό λάθος οδήγησε τους πρώην fans να προσθέτουν παντού το hashtag #banCocaCola καθώς και να τραβούν video ενώ χύνουν το αναψυκτικό στην τουαλέτα τους.

2.  Grand Old Party (Republican Party)

Το κόμμα των Ρεπουμπλικανών στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής άσκησε κριτική μέσα από ένα tweet στην απεικονιζόμενη κυρία, Tammy Duckworth. Για άλλη μια φορά το λάθος δεν είναι εμφανές σε εμάς καθώς δεν γνωρίζουμε ποια είναι και ποια είναι η θέση της. Με λίγα λόγια η κυρία Duckworth είναι βετεράνος του πολέμου στο Ιράκ όπου έχασε και τα δυο της πόδια.

Γνωρίζοντας αυτό τώρα είμαι σίγουρη πως δεν θα επιλέγατε την φράση “stands up for” (κυριολεκτικά=στέκεται, μεταφορικά=υποστηρίζει).  Σαν να μην έφτανε αυτό, το post αναρτήθηκε την επίσημη μέρα της γυναίκας προκαλώντας ακόμα περισσότερο το κοινό.

3. Jawbone

Το παραπάνω fail είναι μέρος της email marketing campaign της Jawbone. Αποστέλλονταν στους χρήστες ενώ είχε σαν subject RE:Your Dad, όπως θα ήταν δηλαδή αν κάποιος σας απαντούσε σε ένα thred με αυτό το όνομα. Σκοπός του email ήταν να υπενθυμίσει τη διεθνή μέρα του πατέρα, καθώς και να προτείνει πιθανά δώρα του brand. Μάλλον οι marketers της μάρκας δεν σκέφτηκαν τα πιθανά προβλήματα της καμπάνιας καθώς μια κοπέλα έκανε tweet γράφοντας «Αγαπητό Jawbone, ο πατέρας μου είναι νεκρός. Με αγάπη, Ellie».

Μπορείς να καταλάβεις την αμηχανία που προκάλεσε το παραπάνω mail στην κοπέλα καθώς και σε κάθε άλλο παραλήπτη του email που βρισκόταν σε παρόμοια θέση.

4. US Justice Department

Το παραπάνω tweet έγινε στο profile του υπουργείου δικαιοσύνης των ΗΠΑ και έλεγε με «παιχνιδιάρικο» τρόπο πως το CNN ήταν το μεγαλύτερο troll. Σίγουρα η λέξη troll δεν είναι ανάλογη του επιπέδου ενός υπουργείου. Με αυτό τον τρόπο τράβηξε το ενδιαφέρον πολλών.

To παραπάνω tweet κατέβηκε άμεσα από την επίσημη σελίδα. Προφανώς κάποιος είχε κάνει δημοσίευση από το λάθος account. Καλό θα ήταν να μας γίνει μάθημα στους marketers και πάντα να τσεκάρουν διπλά και τριπλά πριν κάνουν κάτι publish.

5. Scott Disick

Ο λόγος για τον Scott Disick, πρώην άντρα της  Kourtney Kardashian. Μέσα από το reality show της προαναφερθείσας, Keeping up with the Kardashians, ο Scott έχει αποκτήσει τον τίτλο του influencer. Σε μια από τις ενέργειες της Bootea ο διάσημος άντρας ξέχασε να αφαιρέσει τις οδηγίες του marketer από το λεκτικό. Ως αποτέλεσμα η λεζάντα κάτω από τη φωτογραφία έγραφε “Ορίστε, στις 4 γράψε το παρακάτω”.

Αυτό που ξεκίνησε ως paid post προκειμένου να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές, στράφηκε εναντίον της εταιρίας. Σίγουρα το post αυτό προκάλεσε πολύ γέλιο αλλά ίσως και λίγη αρνητική δημοσιότητα για την Bootea και για τον ίδιο.

Τα παραπάνω πέντε ας γίνουν μάθημα για εμάς τους υπόλοιπους. Επίσης είναι τρανό παράδειγμα πως και οι επαγγελματίες κάνουν λάθη που μπορούν να στοιχίσουν. Γι’ αυτό εάν ψάχνεις ένα digital agency για να συνεργαστείς, καλό θα ήταν να προτιμήσεις κάποιον με καλή φήμη για την προσοχή του. Δεν είναι ανάγκη να σου γίνει το πάθημα μάθημα! 

Fail · Social Media

digital marketing · fails

Fotini Tzika

Η Φωτεινή είναι τελειόφοιτη του τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Το digital marketing ήταν το κομμάτι που την ενθουσίασε περισσότερο και την οδήγησε σήμερα να είναι Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Επενδύστε στις Mobile Στιγμές.

»

Influencer Marketing: Nέο Instagram feature “paid partnership with”

»

Τα 9 βήματα της χαρτογράφησης του Customer Experience (CX)

»

5 είδη διαφημίσεων στο Instagram

»

CSR: Θα είναι το κλειδί για τις μελλοντικές επικοινωνιακές στρατηγικές των brands;

»

Πώς λειτουργούν οι αλγόριθμοι των Social Media

»

6 e-commerce website tips!

Suit,gr | Σχεδιάζοντας με επίκεντρο τον χρήστη: Personas στο UX Design.
»

Σχεδιάζοντας με επίκεντρο τον χρήστη: Personas στο UX Design.

»

Data – Το Μέλλον της Τηλεοπτικής Διαφήμισης

»

Τα 5 Brands με τις καλύτερες Digital Marketing Strategies

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο