Digital marketing is not a “by the way” thing
Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει το πόσο ακούγονται όλες οι προσπάθειες για την ανάδειξη της σκηνής των startups και στην Ελλάδα. Είναι μια σκηνή την οποία δεν παρακολουθώ. Ο λόγος που δεν την παρακολουθώ είναι αρκετά μεγάλος από μόνο του, οπότε δε θα βγω εκτός θέματος προσπαθώντας να εξηγήσω.
Το βασικό λοιπόν είναι το εξής:Βλέπω πολύ κόσμο στη σκηνή των startups που το marketing το αφήνουν σαν μια σκέψη στο τέλος, ένα “nice to have” που απλά θεωρούν πως ο κόσμος σε μεγάλο βαθμό θα αναγνωρίσει το καταπληκτικό προϊόν που παρέχουν και θα έρθει χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια από το marketing. Και φυσικά δεν είναι έτσι τα πράγματα σχεδόν ποτέ.Με αντίστοιχο λοιπόν τρόπο βλέπω marketers να σκέφτονται για το digital marketing: πιστεύουν πως χωρίς να κάνουν κάτι ιδιαίτερο θα έχουν επιτυχίες στο ψηφιακό marketing, επειδή θα «ασχοληθούν» και με το digital.Και πάλι συγγνώμη, αλλά δεν είναι έτσι. Το digital δεν το κάνεις με το budget που σου περίσσεψε.Σε περίπτωση που σας διέφυγε, σας δίνω το link που βρήκα κι εγώ από το Σταύρο Κοντακτσή για ίσως το πιο επιτυχημένο fmcg της τελευταίας τριετίας στη μεγαλύτερη αγορά του δυτικού κόσμου: το γιαούρτι Chobani.Ο ιδρυτής της εταιρείας δεν είχε ιδιαίτερη γνώση της αγοράς και δεν είχε και λεφτά για heavy duty διαφήμιση. Οπότε έκανε αυτό που μπορούσε: Επένδυσε αποκλειστικά στο sampling σε συνδυασμό με digital marketing.Σήμερα, ο γίγαντας που λέγεται Chobani Yogurt είναι #1 παίκτης στην αγορά του ελληνικού γιαουρτιού και έχει πάρει μερίδιο και από άλλες κατηγορίες.Και αναρωτιέμαι: Ποιός θα είναι αυτός που θα κάνει αντίστοιχη επένδυση στην ελληνική αγορά στο digital για να δει αντίστοιχα αποτελέσματα;