Digital Talent Gap
Έρευνα που δημοσίευσε το AdWeek βρήκε κάτι στις ΗΠΑ που ισχύει και στην Ελλάδα, ίσως με άλλα νούμερα: Υπάρχει ένα talent gap σε ό,τι αφορά το digital marketing. Με άλλα λόγια χρειαζόμαστε περισσότερους ανθρώπους που ξέρουν τι κάνουν.
Δε μιλάω για social media users, ανθρώπους που επειδή ξέρουν να είναι χρήστες στο facebook, μπορεί να υποθέτουν ότι μπορούν να αντιστοιχίσουν τα posts μια σελίδας με τη στρατηγική τους.
Μιλάω για ανθρώπους που να έχουν επαγγελματική εμπειρία σε βάθος γύρω από το digital marketing, δηλαδή αυτούς που έχουν περάσει από τα πρώτα στάδια του digital marketing (community management, content creation, activations) στα επόμενα που περιλαμβάνουν το «ξέρω που είμαι, πού με πάει αυτά, καταλαβαίνω γιατί επενδύω το κάθε ευρώ μου στο συγκεκριμένο μέσο και τι περιμένω να πάρω πίσω».
Και αυτό το τελευταίο νομίζω δεν το έχουν αρκετοί. Για να το μάθεις αυτό πρέπει να περάσεις καιρό γνωρίζοντας πρώτα τα εργαλεία, μετά τα μέσα και μετά αρχίζεις να μπαίνεις στο κλίμα για το τι αποδίδει. Αυτό δεν το βλέπεις παρά μόνο αν ξέρεις να αναλύεις νούμερα, είτε στο Excel είτε μέσα στο κεφάλι σου. Και αυτό ακριβώς, τα Analytics, είναι το μεγαλύτερο ταλέντο που λείπει από την αγορά αυτή τη στιγμή σύμφωνα με την έρευνα.
Και εγώ εδώ θα προσθέσω πως γνώση δεν είναι η θεωρητική εκπαίδευση, αλλά η hands-on εκπαίδευση. Αυτό είναι που λείπει. Και λείπει αρκετά στην ελληνική αγορά…