Display advertising: Ad-serving
Συνήθως, για μεγάλους πελάτες, η διαδικασία του display advertising περνάει από τα εξής διακριτά στάδια:
- Media planning & buying
- Creatives
- Ad serving
Οι περισσότεροι πελάτες γνωρίζουν τα πρώτα δύο στάδια, αφού εμπλέκονται με αυτά άμεσα. Το ad serving είναι η υπηρεσία όμως την οποία αναλαμβάνει να εκτελέσει το media shop και συνήθως δεν εμπλέκει τον πελάτη σε αυτή.
Το ad-serving εμπλέκει:
- το σετάρισμα της καμπάνιας
- το ανέβασμα των δημιουργικών
- το τεχνικό compliance των αρχείων (αυτό είναι σημαντικό κομμάτι)
- την αποτύπωση του media plan στην εκάστοτε πλατφόρμα με όποιες παραμέτρους απαιτείται εκεί (να μην εμφανίζονται δύο ανταγωνιστές δίπλα-δίπλα, όποιο frequncy capping, sequencing κ.ά.)
- τη στόχευση των χρηστών (με βάση behavioral
- τη συνεννόηση με τα sites (απαιτείται πολύ πιο συχνά απ’ ότι μπορεί να φαίνεται)
- το optimization της καμπάνιας
- και το reporting της.
Οι βασικότερες πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται στην Ελλάδα είναι οι εξής:
- Doubleclick, την οποία χρησιμοποιεί στην Ελλάδα μόνο η Initiative και η Tempo,
- Media Mind, την οποία χρησιμοποιεί και προωθεί η ThinkDigital,
- Adman, η οποία είναι η μόνη που έχει αναπτυχθεί εγχώρια, ανήκει στο Pathfinder και τη χρησιμοποιούν πολλά media shops.
και το πιο ενδιαφέρον είναι πως η συζήτηση για το ποια πλατφόρμα υπερισχύει τώρα αρχίζει να γίνεται ενδιαφέρουσα που η Think Digital άρχισε να μιλάει για viewable impressions, όπου εξηγεί ότι τα μέχρι τώρα impressions που πουλούσε η αγορά του display marketing δεν ήταν πραγματικά.