The New Stuff - Suit digital marketing

Domain Names: Cybersquatting

George Anagnostopoulos


Η καταναλωτική είδηση του Σαββατοκύριακου που πέρασε ήταν, για πολλούς από εμάς, πως έρχονται τα Burger King στην Ελλάδα.

Η αλυσίδα λέει πως θα δημιουργήσει 10.000 θέσεις εργασίας στα πρώτα 5-7 χρόνια. Και αυτό θα το πετύχει, φυσικά, αν καταφέρει να κάνει αυτό που δεν κατάφεραν τα McDonald’s, δηλαδή να χτυπήσουν τον ντόπιο κραταιό ανταγωνιστή Goody’s.

Ενδιαφέροντα όλα αυτά, κυρίως για του burger-lovers σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Αλλά αυτό που με ενδιαφέρει εμένα προσωπικά περισσότερο είναι το Webmaster, το εργαλείο που χρησιμοποιούμε όλοι για να εξετάσουμε τη διαθεσιμότητα ενός .gr domain name. Το σκάλισα λίγο και βρήκα πως το όνομα BurgerKing.gr έχει κρατηθεί από το τέλος Οκτώβρη, περίπου 5 εβδομάδες πριν κυκλοφορήσει είδηση στα ΜΜΕ.*

Υποθέτω πως το domain name το έχει κρατήσει η αλυσίδα ή κάποιος για λογαριασμό της. Θα μπορούσε όμως να το έχει κρατήσει κάποιος ο οποίος απλά έμαθε για την είσοδο των BK στην ελληνική αγορά νωρίτερα και το κρατάει για προσωπικό όφελος, πιστεύοντας πως μια μερίδα του κοινού θα το επισκεφθεί ακόμα και αν η αλυσίδα χρησιμοποιήσει άλλο domain name τελικά. Αυτό είναι το λεγόμενο cyber-squatting.

Cyber_stalker_page-bg_17661

Υπάρχουν βέβαια δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους αυτό δε συμβαίνει ιδιαίτερα συχνά.

Ο πρώτος λόγος είναι πως παλιότερα όταν κάποιος γκούγκλαρε ένα brand name, το Google έκανε συχνά το λάθος να βγάλει σαν πρώτο αποτέλεσμα το domain name που δεν είχε πολλά incoming links, αλλά ταίριαζε στην αναζήτηση του χρήστη. Έτσι, για παράδειγμα, όταν ο χρήστης αναζητούσε “burger king” στο google.gr, είχε καλές πιθανότητες να δει το BurgerKing.gr σαν πρώτο αποτέλεσμα ακόμα κι αν αυτό δεν είχε να κάνει με την αλυσίδα. Με τα Google updates των δύο τελευταίων ετών, αυτό δε συμβαίνει πλέον ιδιαίτερα.

Ο δεύτερος λόγος είναι πως τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι αναζητήσεις στο Google. Οι χρήστες χρησιμοποιούν τα bookmarks / favorites τους λιγότερο και πληκτρολογούν domain names ακόμα λιγότερο, ειδικά για websites τα οποία δεν έχουν επισκεφθεί ξανά. Πολλοί παράγοντες έχουν συντελέσει σε αυτό, με κυριότερο παράγοντα ίσως το ότι το Google Search Bar είναι πανταχού παρών σε browsers. Επίσης, πιστεύω ότι έχει παίξει ρόλο το ότι πολλές φορές, τα domain names δεν είναι αντιπροσωπευτικά. Για παράδειγμα, μέχρι πρόσφατα, η Wind δεν είχε το wind.gr αλλά το wind.com.gr, υποθέτω γιατί κάποιος άλλος είχε κρατήσει το wind.gr για δική του χρήση.

Όμως, πέρα από τους άμεσα πρακτικούς λόγους για τους οποίους δεν είναι τόσο εύκολο να χρησιμοποιήσει κανείς ένα domain name για brand name το οποίο δεν του ανήκει, υπάρχει και μια ακόμη διάσταση: η νομική.

Έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου δύο διακριτές επιχειρήσεις έχουνε το ίδιο brand name για δύο εντελώς διαφορετικές κατηγορίες:

  • Alpha: τράπεζα, κανάλι και πολλά άλλα
  • Λάμδα: real estate, εμπορία αυτοκινήτων αλλά και εταιρεία τροφίμων
  • Camel: τσιγάρα αλλά και βερνίκι παπουτσιών

Το παράδειγμα όμως μπλέκει ακόμα περισσότερο όταν μία λέξη μπορεί να είναι brand name αλλά και μία λέξη που περιγράφει κάτι, όπως στο παράδειγμα της WIND που σημαίνει και αέρας και θα μπορούσε το website να αφορά σε μετεωρολογία.

Κάποιες φορές, η χρήση του ονόματος από κάποιον είναι καλόπιστη: Έχει και εκείνος ένα brand name με την ίδια ορθογραφία σε άλλο τομέα. Άλλες φορές είναι κακόπιστη.

Δεν είναι ο σκοπός μας να μπούμε στη νομική πλευρά του θέματος, αλλά για όποιον ενδιαφέρεται να προστατευθεί από κάτι τέτοιο, έχουμε κάποια ενδιαφέροντα links για νομικά γραφεία που έχουν άποψη για το θέμα και για το πώς λειτουργεί η ΕΕΤΤ σχετικά με αυτό:

Φυσικά, δεν είναι μία αυτόματη ή ανέξοδη διαδικασία, αλλά ίσως να τη χρειαστείτε.

 

* Είναι καλή στιγμή να αναφέρω πως παραμένει ελεύθερο προς χρήση από οποιονδήποτε το burger-king.gr τη στιγμή που γράφεται αυτό το post;

Online Marketing

cybersquatting · domain name

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting