The New Stuff - Suit digital marketing

E-mail marketing το 2018: Έχει λόγο ύπαρξης ή μήπως όχι;

Giannis Soultis


Πολλοί αναρωτιούνται αν στη σύγχρονη ψηφιακή εποχή, το e-mail marketing έχει λόγο ύπαρξης. Έχει άραγε νόημα το να λαμβάνουμε e-mail η μήπως η προώθηση μιας διαφήμισης μέσα από άλλες πλατφόρμες (facebook, instagram,google) καθιστά  την μορφή αυτής της επικοινωνίας ξεπερασμένη;

Η απάντηση είναι πως το email ζει και βασιλεύει, αφού είναι κατά 40 φορές πιο αποτελεσματικό στην προσέλκυση πελατών από το facebook και το twitter! Ας δούμε λοιπόν 8 λόγους για τους οποίους, οι στρατηγικές marketing μέσω mail παραμένουν επίκαιρες όσο ποτέ για το 2018.

1. E-mail marketing: ένας ουσιαστικός τρόπος επικοινωνίας με το κοινό σου

Πάνω από το 90% των ανθρώπων που έχουν καταναλώσει η καταναλώνουν ένα προϊόν, λαμβάνουν e-mail από προϊόντα. Το e-mail παραμένει ένας εξαιρετικός τρόπος επικοινωνίας με τους εν ενεργεία και εν δυνάμει καταναλωτές, καθώς ο χρήστης μοιράζεται ένα τόσο ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο από δική του επιλογή και συγκατάθεση. Η συγκατάθεση αυτή προκύπτει είτε επειδή έδωσαν το e-mail τους σε προηγούμενες αγορές, είτε επειδή επέλεξαν να ενημερωθούν για νέα προϊόντα και υπηρεσίες. Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο, όταν κάποιος εκτίθεται σε μία διαφήμιση στο facebook ή/και το instagram, αφού γίνεται αποδέκτης διαφημιστικών μηνυμάτων χωρίς να το έχει επιλέξει.

2. Τα e-mail που συλλέγεις είναι η πλατφόρμα επικοινωνίας σου

Πόσο πρακτικό ή θεωρητικό είναι το σενάριο κάποιες από τις ήδη υφιστάμενες πλατφόρμες των social media να αποτελούν παρελθόν; Ό,τι και να γίνει, τα e-mail εξακολουθούν να παραμένουν δικά σου. Οποιαδήποτε στιγμή μπορείς να ανατρέξεις σε αυτά και να ενημερώσεις το κοινό σου για οτιδήποτε το αφορά και κρίνεις ότι πρέπει να του κοινοποιήσεις.

3. Παραμένει το πιο πιο αποτελεσματικό μέσο μαζικής επικοινωνίας

Είναι ενδεικτικό ότι διαθέτει τα μεγαλύτερα ποσοστά σε δείκτες ctr (click through rate) και conversion rate. Με άλλα λόγια, το ποσοστό των ανθρώπων που θα ανοίξουν τα e-mail τους και εκείνων που θα προχωρήσουν σε μία δυνητική αγορά, είναι εξαιρετικά μεγάλα. Τα αποτελέσματα του e-mail σε αυτό το κομμάτι, είναι πολύ υψηλότερα από οποιαδήποτε μορφή καμπάνιας, ενώ το 25% των παγκόσμιων αγορών, οφείλεται σε προσφορές μέσω e-mail.

4. Οι e-mail καμπάνιες είναι εύκολα μετρήσιμες

Οι πιο πολλές από τις πλατφόρμες μαζικής αποστολής, μπορούν να σου δώσουν αρκετά στοιχεία και να σε κατατοπίσουν για μία σειρά πληροφοριών όπως: ποιοι άνοιξαν το email, ποιοι δεν το είδαν ποτέ, καθώς και ποιοι επέλεξαν πλέον να μη δέχονται τα συγκεκριμένα μηνύματα (unsubscribe). Μπορούν να σου δώσουν επίσης και άλλες μετρήσεις όπως: ποια templates newsletter δουλεύουν καλύτερα για το κοινό σου, ποια μορφή προσφορών μέσα από τις διαφημίσεις έχει καλύτερο conversion rate, καθώς και ποιος είναι ο ιδανικός αριθμός e-mail που πρέπει να λαμβάνει το σχετικό κοινό μέσα στην εβδομάδα.

5. Είναι πολύ οικονομικό μέσο

Σε σχέση με άλλους τρόπους επικοινωνίας, παραμένει εξαιρετικά προσιτό μέσο, από οικονομικής πλευράς. Για παράδειγμα, η ηλεκτρονική πλατφόρμα mailchimp, σου επιτρέπει να στέλνεις ως και 12.000 mail των μήνα εντελώς δωρεάν, αν έχεις ως 2000 subscribers.

6. Είναι άμεσο και προσωπικό

To 64% του κόσμου που δέχεται e-mail, τα λαμβάνει και τα διαβάζει από το κινητό του τηλέφωνο. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως όταν προγραμματίσεις να γίνει μια μαζική αποστολή e-mail, θα λάβει ειδοποίηση από σένα, ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά. Θυμήσου ότι στις μαζικές αποστολές μηνυμάτων, είναι σημαντικό να μη χάνεται η αίσθηση της προσωποποίησης. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τη λειτουργία meta tagging, ώστε να κάνεις εντελώς προσωποποιημένο το e-mail σου, όπως θα το έστελνες και σε έναν φίλο σου.

7. Είναι εύκολα προσβάσιμο ανά πάσα στιγμή

Οι διαφημίσεις στα social media δεν αποθηκεύονται, αντίθετα με εκείνες των e-mail, όπου ο χρήστης μπορεί να ανατρέξει οποιαδήποτε στιγμή και να δει μία προσφορά ή μία διαφήμιση, η οποία του κίνησε το ενδιαφέρον και μπορεί να τον (ξανα)οδηγήσει σε δυνητικό conversion.

8. Αποτελεί έναν εγγυημένο τρόπο για δυνητικές πωλήσεις

Στόχος όλων των επιχειρήσεων είναι το κέρδος. Δε θα πρέπει να ξεχνάς όμως ότι οι άνθρωποι στους οποίους απευθύνεσαι σε γνωρίζουν σιγά σιγά, ειδικά αν προστέθηκαν πρόσφατα στη λίστα με τα e-mail σου. Δώσε τους χρόνο να μάθουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που τους παρέχεις. Το e-mail είναι το κατεξοχήν εργαλείο που μπορεί να οδηγήσει με σταθερότητα στα διάφορα καταναλωτικά στάδια μέχρι και την τελική αγορά (funnel). Δημιούργησε καλό περιεχόμενο και πειραματίσου με διαφορετικές διαφημίσεις και λεκτικά για να κεντρίσεις το ενδιαφέρον τους. Το 44% των ανθρώπων που δέχτηκαν e-mail, θα προχωρήσουν σε βάθος χρόνου σε κάποια αγορά, ακριβώς γιατί προσελκύστηκαν από μία ενδιαφέρουσα προσφορά.

 

Αν πάραυτα εξακολουθείς να έχεις απορίες σχετικά με το πως να χαράξεις τη δική σου e-mail marketing στρατηγική, μπορείς να απευθυνθείς σε εξειδικευμένα agencies. Θα αναλάβουν να σε κατατοπίσουν ακόμη περισσότερο και να σου “λύσουν” τα χέρια!

Email Marketing

e-mail · e-mail marketing · καμπάνια · πλατφόρμες e-mail

Giannis Soultis

Ο Γιάννης είναι απόφοιτος του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ. Συνέχισε τις σπουδές του λαμβάνοντας το Professional Diploma in Digital Marketing. Aυτή την περίοδο εργάζεται στη Socialab ως Media Executive.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting