Τα χρέη της Ekkeshi Consultants
Σκοπός της ανάρτησης είναι η ενημέρωση της αγοράς και η προφύλαξη από κακούς πελάτες.
—
Υπάρχουν πελάτες και πελάτες. Κάποιοι από αυτούς είναι καλοί και κάποιοι όχι.
Αυτή είναι μια ιστορία για ένα πολύ κακό πελάτη.
Το καλοκαίρι του 2011, η εταιρεία Ekkeshi Consultants στην Κύπρο μας ζήτησε μια πρόταση για τον πελάτη της, την Cyta. Η Cyta, όπως πιθανώς γνωρίζετε, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Κύπρο με περίπου 90% μερίδιο αγοράς.
Κάναμε μια πρόταση η οποία άρεσε πολύ στον πελάτη και μας ζητήθηκε να την υλοποιήσουμε. Επρόκειτο για μια μεγάλη καμπάνια η οποία έπαιξε και στην τηλεόραση αλλά και σε video clip του Μιχάλη Χατζηγιάννη. Διήρκησε για ένα μήνα, αρχής γενομένης της 5ης Σεπτεμβρίου 2011.
Περιείχε ανάπτυξη ενός website, όπου οι χρήστες θα συμμετείχαν σε διαγωνισμό αν τραγουδούσαν κάποιο τραγούδι στη webcam τους. Το βίντεο ανέβαινε live και οι χρήστες συγκέντρωναν ψήφους.
Μας ζητήθηκε να τρέξουμε και τα media γι αυτό το site, τα οποία αφορούν σε ένα καλό spending.
Τόσο στο website όσο στα media ζητήσαμε προκαταβολη, αλλά η Ekkeshi μας είπε ότι δε μπορούσε να χρηματοδοτήσει την ενέργεια του πελάτη της. Πήραμε την απόφαση να συνεχίσουμε χωρίς προκαταβολή, ζητώντας μόνο να επιβεβαιώσουμε τις ημερομηνίες πληρωμής που ήταν για τον Οκτώβριο.
Άλλωστε, όταν η Cyta είναι το αντίστοιχο του ΟΤΕ στην Κύπρο, δε φανταζόμασταν πως θα μπορεί η Ekkeshi να μη μας πληρώσει.
Τον Οκτώβριο το project τελείωσε, ο πελάτης έμεινε ευχαριστημένος, κατεβάσαμε το εν λόγω site αφού έληξε η χρησιμότητά του. Τέλος καλό, όλα καλά… εκτός από την πληρωμή.
Εκεί τότε ακούσαμε 1002 δικαιολογίες για τους λόγους καθυστέρησης της πληρωμής. Αρχικά έφταιγε το ότι δεν πλήρωσε ο πελάτης, κάτι που ποτέ δεν είχε συζητηθεί πριν. Μετά άλλαξε το τροπάριο σε άλλες δικαιολογίες.
Η πληρωμή αναβαλλόταν από μήνα σε μήνα, από βδομάδα σε βδομάδα. Ακόμα και από Παρασκευή σε Δευτέρα μας είπε η κυρία Eλένη Εκκέσιη ότι θα μας πληρώσει και ακόμα δεν έχει πληρώσει. Μετά από λίγο έπαψε να βγαίνει στο τηλέφωνο και είχε ήδη σταματήσει να απαντάει σε emails.
Κάλεσα το δικηγόρο μας, του εξήγησα την κατάσταση και ξεκίνησαμε τη διαδικασια debt collection. Για μία ακόμα φορά, η κυρία Ekkeshi έδωσε υποσχέσεις στο δικηγορικό μας γραφείο στην Κύπρο. Το γραφείο ακουγόταν πεπεισμένο ότι θα εισπράξει για λογαριασμό μας. Όταν ήρθε η ώρα της πληρωμής όμως, η κυρία Εκκέσιη πάλι δεν έβγαινε στα τηλέφωνα. Τώρα λοιπόν είμαστε στην αρχή της νομικής διαδικασίας για να εισπράξουμε τα χρωστούμενα.
Γιατί λοιπόν τα γράφω όλα αυτά εδώ;
Επειδή είναι μεγάλο βάρος, οικονομικό και ψυχολογικό, να μη μπορεί κάποιος να τηρήσει μια υπόσχεση που δίνει. Μπορώ να καταλάβω μια μικρή καθυστέρηση, αλλά δε θα κάτσω με σταυρωμένα χέρια όταν πρόκειται για κάποιο φέσι.
Έμαθα πως νομικά δεν έχω το δικαιώμα να ενημερώσω την κυρία Ekkeshi πως αν δεν μας πληρώσει τότε θα δημοσιεύσω το ιστορικό συνεργασίας μας, γιατί αυτό θεωρείται εκβιασμός.
Μπορώ όμως να δημοσιεύσω όλα αυτά που δημοσιεύω τώρα εφόσον είναι αληθή, μπορώ να τα αποδείξω με μαρτυρίες του δικηγορικού μου γραφείου και με emails και εφόσον δεν βάζω έναν όρο του τύπου «pay us or else…».
Με ενοχλεί το ότι κάποιος πιστεύει ότι μπορεί να αποφύγει το χρέος του και να αθετήσει την υπόσχεσή του. Το ότι μπορεί να πιστεύει ότι κάτι τέτοιο θα μείνει κρυφό είναι λάθος κίνηση, κατά τη δική μου κριση.
Και φυσικά είναι κακό για την αγορά. Αυτή την αγορά που αυτές οι κινήσεις την έχουν αφήσει να παραπαίει, να χρωστάει και να κλείνει εταιρείες.
Έτσι λοιπόν, βάζω το δικό μου λιθαράκι ενάντια σε τέτοιες πρακτικές.
Αγνοώ το όποιο επαγγελματικό κόστος μπορεί να έχει μια τέτοια κινηση δημοσίευσης χρεών και βάζω πιο πάνω το συλλογικό συμφέρον της αγοράς.
Χρησιμοποιώ λοιπόν τη δύναμη των social media για να δημοσιοποιήσω όσα γνωρίζω για την υπόθεση, ώστε όποτε κάποιος ψάχνει στο Google το όνομα της εταιρείας ή της κυρίας Εκκέσιη να βλέπει αυτή τη δημοσιεύση και να αναζητήσει το τι έγινε.
Γιατί; Επειδή αν το είχε κάνει κάποιος πριν από μένα γι αυτήν την εταιρεία, θα ήξερα ώστε να αποφύγω το κανόνι.
—
Update 24 Feb 2012: Ευχαριστώ δημόσια τους @netfreak, @ltheodori, @dimrac, @ykaralis, @sm_coach, @toatomo, @daremon, @pgezerlis για την υποστήριξή τους! Μαζί τα καταφέραμε σε μια μέρα το post είναι πρώτο αποτέλεσμα όταν κάποιος ψάχνει το όνομα της εταιρείας: