The New Stuff - Suit digital marketing

Engagement: Το κλειδί της επιτυχίας για σχέσεις με… διάρκεια!

Evdokia Dorli


Κακά τα ψέματα. Το πόσο επιτυχημένα είναι τα brands, έχει να κάνει ξεκάθαρα με τη σχέση που χτίζουμε μεταξύ αυτών και με το κοινό μας. Αν δεν αναπτύξει κανείς αληθινές και ουσιώδεις σχέσεις τόσο με τους υπάρχοντες πελάτες του, όσο και με τους δυνητικούς, τότε ο δρόμος προς την επιτυχία θα έλεγε κανείς πως μάλλον δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα.

Η αλήθεια είναι πως για να δημιουργηθεί engagement μεταξύ του κοινού που μας ενδιαφέρει και του brand μας, και όχι απλά να δημιουργηθεί, αλλά να διατηρηθεί και να αυξηθεί μέσα στο χρόνο είναι η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν συναντήσει μέχρι σήμερα οι marketers καθώς και οι brand managers. Και δυστυχώς τα πράγματα είναι πιο δύσκολα και απαιτητικά από ποτέ.

Customer Engagement

Και γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί βρισκόμαστε πλέον σε εκείνη την εποχή, όπου οι άνθρωποι αποφασίζουν να κάνουν τα ψώνια τους, να αγοράσουν τα δώρα τους ή ακόμα και να “πάνε” στο super-market από τον καναπέ του σπιτιού τους, ή ακόμα και από τον χώρο εργασίας τους. Όλο αυτό είναι μια τάση που αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς και όλο και περισσότεροι από εμάς, αρχίζουμε να εξοικειωνόμαστε με τις νέες εξελίξεις και λύσεις που η τεχνολογία μας προσφέρει απλόχερα. Το αποτέλεσμα είναι να υπάρχει πλέον φοβερή αύξηση στο ποσοστό του digital content που μπορούμε να βρούμε online διαθέσιμο από αμέτρητα brands.

Συνεπώς, έχοντας μπροστά μας ένα τοπίο βομβαρδισμένο από πληροφορία, την οποία ο καταναλωτής δε προλαβαίνει σε καμία περίπτωση να την επεξεργαστεί και να την αφομοιώσει εξ’ ολοκλήρου, ο στόχος είναι ένας. Να μπορέσουν τα brands να διαφοροποιηθούν, να ξεχωρίσουν και να αναδειχθούν. Πώς θα γίνει όμως αυτό με τόσο ανταγωνισμό;

Αν ένα brand σέβεται τον εαυτό του και θέλει να ξεχωρίσει, αυτό το οποίο πρέπει να κάνει είναι να επενδύσει στη δημιουργία content που είναι περισσότερο ενδιαφέρονrelevant, και κυρίως  unique προς τον πελάτη σε σχέση με τον ανταγωνισμό του.

Και ενώ δεν υπάρχει εύκολος δρόμος για να το πετύχουμε αυτό, την ίδια στιγμή υπάρχουν κάποιες πρακτικές οι οποίες μπορούν να φανούν αποτελεσματικές και να μας φέρουν κοντά στο πολυπόθητο engagement, και σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε 2 από αυτές:

81

1. Η δύναμη των visuals

Το visual storytelling  τα τελευταία χρόνια έχει πάρει φωτιά και αυτό έχει συμβεί γιατί πραγματικά είναι ένας εξαίσιος τρόπος, προκειμένου να χτίσουμε γερούς δεσμούς επικοινωνίας με το κοινό μας. Και προφανώς υπάρχει λόγος πίσω από την επιτυχία αυτής της πρακτικής.

Ο λόγος λοιπόν, που το visual content έχει ξεκινήσει να υπερέχει ξεκάθαρα, είναι πως σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει, ο άνθρωπος επεξεργάζεται εικόνες και αντιδρά σε αυτές πολύ γρηγορότερα σε σχέση με το κείμενο. Αυτό συμβαίνει γιατί πολύ απλά… έτσι είναι σχεδιασμένο το ανθρώπινο μυαλό να λειτουργεί.

Το να επικοινωνήσει ένα brand, όσα θέλει να επικοινωνήσει μέσω visual content μπορεί ξεκάθαρα να το βοηθήσει να προκαλέσει και στο τέλος να κερδίσει ένα άμεσο  καθώς και συναισθηματικό response από το κοινό-στόχο του.

Επίσης, αξίζει να πούμε πως είναι πολύ ευκολότερο να τραβήξεις την προσοχή κάποιου με μια powerful εικόνα παρά με ένα content το οποίο είναι text only. Σκεφτείτε το εξής: Aν υποθέσουμε ότι scrollάρετε σε μια σελίδα, η οποία είναι full text, το πιθανότερο είναι πως ακόμα και αν τρέφετε ενδιαφέρον για το θέμα αυτό, θα εγκαταλείψετε τη σελίδα ψάχνοντας κάποια άλλη πηγή ενημέρωσής σας, η οποία δε θα είναι τόσο βαρετή.

Ενώ για σκεφτείτε από την άλλη… Πόσο πιο πιθανό είναι όταν scrollάροντας την ίδια σελίδα, συναντήσετε μία eye-catching image να παραμείνετε για περαιτέρω εξερεύνηση; Εκ των πραγμάτων… το σενάριο που κερδίζει είναι το δεύτερο.

dddd

2. Interactivity και συμμετοχή του κοινού

Tο να δημιουργηθούν δεσμοί με το κοινό μέσω visual, μπορεί όπως είπαμε και παραπάνω να μας βοηθήσει να κερδίσουμε την προσοχή από υπάρχοντες και δυνητικούς πελάτες. Όμως, το να διατηρήσουμε την προσοχή τους στραμμένη πάνω μας απαιτεί άκρως δελεαστικό και καθηλωτικό περιεχόμενο σε συνεχή ροή από μέρους μας.

Οι marketers το έχουν αντιληφθεί αυτό, και έτσι προσπαθούν να δημιουργούν και να συμπεριλαμβάνουν στη στρατηγική τους όσο πιο τακτικά γίνεται διαδραστικό περιεχόμενο, έτσι ώστε να δημιουργείται όσο το δυνατόν μεγαλύτερο engagement μεταξύ του brand και του κοινού.

Συμπεριλαμβάνοντας interactive content στην στρατηγική μας, πετυχαίνουμε κάτι σπουδαίο. Η επικοινωνία μας με τον πελάτη σταματάει να είναι one way, και ξαφνικά γίνεται two way communication… ή αλλιώς αμφίδρομη. Τον βάζουμε στο παιχνίδι της επικοινωνίας, του δίνουμε λόγους για να ασχοληθεί πιο ενεργά μαζί μας.

Γιατί, μπορεί να έχουμε το πιο ενδιαφέρον άρθρο ή το πιο ενδιαφέρον infographic. Αν αυτό είναι στατικό… τότε μάλλον το χάσαμε το παιχνίδι. Δεν έχουμε τραβήξει επαρκώς την προσοχή του κοινού μας. Και είναι κρίμα, γιατί έχουμε μόλις χάσει τη μεγάλη ευκαιρία να ξεκινήσουμε να χτίζουμε μια σχέση μαζί του, μόνο και μόνο επειδή δεν είχαμε τον σωστό τρόπο να μεταδώσουμε την κατά τα άλλα ενδεχομένως valuable πληροφορία που θέλαμε να επικοινωνήσουμε.

Επίσης, αξίζει να κρατάμε στο μυαλό μας, πως όταν προσφέρουμε interactive content στο κοινό μας, πέρα από το πολύ σημαντικό επίτευγμα του engagement που έχουμε, προκύπτουν και άλλα καλά. Έχουμε valuable insights σχετικά με το πώς το κοινό μας αντιδρά με το περιεχόμενό μας, καθώς και τι ακριβώς ήταν εκείνο που τους τράβηξε την προσοχή περισσότερο ή πού διέθεσαν περισσότερο χρόνο. Έτσι καταλαβαίνουμε τι τους άρεσε, τι όχι, τι αξίζει να επαναλάβουμε μελλοντικά και τι θα ήταν καλό να αποφύγουμε. Πρόκειται για σημαντικές και άκρως χρήσιμες πληροφορίες που μόνο να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή και το έργο ενός marketer μπορούν!

Οverall, το γενικό συμπέρασμα είναι πως καλώς ή κακώς το να τραβήξουμε και να κρατήσουμε πάνω μας την προσοχή σε online επίπεδο είναι πολύ πιο δύσκολο από όσο ίσως μπορεί να φαίνεται. Ακόμα και αν καταφέρουμε να τραβήξουμε την πολυπόθητη προσοχή, αυτό που συνεχίζει να παραμένει παγκόσμια πρόκληση για κάθε marketer είναι το να τη διατηρήσει ενεργοποιημένη αυτή την προσοχή τόσο, ώστε να προλάβουν να μπουν οι σωστές βάσεις για μια long lasting σχέση στον χρόνο με τον πελάτη και το brand.

Η δημιουργία content που ενθαρρύνει το κοινό μας να συμμετέχει ενεργά και όχι παθητικά, όπως είπαμε και νωρίτερα, δεν θα βοηθήσει μόνο στο engagement, το οποίο εκ των πραγμάτων μας είναι απαραίτητο και το θέλουμε. Θα βοηθήσει επίσης και στο να βελτιωθεί η εικόνα μας απέναντι στο κοινό μας, δημιουργώντας του ένα ακόμα πιο positive perception σχετικά με το brand το ίδιο.

Συνεπώς, η συγκεκριμένη προσέγγιση έχει σίγουρα θετική επίδραση όχι μόνο στην επίτευξη του engagement αλλά και στο loyalty, κάτι που σημαίνει πως έχουμε να αναμένουμε ιδιαίτερα θετικά αποτελέσματα για το brand μας.

Μήπως ήρθε η ώρα να το δοκιμάσετε;

Advertising

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management

Evdokia Dorli

Η Eυδοκία είναι απόφοιτη του ALBA Graduate Business School, έχοντας ολοκληρώσει το ΜSc. του Marketing. To κομμάτι του digital marketing την γοήτευσε πολύ εξ'αρχής, καθώς πιστεύει πως είναι ένας χώρος που έχει να δώσει πολλά και κυρίως φρέσκα πράγματα στη διαφήμιση. Αυτή την περίοδο εργάζεται ως Account Executive στη Socialab.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting