O Atlas «σηκώνει» το Facebook
To Facebook προανήγγειλε μια νέα πλατφόρμα, που θα κάνει τους marketers πιο χαρούμενους.
Αναφέρομαι στην πλατφόρμα Atlas, μια διαφημιστική πλατφόρμα που το 2013 το Facebook είχε αγοράσει από τη Microsoft και ένα χρόνο μετά αποφάσισε να την εξελίξει.
Τι το διαφορετικό έχει όμως αυτή η νέα πλατφόρμα;
Αποτελεί την προσπάθεια του Facebook να σηκώσει ανάστημα έναντι στο μεγάλο αδερφό, τη Google, τον οποίο ακόμα ακολουθεί καταγράφοντας το 1/6 του κέρδους του. Και το κάνει, εκμεταλλευόμενο όλα τα στοιχεία που μπορεί να αντλήσει από τους χρήστες του.
Στην ουσία όμως. Η ανανεωμένη πλατφόρμα Atlas θα δίνει τη δυνατότητα στους marketers να στοχεύσουν αλλά και να ακολουθήσουν τους χρήστες τους και εκτός Facebook, σε πλατφόρμες που δεν είναι άμεσα συνδεδεμένες με το Facebook, αλλά με τις online συνήθειες του χρήστη. Και το μεγάλο πλεονέκτημά του είναι πως ακολουθεί τον χρήστη ακόμη και στο κινητό του. Σημαντικό κέρδος, δεδομένου ότι μέχρι τώρα η χρήση των cookies στο κώδικα ενός site ήταν ο μοναδικός τρόπος να κάνεις track την δραστηριότητα ενός χρήστη εκτός Facebook. Τρόπος που κατά καιρούς αποδεικνυόταν αναξιόπιστος, ανακριβής σε δημογραφικό επίπεδο και, το κυριότερο, ανύπαρκτος σε mobile περιβάλλον.
Πλέον θα υπάρχει η δυνατότητα να στοχεύουμε τους χρήστες και εκτός Facebook με διαφημίσεις που θα ανταποκρίνονται στην online δραστηριότητά τους. Για παράδειγμα, υπάρχει πλέον η δυνατότητα να επικοινωνήσω μια προσφορά ενός αντρικού προϊόντος σε ένα ή περισσότερα αθλητικά sites, δυνατότητα που μέχρι στιγμής μας παρείχαν μόνο τα Google Ads. H στόχευση αυτή θα επιτυγχάνεται μέσω ενός ad-buying εργαλείου που θα παρέχει η πλατφόρμα Atlas, η οποία ονομάζεται demand-side platform ή αλλιώς bidder, και θα μας επιτρέπει να αγοράζουμε advertising space σε sites και πλατφόρμες εκτός Facebook.
Το Facebook id ενός χρήστη, είναι το πολυτιμότερο στοιχείο που μπορεί να έχει στα χέρια του ένας marketer. Και πλέον μπορεί να το εκμεταλλευτεί για να εντοπίσει την online δραστηριότητα ενός χρήστη από τις offline επιλογές του. Για παράδειγμα, μπορεί κάποιος εθελοντικά να συμπληρώσει μια φόρμα με τα στοιχεία του (όνομα & e-mail) σε ένα κατάστημα από το οποίο αγόρασε παπούτσια. Το mail αυτό μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να προσεγγίσουμε εντός και εκτός Facebook έναν χρήστη, που μπορεί να αποδειχθεί δυνητικός πελάτης.
Χωρίς αμφιβολία η πλατφόρμα Atlas θα κουβαλήσει στις πλάτες του τους στόχους πολλών διαφημιστικών ενεργειών. Ωστόσο, αναπόφευκτα προκύπτουν ερωτήματα. Τι πραγματικά θα προσφέρει αυτή η νέα πλατφόρμα στους διαφημιζόμενους; Ένα εύκολο και στοχευμένο εργαλείο ή ένα εργαλείο, το οποίο θα χρήζει εξειδικευμένης γνώσης για να υπάρχουν σωστά εκτιμώμενοι στόχοι και επιτυχή αποτελέσματα;