The New Stuff - Suit digital marketing

Facebook interests targeting: Ένα προσωπικό πείραμα!

Nontas Karavias


Έχουμε γράψει πολλές φορές για τη διαφημιστική πλατφόρμα του Facebook και για το πως να στοχεύεις αποδοτικά το κοινό σου. Σαν διαφημιστές μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στόχευση με βάση τα ενδιαφέροντα των χρηστών, τα δημογραφικά τους στοιχεία, την συμπεριφορά τους online, τη σχέση τους με τις σελίδες μας, μπορούμε να φτιάξουμε custom audiences, να χρησιμοποιήσουμε mailing lists, να κάνουμε retargeting με την χρήση του Facebook pixel κλπ κλπ…

Ο πιο δημοφιλής και εύκολος τρόπος στόχευσης που χρησιμοποιείται από την πλειοψηφία των διαφημιστών σήμερα είναι η στόχευση με βάση τα ενδιαφέροντα χρηστών. Ταυτόχρονα όμως, είναι και ο πιο αόριστος. Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς το Facebook καθορίζει για τον καθένα τι “ενδιαφέροντα” έχει; Όπως αποδεικνύεται, το Facebook λειτουργεί με απόλυτη διαφάνεια και σου δίνει τη δυνατότητα όχι μόνο να δεις τι ενδιαφέροντα σου έχει αναθέσει, αλλά μπορείς και να τα αλλάξεις, ώστε να βλέπεις όσο το δυνατόν πιο σχετικές διαφημίσεις.

Φυσικά, δεν μπορούσα να αντισταθώ στον πειρασμό. Μπήκα στα Ad Preferences του λογαριασμού μου και άρχισα να σκαλίζω. Ιδού αυτά που ανακάλυψα:

  • Είχα 1.300 interests, χωρισμένα σε 15 μεγάλες κατηγορίες. Μου φάνηκε τεράστιος αριθμός εκ πρώτης όψεως, αν και έχω το λογαριασμό από το 2007. Ναι, τα είδα ένα ένα.
  • Μέσα σε αυτά τα 1.300 interests είδα πολλά να υπάρχουν πολλές φορές και σε διάφορες κατηγορίες, το οποίο ήταν αρκετά περίεργο, καθώς σε κάνει να αναρωτιέσαι πως μπήκε το καθένα. Πχ, μπορεί να έχω καταγεγραμμένο 4 φορές ως ενδιαφέρον το video game “NBA 2K”.
    • H 1η να είναι επειδή έκανα like τη σελίδα τους.
    • Η 2η επειδή έκανα share σε ένα βίντεο που να έχει σχέση με το ΝΒΑ 2Κ.
    • Η 3η επειδή τo Facebook υπέθεσε σύμφωνα με τη δραστηριότητα μου πως παίζω video games και ταυτόχρονα είμαι και μεγάλος fan του NBA λόγω των σχετικών video που βλέπω.
    • Η 4η επειδή έψαξα κάτι σχετικό στο search.
  • Η λιγότερο αθώα σκέψη που έκανα για το παραπάνω είναι πως το Facebook προσθέτει τα διπλά επίτηδες για να είναι πιο δύσκολη και χρονοβόρα η χειροκίνητη αφαίρεση των ενδιαφερόντων σου (αν θες να τα αφαιρέσεις πρέπει να το κάνεις αναγκαστικά ένα-ένα). Προφανώς το Facebook θέλει να έχουμε πολλά interests στο προφίλ μας ώστε οι διαφημίσεις του να έχουν μεγάλο reach και να δυναμώνει το προϊόν του. Το να κάνει λίγο πιο δύσκολη τη ζωή του χρήστη που θέλει να φύγει ή θέλει περισσότερη ιδιωτικότητα είναι φυσικό (από την επιχειρηματική οπτική) κάτι που είναι κοινό μυστικό σε όλες τις κοινωνικές πλατφόρμες.
  • Πολλά από τα (διπλά) ενδιαφέροντα υπήρχαν για κάποιο λόγο στα Ισπανικά και Ιταλικά (μιλάω μόνο λίγο Ιταλικά αλλά πέρα απ’ αυτό δεν έχω κάποια ιδιαίτερη αλληλεπίδραση με οτιδήποτε Ιταλικό/Ισπανικό στο internet) .
  • Κάποια από τα interests μου που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση και είναι στα όρια του κωμικού:
    • The Computers (band)” – Άμα δεν ήταν το “band” θα έβγαζε νόημα
      720p” – Εγώ προτιμώ 1080p πάντως…
    • Technopolis (belgium)” – Για το Γκάζι δεν είδα κάτι…
    • Fragrancies” – Είμαι ο τελευταίος που θα τον ενδιέφερε κάτι τέτοιο.
    • ikea thailand” – Επειδή στην Ταϊλάνδη είναι τα …καλύτερα;
    • User interface design (Field of Study)” – Δεν ισχύει. Έχω διαβάσει όμως κάποια πράγματα κατά καιρούς για το UI Design.
    • Thought” – Η σκέψη όντως είναι στα ενδιαφέροντα μου
    • laughter” – …και το γέλιο επίσης
    • parking” – Δεν χρησιμοποιώ καν αμάξι
    • prophecy” – (?)
    • See More Business (Animal Breed)” – (???)
    • Hobnob biscuit” – Τα Hobnobs είναι brand μπισκότων στην Αγγλία όπως μαθαίνω τώρα. Το ΗΟΒΝΟΒ είναι όμως και το όνομα ενός χώρου εναλλακτικών δράσεων/άσκησης στη Γλυφάδα στου οποίου τη σελίδα έκανα πρόσφατα like.

Εν τέλει,από τα 1.300 ενδιαφέροντα που είχα, κατέληξα με 524 πολύ πιο σχετικά.

interests

Το  συμπέρασμα

Αυτό που καταλαβαίνω μετά από αυτό το ψάξιμο είναι πως μία μεγάλη πρόκληση του Facebook αυτή τη στιγμή για να κάνει πολύ πιο αποδοτική την πλατφόρμα του, είναι να μπορέσει να κάνει αυτόματα για κάθε χρήστη αυτό που έκανα εγώ χειροκίνητα. Να “καθαρίσει” δηλαδή τα accounts, από interests που δεν θα έπρεπε να υπάρχουν. Το Facebook γίνεται φέτος 12 χρονών και πολλά από τα δεδομένα που έχει μαζέψει για κάθε χρήστη είναι “απαρχαιωμένα”. Δεν θα έπρεπε αυτά – αν συνεχίσει να τα χρησιμοποιεί – να τα χρησιμοποιήσει με κάποιον άλλον τρόπο;

Ευτυχώς όμως το Facebook έχει εξελίξει την διαφημιστική του πλατφόρμα με νέους και καινοτόμους τρόπους στόχευσης, οπότε ο έμπειρος και έξυπνος διαφημιστής έχει πολλές μεθόδους να “πιάσει” το κοινό του.

Παρόλα αυτά εμείς θα προτείναμε για την online εμπειρία σας

  • Να πατήσετε εδώ και να κάνετε το δικό σας ξεσκαρτάρισμα.
  • Να κάνετε browse στα ενδιαφέροντα και να προσθέσετε όσα δεν συμπεριλαμβάνονται στη λίστα σας

Έτσι, και εσείς θα βλέπετε μόνο τις διαφημίσεις που πραγματικά σας ενδιαφέρουν, και εμείς θα συνδέουμε πιο αποδοτικά καταναλωτές και brands.

Win-win!

Advertising · Case Studies · Facebook · How To · Online Marketing · Opinion · Personal · Social Media

facebook ads · facebook targeting · interests · targeting

Agencies · Brand & Marketing Managers · e-Shops · Small Businesses

Nontas Karavias

Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting