To Facebook τεστάρει τα GIF Ads για Pages!
Φαντάσου να υπήρχε μια διαφήμιση από την οποία δεν θα μπορούσες να πάρεις τα μάτια σου. Μια διαφήμιση που σε “υπνωτίζει”, σε βαθμό που αρνείσαι να κάνεις scroll-down στο News Feed του Facebook profile σου…
Ο λόγος, για τις δυνατότητες του GIF (“Graphics Interchange Format – Picture Format”) ως δημιουργική μορφή διαφήμισης στο Facebook. Και ενώ αρχικά συναντούσαμε τα GIFs στο Twitter, στο Imgur, στο Tumblr και από αρχές του καλοκαιριού στο Facebook, αποκλειστικά ως δυνατότητα των χρηστών, το μεγάλο social network αποφάσισε να επιτρέψει τη χρήση του εκπληκτικού feature σε page posts και ad formats. Πιο συγκεκριμένα, στην επίσημη ανακοίνωση του Facebook επισημάνθηκε:
“Τα GIFs μπορούν να γίνουν το πιο fun και συναρπαστικό όχημα επικοινωνίας, και για το λόγο αυτό ξεκινήσαμε το testing των GIFs σε posts και boosted posts για ένα μικρό ποσοστό σελίδων στο Facebook. Θα αξιολογήσουμε το κατά πόσο επιτυγχάνουν πραγματικό experience για τους χρήστες πριν το λανσάρουμε σε μεγαλύτερο αριθμό σελίδων.”
Για την ακρίβεια, τα Wendy’s και η γερμανική σόδα Kuat είναι οι πρώτοι που δοκιμάζουν αυτή τη λειτουργία στο δημοφιλές social medium. To fast food brand συγκεκριμένα προωθεί ένα μπολ από αλλεπάλληλες αλλαγές σαλάτας, ενώ η σόδα Kuat από την άλλη πλευρά, περιορίζεται στο branded Nyan Cat του, που “ρολλάρει” στην εικόνα αφήνοντας ίχνη ουράνιου τόξου στο πέρασμά του.

Wendy’s salads GIF as a Facebook Page Post.

Kuat’s Nyan Cat με το ουράνιο τόξο της ως GIF Facebook Post.
Με μια πρώτη ματιά, τα άνωθεν ενδεχομένως δεν αποτελούν τις πλέον δημιουργικές ιδέες. Στο σημείο αυτό, αξίζει να διευκρίνουμε τι σημαίνει”σαγηνευτική” GIF διαφήμιση, κάνοντας αναφορά στα cinemagraphs, που κατά καιρούς έχουν δημιουργήσει οι marketers ως επί το πλείστον για luxury brands. Επιτυγχάνουν, αυτό ακριβώς για το οποίο δημιουργήθηκαν: Experience, engagement, wow!-rth sharing!
Εν κατακλείδι, αναφορικά με την εξάπλωση του GIF for pages στο Facebook, όλα εξαρτώνται από το audience feedback που θα πάρει το μέσο. Όμως, λαμβάνοντας υπόψιν ότι οι περισσότεροι χρήστες δε σταματούν να “επεξεργάζονται” ακόμα και να θαυμάζουν εμπνευσμένα GIFs στο διαδίκτυο ή το γεγονός ότι προβαίνουν σε clickable GIF αναρτήσεις τον τελευταίο καιρό, το ερώτημα που τίθεται είναι…«Μα αυτό ακριβώς δεν είναι που θέλουν οι marketers και οι advertisers;». Worth sharing περιεχόμενο και επίτευξη καλύτερου user experience!
Δεν είναι θορυβώδες, είναι στιγμιαίο, σε μαγνητίζει, μπορεί να γίνει cool και fun, μπορεί να αποπνέει ήσυχο prestige. Σύμφωνα με τα δεδομένα, λοιπόν, τα GIF posts θα μπορούσαν εύκολα να γίνoυν η πιο catchy μορφή διαφήμισης, το νέο όπλο στην φαρέτρα των διαφημιστών, ακόμα και από τον προκάτοχό τους, το επιτυχημένο autoplay video.
Εν αναμονή τους επόμενους μήνες… 🙂
*Update 14/09/2015: Παρατηρείται πως ενεργοποιήθηκαν μερικώς τα GIFs σε ορισμένες pages υπό περιορισμούς. Επιφυλασσόμαστε για επόμενη αναλυτική ενημέρωση.