Πρώτο ad στο Instagram: σημειώσατε τσεκ!
Το γνωρίζαμε οτι θα συμβεί και απλά περιμέναμε το πότε. Η πρώτη διαφήμιση στο Instagram είναι πλέον γεγονός και ανήκει στον οίκο μόδας Michael Kors.
Πριν από ένα περίπου μήνα, το Instagram είχε ανακοινώσει στους χρήστες του πως θα ξεκινούσε να περιλαμβάνει πλέον διαφημίσεις ενώ λίγο καιρό αργότερα είχε παρουσιάσει και δείγμα του format που θα είχαν. Συγκεκριμένα, μια διαφήμιση διαφοροποιείται απο μια κανονική φωτογραφία με τη λέξη «Sponsored», η οποία βρίσκεται σε μορφή εικονιδίου στην πάνω δεξιά γωνία. Μέχρι στιγμής, οι διαφημίσεις θα προβάλλονται μόνο σε χρήστες των Ηνωμένων Πολιτειών.
Ένα χρυσό ρολόι του οίκου, λοιπόν, είναι η πρώτη διαφήμιση που είδε το κοινό του Instagram, και η ανταπόκριση ήταν άμεση και εντυπωσιακή. Στη πρώτες 16 ώρες που το post έκανε την εμφάνισή του συγκέντρωσε 217.700 likes. Σύμφωνα με την Nitrogram, εταιρία που ειδικεύεται στην ανάλυση στατιστικών δεδομένων του Instagram, ο αριθμός αυτός είναι 370% μεγαλύτερος απ’ ό,τι συγκεντρώνει σε μέσο όρο ο Michael Kors. Επιπλέον, η διαφήμιση κατάφερε να προσελκύσει 33.000 νέους followers, 16 φορές πάνω δηλαδή απ’ όσους συγκέντρωνε το brand συνήθως ανά post.
Η συγκεκριμένη διαφήμιση δεν περιλάμβανε κείμενο αλλά δεν είναι ξεκάθαρο τι θα ισχύει γενικότερα. Θα εμφανίζεται στο timeline των χρηστών ανεξάρτητα από το αν ακολουθούν το συγκεκριμένο brand ή όχι. Δεν έλλειψαν φυσικά και τα comments -τα οποία ξεπέρασαν τα 1.000- μεταξύ των οποίων και κάποια όχι τόσο κολακευτικά, έως και υβριστικά. Το γεγονός πάντως παραμένει ότι η εταιρία που έχει ήδη 1,7 εκατομμύρια followers και πάνω από 700 posts, φαίνεται να επωφελήθηκε.
Είναι σημαντικό να πούμε ότι το Instagram εξαγοράστηκε πέρσι έναντι 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων από το Facebook, το οποίο από την πρώτη στιγμή κατέστησε σαφή την επιθυμία του να μετατρέψει τη νέα αυτή επένδυση σε μια επικερδή εταιρία. Το ίδιο το Facebook έχει κάνει σαφές τα τελευταία χρόνια ότι η διαφήμιση είναι πρώτη προτεραιότητα στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί.
Το νέο όραμα για το Instagram είναι να αξιοποιήσει ό,τι έχει ήδη κατακτήσει, και να εκμεταλλευτεί το γεγονός ότι χιλιάδες εταιρίες ήδη χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη πλατφόρμα για να προωθήσουν τα προϊόντα τους. Επιπλέον, είναι βέβαιο πως η δυνατότητα διαφήμισης -με άμεσα και μετρήσιμα αποτελέσματα- θα προσελκύσει ακόμα περισσότερα brands και εταιρίες στο να κάνουν χρήση της πλατφόρμας.
Με λίγα λόγια, ό,τι είναι πετυχημένο, μπορεί να αποφέρει κέρδη. Αρκεί να βρεις τον τρόπο.