The New Stuff - Suit digital marketing

GDPR: ό,τι χρειάζεται να γνωρίζουμε για την εφαρμογή του

Constantina Alkistis Meleti


Η εφαρμογή προστασίας δεδομένων επί ευρωπαϊκού εδάφους έχει ήδη ξεκινήσει. Οι επιχειρήσεις, δηλαδή, οφείλουν να συμμορφώνονται με τον κανονισμό γενικής προστασίας δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Γνωστό και ως  GDPR – General Data Protection Regulation.

Στην πραγματικότητα, μια πρόσφατη έρευνα διαπίστωσε ότι το 87% των εμπόρων δεν είναι εξοικειωμένοι με την επερχόμενη εντολή. Και ακόμη και όσοι το γνωρίζουν μπορεί να λειτουργούν κάτω από παρερμηνείες.

Για το επόμενο βήμα στην προστασία προσωπικών δεδομένων, οι εταιρείες που επικοινωνούν ή ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα με τους πολίτες της ΕΕ πρέπει να αλλάξουν τις τρέχουσες πρακτικές μάρκετινγκ τους. Συνεπώς, θα μπορέσουν να αποφύγουν μεγάλα πρόστιμα και να προστατεύσουν καλύτερα τα δεδομένα των καταναλωτών. Πολλές επιχειρήσεις μπορούν να αφήνουν τη συμμόρφωσή τους στους αντίστοιχους ιστότοπους πληροφορικής και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. Η αλήθεια, όμως, είναι ότι τα τμήματα μάρκετινγκ πλήττονται σε μεγάλο βαθμό από αυτόν τον κανονισμό. Και τούτο λόγω του τρόπου με τον οποίο συλλέγουν, μοιράζονται και χρησιμοποιούν πληροφορίες προσωπικής ταυτοποίησης.

Ρητή συναίνεση των καταναλωτών για την εγγραφή και τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων

Ένας στόχος του GDPR είναι να βοηθήσει τους καταναλωτές να καταλάβουν καλύτερα ποιος έχει τις πληροφορίες και πώς αυτές χρησιμοποιούνται. Ο κανονισμός καθιστά επιτακτική την υποχρέωση των επιχειρήσεων να εξετάζουν όλες τις πτυχές της διαδικασίας συλλογής δεδομένων. Παράλληλα, θα πρέπει να λαμβάνουν ρητή άδεια από τους καταναλωτές να αποθηκεύουν και να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες τους. Σύμφωνα με τον κανονισμό, η άδεια χρήσης προσωπικών δεδομένων πρέπει να είναι «ελεύθερη, ειδική, ενημερωμένη και χωρίς αμφιβολία».

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι οι εταιρείες χρειάζονται άδεια για την αποστολή μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και μηνυμάτων κειμένου σε συνδρομητές. Άρα, δεν θα μπορούν πλέον να προσθέτουν αυτόματα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε λίστες. Επίσης, οι εταιρείες θα πρέπει να αποθηκεύουν ένα αρχείο του πότε και πώς ο συνδρομητής επέλεξε την επικοινωνία ως απόδειξη συναινέσεως του καταναλωτή για τη χρήση των προσωπικών του δεδομένων. Για να γίνει αυτό, οι επιχειρήσεις  θα πρέπει να προσθέσουν ένα αποκλειστικό πλαίσιο ελέγχου κατά τη χρονική στιγμή της συνδρομής. Γι’ αυτό το λόγο, είναι απαραίτητο βήμα να ερωτώνται οι καταναλωτές εάν επιτρέπουν τη λήψη αλληλογραφίας.

 

GDPR: Διατύπωση σκοπού χρήσης των προσωπικών δεδομένων με σαφήνεια

Χρησιμοποιήστε απλή γλώσσα βάσει του νέου κανονισμού. Οι επιχειρήσεις πρέπει να είναι σαφείς. Δηλαδή να διατυπώνουν με ακρίβεια τον τρόπο με τον οποίο σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν τα δεδομένα των καταναλωτών. Αυτό περιλαμβάνει τη γνωστοποίηση του εάν προτίθενται να ανταλλάσσουν πληροφορίες με άλλες μάρκες ή με τρίτους. Παρά το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις ίσως να δυσκολευτούν να προσαρμοστούν στη νέα εποχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, υπάρχουν και οφέλη. Καθώς πλέον θα είναι σαφείς σχετικά με τις προθέσεις τους για τη χρήση των προσωπικών δεδομένων, οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία να αναδείξουν την αξιοπιστία τους. Κατ’ αυτό τον τρόπο η σχέση επιχειρήσεων και καταναλωτών εγκαινιάζει μια νέα εποχή εμπιστοσύνης.

Προκειμένου να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις GDPR, οι έμποροι πρέπει να χρησιμοποιούν απλή γλώσσα και να κρατούν σύντομα μηνύματα. Με άλλα λόγια, εάν οι πληροφορίες πρόκειται να δωθούν σε καποια άλλη συνεργαζόμενη εταιρεία, οι επιχειρήσεις  οφείλουν να δηλώνουν με σαφή τρόπο ότι θα παρέχουν δεδομένα σε συνεργάτες. Την ίδια στιγμή θα πρέπει να δηλώνονται ακριβώς οι λόγοι για τους οποίους το πράττουν. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η είσοδος τρέχοντων συνδρομητών σε κληρώσεις. ΄Ενα δεύτερο παράδειγμα είναι η παροχή πληροφοριών σε μια εταιρεία-εταίρο που φιλοξενεί ένα webinar που ένας συνδρομητής εξέφρασε το ενδιαφέρον για την προβολή. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις πρέπει να καταστήσουν σαφή τα σχέδιά τους και τις προθέσεις τους και να δώσουν στους συνδρομητές τη δυνατότητα να αποχωρήσουν από τη συμμετοχή.

Διαδικασία διαγραφής πληροφοριών

Οι παραβιάσεις της ασφάλειας αυξάνονται ολοένα και περισσότερο. Οι καταναλωτές αρχίζουν να αμφισβητούν και να ανησυχούν σχετικά με τις προσωπικές πληροφορίες που μοιράζονται με τα εμπορικά σήματα. Το GDPR επιτρέπει στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν ψηφιακό καθαρισμό και να επιλέξουν εάν θα αφαιρέσουν τα προσωπικά τους δεδομένα από brands για τα οποία δεν ενδιαφέρονται πια. Για τους επιχειρήσεις, αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει μια διαδικασία που να επιτρέπει την οριστική κατάργηση ή ανωνυμία όλων των πληροφοριών κατόπιν αιτήματος των καταναλωτών.

Για να συμμορφωθούν με αυτή τη ρήτρα, οι επιχειρήσεις πρέπει να εφαρμόσουν μια διαδικασία. Πιο αναλυτικά θα έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στις επιχειρήσεις να βρουν γρήγορα πληροφορίες. Τις πληροφορίες αυτές θα πρέπει να τις αφαιρέσουν κατόπιν αιτήματος του καταναλωτή. Σύμφωνα με μια ηλεκτρονική έρευνα που διεξήγαγε ο Solix, τα δύο τρίτα των οργανισμών είναι σίγουροι εάν οι τρέχουσες διαδικασίες τους καταλήγουν στην εξαφάνιση προσωπικών πληροφοριών ενός ατόμου από όλα τα συστήματα για πάντα. Αλλά αυτό είναι ένα ουσιαστικό κίνητρο για τους εμπόρους να ενισχύσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και να παραμείνουν συμβατές.

Οι επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο αγωνίζονται ενάντια στον χρόνο. Και τούτο, γιατί πρέπει να συμμορφωθούν με το πρότυπο GDPR, που θεμελιώνει νέες βάσεις στην προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Advertising

advertising · digital marketing · gdpr · News · social media marketing

Brand & Marketing Managers

Services

Constantina Alkistis Meleti

Η Κωνσταντίνα Άλκηστις Μελέτη είναι τελειόφοιτη του τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Εργάζεται στον τομέα του Digital Marketing και τρέφει ιδιαίτερο ενθουσιασμό για τα social networks.

Recently Published

»

Graphic Designer και Digital Marketer – όταν αυτοί οι δύο συγκρούονται

»

Εκπαίδευση σε digital περιβάλλον

urls-seo-best-tips
»

5 συμβουλές για δημιουργία URL με SEO

»

7 τρόποι να διορθώσεις ένα αποτυχημένο Digital Marketing Strategy

»

Πού χρειάζεται να εστιάζει μια Social Media στρατηγική

»

7 συμβουλές για να γίνεις ένας επιτυχημένος ηγέτης στις ψηφιακές πωλήσεις

»

Πώς θα κάνεις ένα Instagram Giveaway: Συμβουλές και Ιδέες

»

Πως το SEO θα βοηθήσει την επιχείρησή σας να ξεχωρίσει

»

Beacons και 5 καινοτόμοι τρόποι χρήσης τους στο Retail

»

11 Στατιστικά για την «επανάσταση» της φωνητικής αναζήτησης

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο