The New Stuff - Suit digital marketing

Google: 15 χρόνια AdWords

Mara Havaki


adwords-birthday-infographic-header

Τα AdWords έκλεισαν επισήμως τα 15 τους και η Google το γιορτάζει!

Το self-service διαφημιστικό πρόγραμμα της Google, AdWords, λανσαρίστηκε τον Οκτώβριο του 2000 και αυτή την εβδομάδα η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης γιορτάζει την 15η επέτειό του.

Όταν τα AdWords έκαναν την είσοδό τους στην αγορά, o Larry Page, co-Founder & CEO της Google, είχε δηλώσει πως πρόκειται για ένα advertising program που προσφέρει τα πιο προηγμένα διαθέσιμα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, ώστε να επιτρέπει σε κάθε διαφημιζόμενο να δημιουργήσει εύκολα και γρήγορα την καμπάνια εκείνη που ταιριάζει καλύτερα με τους marketing στόχους και το προϋπολογισμένο budget.

Με μία γρήγορη ανασκόπηση, τα AdWords ξεκίνησαν μία εποχή όπου οι συνολικές ημερήσιες αναζητήσεις που γίνονταν στην πλατφόρμα της Google ήταν 20 εκ. Με πρόσφατη ανακοίνωση της ίδιας της μηχανής αναζήτησης οι τωρινές ημερήσιες αναζητήσεις ανέρχονται σε περίπου 3 δισ., ενώ περισσότερες από τις μισές προέρχονται από mobile συσκευές.

3052814-inline-i-1-adwords

Ακόμη μέσα σε αυτά τα 15 χρόνια που «τρέχουν» τα AdWords, η βάση των διαφημιστών που τα χρησιμοποιούν έχει αυξηθεί από 350 χρήστες, όταν ακόμα ήταν σε μορφή beta, σε περισσότερους από 1 εκ.. Με αφορμή τον εορτασμό της 15ης επετείου, η Google δημιούργησε ένα infographic με τα σημαντικότερα γεγονότα που σηματοδότησαν την πορεία των AdWords μέχρι σήμερα.

Ας δούμε μαζί τις σημαντικότερες χρονολογίες της αναδρομής:

  • 2000: Λανσάρισμα των Google Adwords
  • 2003: Διαθέσιμα Adwords παγκοσμίως
  • 2010: Ντεμπούτο των YouTube TrueView διαφημίσεων
  • 2015: Διαθέσιμες υπηρεσίες για mobile advertising

Κλείνοντας, η Google αναφέρει πως το mobile έχει επηρεάσει ολοκληρωτικά την καταναλωτική συμπεριφορά, αλλά και τις προσδοκίες των χρηστών. Αυτό γιατί με τα smartphones οι άνθρωποι όπου και να βρίσκονται καταφεύγουν πολλές φορές μέσα στην ημέρα στην Google για να ψάξουν για τα want-to-know, want-to-do, want-to-go και want-to-buy, εξ ου και τα περισσότερα από τα μισά ημερήσια Google searches από mobile.

Όπως ανέφερε και χαρακτηριστικά η Serena Potter, Group Vice President του Macy’s, ενός από τα μεγαλύτερα πολυκαταστήματα της Αμερικής, «Εν τέλει δε μας ενδιαφέρει αν ο καταναλωτής θα αγοράσει in-store ή online. Αρκεί να ψωνίσει από εμάς!». Έτσι, όχι μόνο το πολυκατάστημα διατηρεί μία πολύ αξιόλογη παρουσία στα παραδοσιακά μέσα, αλλά και στα ψηφιακά με δυνατό σημείο του τα local inventory ads.

Συνοψίζοντας, τα AdWords ανάλογα με τις νέες τάσεις και πρακτικές έχουν προσαρμοστεί μέσα στο χρόνο και έχουν εξελιχθεί. Στην αρχή, αποτελούσαν ένα εργαλείο διαφήμισης σε desktop οθόνες, ενώ σήμερα έχουν αναπτύξει τέτοιες δυνατότητες, ώστε να ακολουθούν τους χρήστες όπου κι αν βρίσκονται μέσω της προέκτασης του χεριού τους, τα smartphones.

Google · News · Online Marketing

adwords · google · google adwords

Agencies · Brand & Marketing Managers

Mara Havaki

Η Μάρα κατά τη διάρκεια των σπουδών της στο τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανακάλυψε τη δυναμική που κρύβει ο κλάδος του Marketing. Μετά την αποφοίτησή της, την κέρδισε ολοκληρωτικά ο χώρος του digital, στον οποίο και δραστηριοποιείται έκτοτε. Τα τελευταία δύο χρόνια εργάστηκε στη Socialab ως Marketing & PR Manager, ενώ παράλληλα είχε αναλάβει και την αρχισυνταξία του Suit.gr.

Recently Published

»

Διαφοροποιηθείτε διηγούμενοι ιστορίες με τεχνολογίες Mixed Reality

»

Γιατί πρέπει μια επιχείρηση να έχει προφίλ στα social media

»

5 Τρόποι που η χρήση Analytics μπορεί να συμβάλει στην βελτιστοποίηση του SEO σας.

email-marketing-
»

Είναι το email marketing ακόμη αποτελεσματικό;

»

Πως να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη σελίδα “About Us”.

»

Facebook Messenger Bots: Το επόμενο βήμα για το brand σας!

»

Πώς και γιατί να δημιουργήσετε ένα επιτυχημένο A/B Test.

ROI
»

Πως να μειώσετε το κόστος στις διαφημίσεις του Instagram και να αυξήσετε την απόδοση επένδυσης (ROI)

»

Πως το Digital Marketing μπορεί να βοηθήσει μία crowdfunding καμπάνια

»

5 tips για τη δημιουργία συναρπαστικού περιεχομένου

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο