Google App: Είναι το site σου mobile-friendly;
Η Google συνηθίζει ανά τακτά χρονικά διαστήματα να πραγματοποιεί τροποποιήσεις στον αλγόριθμο αναζήτησης ανατρέποντας όλο το οικοσύστημα των online καταχωρήσεων.
Για παράδειγμα, πριν από μερικά χρόνια η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης αποφάσισε να μην εμφανίζονται τόσο ψηλά στα αποτελέσματα τα links προς τα λεγόμενα content – farms. Τώρα, στις 21 Απριλίου, όπως έχουμε ξανά αναφέρει, η Google ακολουθεί ακριβώς την ίδια τακτική με τα sites που δεν είναι φιλικά ως προς τα κινητά. Η συγκεκριμένη τακτική έχει ονομαστεί χαριτολογώντας ως Mobilegeddon λόγω των σοβαρών ανακατατάξεων που θα φέρει στις αναζητήσεις.
Σύμφωνα με δηλώσεις της ίδιας της Google, από την 21η Απριλίου η φιλικότητα ενός site όσον αφορά τις συσκευές κινητής τηλεφωνίας θα επηρεάζει και την κατάταξή του. Η αλλαγή αυτή θα φέρει αλλαγές στις αναζητήσεις και στα αποτελέσματά τους σε όλες τις γλώσσες παγκοσμίως. Οι χρήστες επομένως θα βρίσκουν υλικό:
- ευκολότερα
- υψηλής ποιότητας
- σχετικό με την αναζήτηση τους
- κατάλληλα δομημένο για τις συσκευές από τις οποίες συνδέονται στο ίντερνετ
Συγκεκριμένα, η Google ανέπτυξε ένα application το οποίο θα ενημερώνει τους διαχειριστές των sites αν η σελίδα τους είναι mobile-friendly. Επίσης, το app αυτό παρέχει τα κατάλληλα εργαλεία ώστε να βοηθήσει τα sites να γίνουν φιλικότερα. Ωστόσο, ο γίγαντας των αναζητήσεων τόνισε ότι θα υπάρξουν κι άλλες αλλαγές και ότι εκτός από την παράμετρο της φιλικότητας, χρησιμοποιεί μια πληθώρα εργαλείων για την κατάταξη των αποτελεσμάτων αναζήτησης.
Η Google χρησιμοποιεί τα παραπάνω για να υποχρεώσει εμμέσως τις εταιρίες να δημιουργήσουν sites φιλικά ως προς τα κινητά για έναν κυρίως λόγο. Αυτός δεν είναι άλλος από το γεγονός ότι όλο και περισσότεροι χρήστες χρησιμοποιούν τη μηχανή από τα κινητά τους έχοντας υψηλές απαιτήσεις, αντίστοιχες με αυτές που έχουν όταν χρησιμοποιούν σταθερούς υπολογιστές. Εάν επομένως τα αποτελέσματα οδηγούν σε sites που δεν λειτουργούν σωστά στα κινητά, αυτή που θα ζημιωθεί πρώτη είναι η ίδια η Google, αφού θα θεωρηθεί πως ο κορμός της είναι ευάλωτος.
Έτσι, στόχος της Google τα τελευταία χρόνια είναι να πείσει τους διαφημιστές να επενδύσουν περισσότερο σε διαφημίσεις για κινητά. Όσο οι χρήστες οδηγούνται στην χρήση κινητών, τόσο θα μεγαλώνουν και τα ποσά που δαπανούνται από τα brands και τα agencies στο mobile marketing. Αυτό ακριβώς είναι που επιθυμεί και η Google να προλάβει, γι’ αυτό και προχώρησε στις παραπάνω αλλαγές, ώστε να τραβήξει τους χρήστες στην πλατφόρμα της παρά να τους διώχνει όταν τα μη mobile-friendly sites δεν λειτουργούν σωστά.
Το δικό σου site άραγε είναι mobile-friendly;