The New Stuff - Suit digital marketing

Google: Ξέρετε ποιοι είναι οι ανταγωνιστές της;

Nontas Karavias


Η Google είναι το 2ο πιο πολύτιμο brand στον κόσμο και μια εταιρία κολοσσός, η οποία δραστηριοποιείται σε δεκάδες τομείς της τεχνολογίας, των επικοινωνιών και της διαφήμισης. Συνεπώς, το να ορίσεις τον ανταγωνισμό της, είναι μια δύσκολη αποστολή. Η ίδια η Google οριοθετεί τον τομέα δραστηριοτήτων της χρησιμοποιώντας το Mission Statement της: “Η αποστολή της Google είναι να οργανώσει τις πληροφορίες όλου του κόσμου και να τις καταστήσει προσβάσιμες και χρήσιμες σε όλους”.

Google vs Facebook

f

Αυτή τη στιγμή το Facebook είναι ο πιο προφανής ανταγωνιστής  της Google, καθώς βλέπουμε να προκαλεί την κυριαρχία της  στον διαφημιστικό τομέα. Στον ταχέως αναπτυσσόμενο τομέα της mobile διαφήμισης η Google κατέχει το 30% περίπου της πίτας και το Facebook ένα 20% που φαίνεται να αυξάνεται διαρκώς. Δεκάδες πολύ μικρότεροι παίκτες μοιράζονται το εναπομείναν 50%Μάλιστα, εκεί που φαίνεται να υπερέχει το Facebook είναι στο traffic που φέρνει σε websites, καθώς για τους περισσότερους publishers  είναι με διαφορά ο μεγαλύτερος referrer, ειδικά τις πρώτες ημέρες δημοσίευσης ενός άρθρου. Όσον αφορά τον χώρο των mobile apps, εκεί η σύγκρουση είναι μεγάλη καθώς σύμφωνα με περσινή έρευνα στην Αμερική, τα 8 από τα 10 πιο χρησιμοποιούμενα apps ανήκουν σε μια από τις 2 εταιρίες.

Google vs Amazon

a

Δεν περιμένατε την Amazon να είναι στη λίστα με τους βασικούς ανταγωνιστές της Google. Κι όμως, όπως έχει πει και ο Executive Chairman της Google, Eric Schmidt, “Ο μεγαλύτερος μας ανταγωνιστής στο search δεν είναι ούτε η Bing ούτε η Yahoo, αλλά η Amazon”.  H Google τα τελευταία χρόνια δείχνει να δίνει όλο και περισσότερη βάση στην αναζήτηση προϊόντων, και έχει προσαρμόσει τα διαφημιστικά της εργαλεία αλλά και την σελίδα αποτελεσμάτων αναζήτησης στα νέα δεδομένα. Καταλαβαίνει πότε ο χρήστης ψάχνει για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν και μπορεί και το προβάλλει σαν εικόνα, δίνει πληροφορίες για την τιμή αλλά και προτείνει αντίστοιχα προϊόντα. Η Amazon το κάνει αυτό χρόνια και το κάνει καλά. Το 33% των χρηστών που κάνουν online αναζητήσεις για προϊόντα, φαίνεται να προτιμούν την πλατφόρμα της Amazon σε αντίθεση με το μόλις 13% που προτιμάει κάποια παραδοσιακή μηχανή αναζήτησης.

Google vs Apple

i

Όπως είχε πει και ο Eric Schmidt το 2014 “η μάχη της Google με την Apple είναι η καθοριστική μάχη της βιομηχανίας ηλεκτρονικών υπολογιστών”. Και για να είμαστε ακόμα πιο συγκεκριμένοι, μιλάμε κατά βάση για την μάχη iOS με το Android. Το Android κατέχει το 85% της αγοράς κινητών, ενώ το iOS μόλις το 11%. Όμως η Apple ασκεί με τον τρόπο της τεράστια πίεση στην Google, προκαλώντας την να φέρνει συνεχώς νέες καινοτομίες για να διατηρήσει την κερδοφορία της σε υψηλά επίπεδα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η υποστήριξη των AdBlockers (που “τυχαίνει” να μπλοκάρουν διαφημίσεις του δικτύου της Google) στο iOS 9. Με αυτή την κίνηση η Apple κερδίζει διπλά καθώς και προσφέρει καλύτερο user experience στους χρήστες του iOS και προκαλεί πλήγμα στον κύριο ανταγωνιστή της μέσω της διευκόλυνσης μπλοκαρίσματος διαφημίσεων.

Google vs Bing/Yahoo

b

Όλοι έχουμε στο μυαλό μας την Google σαν μηχανή αναζήτησης. Έτσι ξεκίνησε, έτσι και συνεχίζει κατά ένα πολύ μεγάλο βαθμό, έχοντας παράλληλα και πολλές άλλες δραστηριότητες. Στην Αμερική κατέχει μερίδιο περίπου 63% στις αναζητήσεις, με το Bing και Yahoo να κατέχουν το 33% συνδυαστικά,(το οποίο μάλιστα αυξάνεται τα τελευταία χρόνια) καθιστώντας τους “αξιοπρεπείς” ανταγωνιστές. Τα στατιστικά αυτά βέβαια αλλάζουν ανάλογα με την χώρα και η αλήθεια είναι πως στις περισσότερες χώρες η Google είναι πολύ πιο μπροστά από τον ανταγωνισμό της. Τέλος υπάρχουν και χώρες με πολύ πετυχημένες “ντόπιες” μηχανές αναζήτησης που  διαταράσσουν τις ισορροπίες, όπως η Κίνα(Baidu), η Ρωσία (Yandex), η Κορέα (Naver) και η Τσεχία (Seznam).

Advertising · Bing · Facebook · Google · Mobile Marketing · Search · Social Media

amazon · apple · bing · Facebook · google · google shopping · microsoft · search · yahoo

Nontas Karavias

Ο Νώντας εργάστηκε για 4 χρόνια σε φαρμακευτική βιομηχανία αλλά συνειδητοποίησε πως η δυναμικότητα και οι ευκαιρίες που μπορεί να προσφέρει ο χώρος του digital marketing είναι αυτά που του δίνουν το κίνητρο να δημιουργήσει. Πλέον είναι ο Media Manager στη Socialab και παράλληλα κάνει το μεταπτυχιακό του Marketing στο ALBA Graduate Business School.

Recently Published

»

Πως να κατακτήσετε την κορυφή με το Google MyBusiness

»

5 συμβουλές για την αποτελεσματική προσέγγιση των Influencers

»

Γιατί χρειάζεσαι ένα Digital Marketing Agency σήμερα;

»

5 marketing influencers που πρέπει να ακολουθήσεις στο YouTube

»

Multichannel και Omnichannel στρατηγικές: τι είναι και ποιες οι διαφορές τους

»

Online Video: 6 βήματα προς την επιτυχία

»

Τι είναι το Instagram Tv και πώς μπορείς να το χρησιμοποιήσεις ως marketer

»

Πώς να διαλέξεις τον σωστό influencer για το brand σου

»

Τα βήματα για ένα επιτυχημένο επαγγελματικό προφίλ στο Twitter

»

Έχουν κόστος οι επιχειρήσεις που δεν επενδύουν στον digital τομέα;

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο