The New Stuff - Suit digital marketing

Η Google δεν πάει διακοπές!

Christina Ageli


Στην Google, oι εξελίξεις τρέχουν με ιλιγγιώδεις ρυθμούς και απ’ ό,τι φαίνεται, η ομάδα του Matt Cutts είναι πολυάσχολη το τελευταίο διάστημα. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός εξάλλου από τα Google penalties που επιβλήθηκαν σε ελληνικά websites. Τα περισσότερα ελληνικά web & article directories έχασαν το pagerank και την όποια SEO αξία τους, και οι κατατάξεις στην Google αλλάζουν μέρα με την ημέρα. Δύσκολες ημέρες για τους απανταχού SEO experts, ειδικά για εκείνους που κινούνται στην πιο «σκούρα» ζώνη του SEO.

Απ’ ό,τι φαίνεται όμως, δεν είναι μόνο τα Ελληνικά websites και οι μικρότερες επιχειρήσεις που θα έπρεπε να ανησυχούν. Κάποτε υπήρχε το speculation στους κύκλους του SEO ότι αν το brand σου είναι πολύ γνωστό, τότε μπορείς να κινείσαι και σε περισσότερο “dark” ζώνες του SEO χωρίς συνέπειες. Με λίγα λόγια, αυτά που απαγόρευε η Google, «επιτρέπονταν κατ’εξαίρεση» σε μεγάλα και γνωστά brands. This is no longer the case. Η Google είναι δίκαιη με όλους.

Τελευταίο τρανταχτό παράδειγμα το site της trivago UK το οποίο έχασε το 95% του search visibility μετά από Google penalty τον περασμένο μήνα.

2-1-2-searchmetrics-trivago-visibility-to-date

Ποιοι όμως ήταν οι παράγοντες που οδήγησαν σε αυτά τα αποτελέσματα;

Απ’ ό,τι φαίνεται τα backlinks ήταν αυτά που έβαλαν το site της trivago σε μπελάδες. Συγκεκριμένα:

– Υπερβολικά μεγάλο πλήθος sitewide links προς την homepage σε σύγκριση με τους βασικούς ανταγωνιστές της στα οργανικά αποτελέσματα.

– Μεγάλο πλήθος backlinks από domains με «υψηλό SEO value» αντί για μια πιο ισορροπημένη κατανομή. Κάτι που δεν είναι και τόσο φυσικό και «κραυγάζει» ως artificial χτίσιμο backlinks.

– Αρκετά επιθετική προσέγγιση στο anchor text των backlinks. Μόλις το 23% των backlinks της trivago είναι branded, ενώ το ποσοστό αυτό θα έπρεπε να είναι τουλάχιστον 50%.  Ακόμα και τα links των widget της έχουν overly optimized anchor text.

– Κατάχρηση των links που προέρχονται από widgets & badges. Τέτοιου είδους links θα πρέπει να περιέχουν το nofollow tag, σύμφωνα με τον Matt Cutts και την Google, καθώς δε θα πρέπει σε καμία περίπτωση να χρησιμοποιούνται για να περνούν SEO value και να επηρεάζουν τις κατατάξεις των αποτελεσμάτων. Κάτι που η trivago δεν φάνηκε να ακολουθεί.

– Η πλειοψηφία των backlinks προέρχεται από footers & sidebars, αντί να προέρχεται από content (πχ editorials). Άλλη μια ένδειξη artificially “χτισμένων” backlinks.

– Μεγάλος αριθμός backlinks από sites εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου. Λιγάκι ύποπτο σύμφωνα με την Google.

– Dofollow paid links. Η Google επιτρέπει τα paid links αρκεί να μην περνάνε SEO value, και αυτό εξασφαλίζεται με την χρήση του nofollow tag. Μπορούμε να μαντέψουμε τι έκανε η trivago.

– Κρυμμένα Dofollow links από widgets με overly optimized anchor text και πολλά links από subdomains με ίδιο περιεχόμενο. Όχι και πολύ «φυσικό».

Οι συνέπειες για το UK site της trivago καταστροφικές. Η Google δε φαίνεται να μένει στην θεωρία και δεν «χαμπαριάζει» από brands και traffic. Ευκαιρία να ξανασκεφτούμε το πλάνο μας για link building λοιπόν, καθώς η Google μας απέδειξε ότι όλοι στεκόμαστε ίσοι απέναντι της.

 

SEO

google penalty · seo · trivago

Christina Ageli

Η Χριστίνα, Head of SEO στη Socialab, ασχολείται με θέματα που αφορούν το Search Engine Optimization και κυρίως την Google. Έχει δουλέψει τόσο με Ελληνικά όσο και international brands.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting