The New Stuff - Suit digital marketing

Όταν η Google τιμώρησε την Google

Christina Ageli


Το έχουμε πει. Όλοι στεκόμαστε ίσοι απέναντι στην Google. Είτε είσαι το πιο γνωστό brand, με τζίρους πολλών εκατομμυρίων, είτε ένα μικρό eshop που μόλις ξεκίνησες την online παρουσία σου, θα πρέπει να ακολουθείς τα guidelines της Google αν θέλεις να εδραιώσεις σε μακροπρόθεσμη βάση την online παρουσία σου στα οργανικά αποτελέσματα. Αν δεν παίζεις “τίμια”, η Google το ξέρει. Και φυσικά δεν μένει άπραγη.

google_penalty

Ακολουθούν παραδείγματα από μεγάλα brands που αψήφησαν τα guidelines της Google, και φυσικά τιμωρήθηκαν, αποδεικνύοντας του λόγου το αληθές. Το πιο εντυπωσιακό είναι ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου η Google τιμώρησε…τον εαυτό της!

Mozilla & Περίπτωση User Generated Content Spam:

Κι όμως, ούτε ο Mozilla ξέφυγε από το ραντάρ της Google.
Βέβαια, δεν έγινε penalize όλο το site, αλλά μια συγκεκριμένη σελίδα με user generated content. Η Google έστειλε ένα μήνυμα στην Mozilla (Manual Action Notice) – συγκεκριμένα κάποιος spam reviewer παρατήρησε ότι δεν ακολουθούνται τα SEO guidelines και αποφάσισε πως το site πρέπει να δεχθεί τιμωρία (penalty).
Το penalty ήταν να διαγραφεί η σελίδα οριστικά με αποτέλεσμα να μην εμφανίζεται στις αναζητήσεις.

BBC & “Unnatural Links”:

Και το BBC στο στόχαστρο της Google. Πιο συγκεκριμένα για το BBC το penalty αναφερόταν για μία συγκεκριμένη σελίδα του site η οποία υποβαθμίστηκε στα οργανικά αποτελέσματα. Αιτία του penalty ήταν τα λεγόμενα unnatural links, δηλαδή πολλά paid links τα οποία δεν χαρακτηρίζονται ως “nofollow” και είναι άσχετα με τους χρήστες και το περιεχόμενο του site. Στην ουσία όμως, και κατά πάσα πιθανότητα, το site του BBC απλά έπεσε θύμα των RSS Scrapers.
Για την ιστορία, το penalty έγινε σύντομα revoked, μιας και το BBC ενημερώθηκε (όπως γίνεται στις περιπτώσεις manual penalties) και προέβη στις κατάλληλες ενέργειες.

Interflora – Paid Links:
Το site της Interflora υπέστη ένα βαρύ penalty. Το site έπαψε να εμφανίζεται τόσο για τα βασικά στοχευόμενα keywords όσο και για το όνομα του. Αιτία, κατά πάσα πιθανότητα (μιας και ούτε η Google ούτε η Interflora έδωσαν πολλές πληροφορίες για το περιστατικό), τα πολλά πληρωμένα link.
Ύστερα από 11 ημέρες και τη διαγραφή κάποιων προβληματικών links, η Google ανέστειλε την τιμωρία.

Washington Post – Selling Links:
Sites πουλάνε links σε τρίτους ώστε να βοηθηθούν και να ανέβουν στα Google rankings. Αυτό μετά το 2007 αποτέλεσε παράβαση για την Google, κι έτσι μετά από λίγο καιρό πολλά sites τιμωρήθηκαν.
Ανάμεσα σε αυτά και το site της Washington Post. Το ενδιαφέρον της ιστορίας ήταν ότι το site της Wahington Post δεν ήταν buyer, αλλά seller. Η τιμωρία που του επιβλήθηκε δεν ήταν η μη εμφάνισή του στη πρώτη σελίδα των αναζητήσεων (η κεντρική σελίδα και το περισσότερο περιεχόμενο του site μπορούσε να βρεθεί), αλλά η πτώση των PageRank values. Πιο συγκεκριμένα, το site της Washington Post από PR7 έπεσε σε PR5 και συνέχισε να βρίσκεται εκεί για μερικούς μήνες.

BMW – Cloaking*:
*Μία τεχνική που χρησιμοποιούν τα sites ώστε να δείχνουν διαφορετικό περιεχόμενο στους “crawlers” μίας μηχανής αναζήτησης και άλλο στους browsers των χρηστών. Αποτελεί black hat τεχνική και τιμωρείται αυστηρά από την Google.
Αυτό συνέβη το 2006 με το site της BMW, το οποίο και αφαιρέθηκε από το index της Google. Η BMW βρέθηκε σε επικοινωνία με τη Google και αφαίρεσε αυτά τα JavaScript-redirecting pages που προκαλούσαν το πρόβλημα και μετά από τρεις ημέρες το site έγινε ξανά διαθέσιμο μέσω της Google.

WordPress – Doorway Spam*:
*Σελίδες που χρησιμοποιούνται για spamdexing και στέλνουν τους χρήστες σε μία διαφορετική σελίδα χωρίς να το γνωρίζουν οι ίδιοι πολλές φορές. Αποτελεί black hat τεχνική και τιμωρείται αυστηρά από την Google.
Το site του WordPress χρησιμοποιούνταν κάποτε ως host για σελίδες μια τρίτης εταιρίας, η οποία χρησιμοποιούσε το site του WordPress για να ανέβει υψηλότερα στα rankings. Τα rankings ήταν ευκολότερο να αποκτηθούν εάν τα εν λόγω άρθρα βρίσκονταν μέσα στο site του WordPress. Οι σελίδες αυτές είχαν κρυμένα links για άλλο περιεχόμενο.
Η τιμωρία που επιβλήθηκε ήταν η πτώση στο PageRank του site του WordPress από PR8 σε 0, όπως επίσης και πως το site δεν εμφανιζόταν ακόμα κι αν οι χρήστες το έψαχναν με το όνομά του. Μετά από 2 ημέρες, και έπειτα από τις κατάλληλες ενέργειες που έγιναν, το penalty έγινε revoked.

 

Όμως πέρα από τις περιπτώσεις άλλων sites που τιμωρήθηκαν με σοβαρές ποινές (π.χ. η περίπτωση του site της SearchKing, όπου η ποινή έφτασε να κρατήσει για περισσότερο από 3,5 χρόνια), η ίδια η Google έχει τιμωρίσει τον εαυτό της για παραβιάσεις. Αυτό θα πει αμεροληψία!

Chrome – Paid Links:

Η Google βρέθηκε να αγοράζει links ως μέρος μιας καμπάνιας για να προωθήσει τον Chrome browser της.
Αν και η Google παραδέχθηκε το σφάλμα της και τόνισε πως δεν ήταν κάτι το ηθελημένο αλλά μάλλον έγινε καταλάθος, δεν σταμάτησε εκεί και έβγαλε την αρχική σελίδα για το Google Chrome από τα πρώτα αποτελέσματα για μία περίοδο δύο μηνών.

Beat that Quote:

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα η Google δεν έκανε κάτι μεμπτό αλλά στην ουσία απέκτησε ένα πρόβλημα μόλις απέκτησε την εταιρία Beat that Quote. Η εταιρία αυτή αγόραζε links για να βρίσκεται ψηλότερα στις αναζητήσεις και γενικώς χρησιμοποιούσε τακτικές οι οποίες ήταν αντίθετες με τους κανονισμούς της Google.
Για δύο βδομάδες αρχικά και μετά για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα, η αρχική σελίδα της Beat that Quote δεν εμφανιζόταν στη πρώτη σελίδα των αναζητήεων και τα rankings της έπεσαν.

Google Adwords – Cloaking:
Σε δύο περιπτώσεις, μία το 2005 και μία το 2010, η Google τιμώρησε την… Google για cloaking και συγκεκριμένα κάποιες συγκεκριμένες adwords help pages. Το 2005 ήταν και η πρώτη φορά που η Google πήρε μία τέτοια απόφαση για τον εαυτό της, με αποτέλεσμα την διαγραφή αυτών των σελίδων από το index της. Στην δεύτερη περίπτωση, η τιμωρία αφορούσε πτώση στα rankings των σελίδων αυτών.

Google Japan – Paid Links:
Η Google Ιαπωνίας παραδέχθηκε ότι αγόρασε links για να βοηθήσει στην προώθηση ενός Google widget. Το PageRank της έπεσε απο PR9 σε PR5 και παρέμεινε εκεί για 11 μήνες.
Δείτε εδώ και την περίπτωση της trivago.

SEO

google · penalties · seo

Christina Ageli

Η Χριστίνα, Head of SEO στη Socialab, ασχολείται με θέματα που αφορούν το Search Engine Optimization και κυρίως την Google. Έχει δουλέψει τόσο με Ελληνικά όσο και international brands.

Recently Published

»

8 οφέλη του Digital Marketing έναντι της παραδοσιακής διαφήμισης

»

Πώς να διαχειριστείτε ένα Social Media Crisis

»

8 τρόποι για να σας προσέξουν στο Instagram

»

3 mobile marketing tips που θα σας φανούν χρήσιμα

»

Πώς και γιατί το Quality Score του AdWords επηρεάζει σημαντικά την απόδοση της διαφήμισής σας

»

Google Ads vs Facebook Ads

»

Πώς να δημιουργήσετε shareable περιεχόμενο στα social media

»

ΝΒΑ’s Digital Strategy: Μπορεί να ωφελήσει και το δικό σου brand

Inbound vs Outbound
»

Inbound vs Outbound marketing

»

10 μυστικά για να απογειώσετε τα Instagram Stories της επιχείρησής σας

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο