Social bookmarking made in Greece
Στην παρουσίαση που κάνω σε πελάτες έχω ένα slide με τα λογότυπα από διάφορα αμερικάνικα social media και συχνά-πυκνά δέχομαι την ερώτηση «Ποιό είναι αυτό;» για τα λογότυπα του digg, του stumbleupon και του delicious.
Εκεί προσπαθώ να εξηγήσω με απλά λόγια – αλλά και με τρόπο που να μεταφέρει και τη σημασία των social bookmarking sites – το πώς λειτουργούν αυτά τα sites: ανεβάζει κάποιος ένα link για μια σελίδα και οι υπόλοιποι χρήστες το ψηφίζουν για να το αναδείξουν στην πρώτη σελίδα.
Δυστυχώς, τέτοια sites δεν έχουν ακόμα πιάσει καθώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει κάτι αντίστοιχα huge όσο είναι αυτά τα sites στο κοινό τους. Δεν υπάρχει δηλαδή, κάποιο «ελληνικό digg» ακόμα.
Ψάχνοντας για να δω ποια υπάρχουν στην Ελλάδα και κάνοντας μια πρώτη καταγραφή καταλήγω ότι μάλλον τα κυριότερα είναι τα εξής:
Κρίνοντας από τις συμμετοχές των χρηστών που βλέπω στην πρώτη σελίδα του κάθε site, μάλλον η Pineza και το Buzz είναι τα πιο ενεργά.
Κάποια εξ’ αυτών αφιερώνονται σε κάποια κατηγορία. Για παράδειγμα, το Foracamp είναι για τεχνολογία, ενώ η Pineza μάλλον φαίνεται να προτιμάει τον κοινωνικό σχολιασμό (λέγε με κουτσομπολιό).
Σε κάθε περίπτωση, η μάχη για έναν αδιαφιλονίκητο βασιλιά στο κομμάτι του social bookmarking στην Ελλάδα φαίνεται να μην είναι ιδιαίτερα θερμή παρόλο που δεν υπάρχει κανένας ξεκάθαρος νικητής.
Σίγουρα όμως, καθώς τα ελληνικά μέσα βρίσκουν το δρόμο τους στο Internet, η μάχη τόσο για την ενημέρωση όσο και για την ανάδειξη κοινωνικών ειδήσεων θα ανεβάσει κάποιους και θα ρίξει κάποιους άλλους.
Πάντως, για όσους ενδιαφέρονται να φτιάξουν τον ελληνικό κλώνο του digg και να το στηρίξουν, υπάρχουν έτοιμες πλατφόρμες που κάνουν το μεγαλύτερο κομμάτι της δουλειάς (απαιτείται μόνο λίγο customization και μετά φυσικά marketing του site στους χρήστες). Τα άρθρα του Σπύρου Παπασπυρόπουλου από το Web Design Blog (2009) και του Αλέξανδρου Λίγγρη στο Webz (2008) αποτελούν καλή αρχή για όσους ενδιαφέρονται.