Group buying
Οι ομαδικές αγορές είναι ένα κοινωνικό φαινόμενο απόλυτα συνδεδεμένο με το 2010 για την Ελλάδα.
Είναι η χρονιά που έκαναν την εμφάνισή τους (με αλφαβητική σειρά) το Deal4Real, το Golden Deals και το Tsoonami.
Εμφανιζόμενοι σχεδόν ταυτόχρονα οι τρεις αυτοί νέοι παίκτες του χώρου προσπαθούν να ανταγωνιστούν για τις προσφορές που θα δώσουν οι επιχειρήσεις στη μάχη του marketing. Όποια επιχείρηση προσφέρει στα προϊόντα έκπτωση της τάξεως του 50% ή μεγαλύτερη, έχει μεγάλη πιθανότητα να επιλεχθεί ως η επόμενη προσφορά.
Ανά πάσα στιγμή σε καθένα από τα 3 αυτά sites, ισχύει μόνο μια προσφορά, η οποία γίνεται ενεργή μόνο εφόσον συμφωνήσουν να την χρησιμοποιήσουν κάποιοι χρήστες. Ο αριθμός των χρηστών που απαιτείται για να ενεργοποιηθεί η προσφορά διαφέρει. Κάποιες φορές αρκούν 10 χρήστες, άλλες φορές μπορεί να απαιτούνται και 50.
Από τους χρήστες που συμφωνούν να συμμετέχουν στην ομαδική προσφορά πριν εκείνη ενεργοποιηθεί, δεσμεύεται το ποσό στην πιστωτική τους κάρτα μέχρι να ενεργοποιηθεί η προσφορά. Αν η προσφορά δεν ενεργοποιηθεί επειδή δε μαζεύτηκαν οι χρήστες μέσα στο απαιτούμενο χρονικό διάστημα, κανείς δεν πληρώνει.
Φυσικά, η κοινωνικότητα τέτοιων sites έγκειται στο γεγονός πως οι ίδιοι οι χρήστες που ενδιαφέρονται για την εκάστοτε προσφορά, θα τη δημοσιοποιήσουν στο κοινωνικό τους δίκτυο (κυρίως μέσω facebook) προκειμένου να εξασφαλίσουν τη συμμετοχή κι άλλων ώστε να ενεργοποιηθεί η προσφορά.
Το concept των ομαδικών αγορών μας έρχεται από το εξωτερικό, όπου το GroupOn μάλλον είναι ο market leader, το BuyWithMe είναι μάλλον δεύτερο, αν και από τις δικές μου μέρες στη Βρετανία θυμάμαι πολύ καλά ότι το LetsBuyIt ήταν σίγουρα πρωτοπόρο.
Ενδιαφέρον αυτού του τελευταίου (από όπου είναι και η εικόνα με τα μυρμήγκια) είναι πως όσο πιο νωρίς συμφωνούσε κάποιος να συμμετέχει σε μια προσφορά, τόσο καλύτερη τιμή έπαιρνε.
Ελπίζω πως για την ελληνική αγορά, σύντομα οι επιχειρήσεις θα καταλάβουν την αξία και τη δύναμη ενός τέτοιου εργαλείου.
Θα είχε πολύ ενδιαφέρον να βλέπαμε και προϊόντα μεγάλης αξίας (και όχι μεγάλου περιθώριου κέρδους, όπως είναι οι υπηρεσίες) να συμμετέχουν σε ένα τέτοιο site ή μεγάλα brands που να κάνουν κάτι αντίστοιχο με τα δικά τους resources.
Για φανταστείτε να μπορούσατε να αγοράσετε μια 3D TV, ένα iPad ή ένα αυτοκίνητο σε 15% έκπτωση για μια εβδομάδα μόνο…
Update 14 Ιουνίου 2010:
Σύμφωνα με το Away, Το Deal4Real.gr εξαγοράστηκε από το GroupOn Γερμανίας και αλλάζει το όνομά του σε GroupOn.gr. Ήδη απέκτησε και Fan Page στο facebook με 100 fans πριν καν ακόμα αποκτήσει profile pic!
Update:
Μέσα σε όλα υπάρχει και το LiveMyCity, οι προσφορές του οποίου όμως δεν είναι τόσο συχνές, απ’ ότι έχω καταλάβει.