The New Stuff - Suit digital marketing

Growth Marketing: αλλάξτε τρόπο σκέψης ΣΗΜΕΡΑ!

Pavlos Rizos


Το growth marketing ή growth hacking αποτελεί ένα από τα πιο hot θέματα συζήτησης αυτή τη στιγμή στο παγκόσμιο επιχειρηματικό και τεχνολογικό οικοσύστημα. Αρκεί κανείς να δει την εκρηκτική άνοδο στην αναζήτηση του όρου “growth hacking” στη Google. Ο όγκος αναζητήσεων διπλασιάστηκε ανάμεσα σε 2013 και 2014 και ξαναδιπλασιάστηκε στα επόμενα 2 χρόνια!

Growth hacking

ΠΩΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕ;

Η φράση “growth hacker” εφευρέθηκε και χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2010 από τον Sean Ellis, τον πρώτο άνθρωπο που ανέλαβε την ανάπτυξη του Dropbox.

Ως νοοτροπία και τρόπο δουλειάς, ο Sean συνεργαζόταν με τεχνολογικές start-ups και έδινε τα φώτα του, αναλαμβάνοντας το growth τους, για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Μετά έφευγε από αυτές για να πάει στις επόμενες. Αυτό τον οδήγησε στην ανάγκη να αναζητά τον αντικαταστάτη του σε κάθε εταιρεία. Ψάχνοντας λοιπόν ανάμεσα σε χιλιάδες βιογραφικά κάθε φορά, έβλεπε ότι υπήρχαν πολλοί marketers. Οι περισσότεροι από αυτούς είχαν και πτυχία αλλά και προϋπηρεσία και καλά αποτελέσματα να επιδείξουν. Ωστόσο, κάτι έλειπε που θα τους καθιστούσε ιδανικούς για να τον αντικαταστήσουν. Έλειπε αυτός ο διαφορετικός τρόπος σκέψης, προσανατολισμένος στην ανάπτυξη (growth).

Σε μια start-up επιχείρηση, ίσως δεν είναι τόσο αναγκαίο το τέλειο branding. Ή τα στρατηγικά πλάνα ανάπτυξης. Ιδίως στην αρχή του start-up. Χρειάζεται τρόπο σκέψης, στρατηγικές και τακτικές για να έρθει γρήγορα το growth, φέρνοντας με γεωμετρικό ρυθμό αύξησης, νέους χρήστες και έσοδα. Έτσι, ο Sean ξεκίνησε την καμπάνια του να βρει τον επόμενο growth hacker. Και έτσι γεννήθηκε ο όρος.

Να σημειώσω ότι ο Sean είναι υπεύθυνος για την αλματώδη ανάπτυξη του Dropbox στα πρώτα του χρόνια. Κάτι το οποίο πέτυχε στον απόλυτο βαθμό κάνοντας growth hacking. Ενσωματώνοντας απλά στην πλατφόρμα τη δυνατότητα referral άλλων χρηστών με αντάλλαγμα πολλά ακόμη free GBs χώρου αποθήκευσης αρχείων στο «σύννεφο».

GROWTH HACKING Ή GROWTH MARKETING;

Ξαφνικά, από εκεί που δεν είχαμε ακούσει ποτέ τον όρο growth hacking, έχει αρχίσει μεγάλο debate για το αν το growth hacking είναι το ίδιο με το growth marketing. Οι απόψεις διίστανται.

Πολλοί υποστηρίζουν ότι το growth hacking είναι διαφορετικό από το growth marketing, όσον αφορά τη στόχευση και τα αποτελέσματά του. Δηλαδή το growth hacking είναι μια περισσότερο «πειρατική» προσέγγιση στο growth. Αυτό σημαίνει βραχυπρόθεσμη στόχευση (να πετύχω το αποτέλεσμα μέσα σε 3 ή 6 μήνες). Μπορεί να σημαίνει μια πραγματικά εντυπωσιακή ιδέα που κανείς δεν είχε ξανασκεφθεί στο παρελθόν, για να φέρει χρήστες και έσοδα στα ταμεία γρήγορα.

Αντίθετα, το growth marketing θεωρούν ότι είναι μια πιο μακροπρόθεσμη στρατηγική, που εστιάζει σε 2 ή 3 το πολύ metrics (vs 1 στο growth hacking). Σε αυτά, προσπαθεί να φέρει αποτέλεσμα σε βιώσιμη βάση, όχι one off κάποια στιγμή. Επίσης, μάλλον, όπως λένε, χρησιμοποιεί μεγαλύτερο μίγμα τακτικών και μέσων για να πετύχει τα αποτελέσματα ανάπτυξης (περισσότερες της μίας καμπάνιας PPC).

Για μένα, growth hacking και growth marketing είναι οι δύο πλευρές του ίδιου νομίσματος που λέγεται growth. Η στόχευση και έμφαση στο growth απαιτεί μια ριζική αλλαγή νοοτροπίας και τρόπου σκέψης, πέρα από το παραδοσιακό marketing. Από τη στιγμή που το κάνεις αυτό, θεωρώ ότι δεν παίζει ρόλο πως θα αυτοαποκαλείσαι.

Πηγαίνοντάς το ακόμη παρακάτω, το marketing σημαίνει έτσι και αλλιώς να βρίσκεις τρόπους να πουλήσεις το προϊόν/υπηρεσία σου. Άρα ο όρος marketing ίσως δεν πρέπει να λείπει από την κουβέντα μας για growth. Εξάλλου, όπως θα δούμε και παρακάτω, το προφίλ ενός growth [βάλτε όποια λέξη θέλετε] περιλαμβάνει και αρκετά marketing skills που είναι απαραίτητα για να πετύχεις την ανάπτυξη.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=IJr0qmksJ0E]

ΜΟΝΟ ΣΕ START-UPS Ή ΚΑΙ ΣΕ ΕΔΡΑΙΩΜΕΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ;

Ο όρος growth hacking ή marketing ξεκίνησε στο οικοσύστημα των start-ups. Οι start-ups έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά τα οποία επέβαλαν ουσιαστικά τη δημιουργία του όρου growth hacker: περιορισμένη χρηματοδότηση, ανάγκη για γρήγορη ανάπτυξη με στόχο την επιβίωση, ανάγκη για στόχευση σε λίγες και μεγάλες ενέργειες λόγω έλλειψης μεγάλης ομάδας.

Σήμερα, το growth marketing συνεχίζει να παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στις start-ups. Αλλά οι συνθήκες της παγκόσμιας οικονομίας (για να μην αναφερθώ στην πολύπαθη ελληνική οικονομία) συνεπάγονται αλλαγή τρόπου σκέψης και δουλειάς. Οι ρυθμοί ανάπτυξης φρενάρουν επικίνδυνα σε πολλές χώρες (με ή χωρίς κρίση). Ο ανταγωνισμός είναι παγκόσμιος και πολύ μεγάλος. Η χρηματοδότηση από το τραπεζικό σύστημα προβληματική ενώ οι ιδιωτικές πηγές χρηματοδότησης δεν είναι και αυτές απεριόριστες (και πλέον αναζητούν με αγωνία το ROI).

Σε αυτά τα πλαίσια λοιπόν, η ανάγκη για πολύ γρήγορη ανάπτυξη με «έξυπνες» στρατηγικές, τακτικές και μέσα, στο μικρότερο δυνατό κόστος, δεσπόζει και στις υπάρχουσες επιχειρήσεις. Ακόμη και τα παραδοσιακά μέσα αρχίζουν πλέον και δε δουλεύουν όπως παλιότερα. Ίσως γιατί έχουν αλλάξει και οι απαιτήσεις των marketers σήμερα, που αναζητούν metrics & ROI. Πόσοι από εσάς δουλεύετε σε εταιρείες που επιμένουν ακόμη σε διαφήμιση στην τηλεόραση;

GROWTH MARKETING VS MARKETING (ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ…)

Ποια είναι λοιπόν η βασική διαφορά του growth marketing με το παραδοσιακό marketing; Θα μπορούσαμε να πούμε ότι διαφέρει σε 4 βασικά στοιχεία: στο προφίλ των ανθρώπων που το εξασκούν, στη προσέγγιση, στα κανάλια και τη διαδικασία.

Επειδή ο ανθρώπινος παράγοντας είναι ο πιο σημαντικός ακόμη (παρότι ζούμε στην εποχή των big data και οσονούπω της Τεχνητής Νοημοσύνης), από αυτόν πηγάζει η σημαντικότερη διαφορά ανάμεσα στο growth και το παραδοσιακό marketing. Το προφίλ των growth marketers (γνώσεις, ικανότητες και δεξιότητες) είναι πιο σύγχρονο, ευέλικτο και εξελίξιμο, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό marketer. Περισσότερα για το προφίλ αυτό, λίγο παρακάτω (ξέρω ότι το αναμένετε με αγωνία όπως υπόσχεται ο τίτλος του άρθρου).

Η προσέγγιση επίσης αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο του growth marketing. Έως σήμερα, στις εταιρείες (νέες και υφιστάμενες) φτιάχναμε προϊόντα λαμβάνοντας υπόψιν το κοινό που απευθυνόμαστε (λίγο..). Μετά προσπαθούσαμε να βρούμε τρόπους να προσεγγίσουμε το κοινό, να του μιλήσουμε για τα προϊόντα αυτά και να το πείσουμε να τα αγοράσει. Αυτό αποτελεί έτσι και αλλιώς παρελθόν σήμερα. Στο growth marketing όλα ξεκινάνε με το προϊόν. Φτιάχνουμε προϊόντα που θέλει σήμερα το κοινό μας. Για να το κάνουμε αυτό μάλιστα υπάρχει μια ολόκληρη διαδικασία έρευνας και πειραματισμού, μέχρι να τελειοποιήσουμε το προϊόν. Δε σταματάει αυτή ακόμη και όταν το προϊόν λανσαριστεί. Και φυσικά, τολμάμε να βγάλουμε το προϊόν μας ακόμη και όχι τέλειο στην αγορά, γρήγορα όμως. Με διαρκή αναζήτηση και feedback των πελατών, τελειοποιούμε το προϊόν. Το ωραιότερο από όλα σε αυτό είναι ότι έτσι ουσιαστικά έχεις ένα προϊόν που ΜΙΛΑ ΚΑΙ ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΑΠΟ ΜΟΝΟ ΤΟΥ! Γιατί γίνεται τέλειο σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών, τους ικανοποιεί και το προωθούν μόνοι τους σε άλλους πελάτες.

Για τα κανάλια, όλοι ξέρουμε τη γνωστή εμμονή σε παραδοσιακά μέσα (όπως η τηλεόραση) που είναι και πιο ακριβά ενώ είναι δύσκολη (αν όχι αδύνατη) η μέτρηση της αποτελεσματικότητάς τους (ή το πώς συνδέονται με αύξηση των χρηστών και των πωλήσεων). Οι «νέας γενιάς» marketers προτιμούν πιο στοχευμένα κανάλια και ενέργειες. Για παράδειγμα αγαπούν τις καμπάνιες PPC και το inbound marketing. Εξάλλου αυτά είναι πιο φθηνά σε κόστος, γρήγορα σε εκτέλεση και τα αποτελέσματά τους δε γίνεται να είναι πιο μετρήσιμα σήμερα.

Τέλος, και ίσως πιο σημαντικό, οι growth marketers αρέσκονται να λειτουργούν ένα πλήρες sales funnel, προσπαθώντας να μεταφέρουν κοινό από τα αρχικά στάδια προς το τέλος του funnel, σε μια αέναη διαδικασία optimisation και growth. Ας αποχαιρετίσουμε το παλιό μοντέλο του «φέρε κόσμο μέσα στη μάρκα» και μετά τι;

Growth marketing VS Traditional marketing

Growth marketing VS Traditional marketing

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ;

Δεν είναι τυχαίο ότι ήθελα να δώσω τον ορισμό του growth marketing σε αυτό το σημείο του άρθρου και αφού έχουν προηγηθεί όλα τα παραπάνω. Ξέρετε, καμιά φορά, ένας ορισμός μπορεί να ακούγεται απόλυτος και σχεδόν «εγκυκλοπαιδικός».

Ωστόσο, έχοντας όλα τα παραπάνω στο μυαλό μας, μπορούμε να ορίσουμε το growth marketing ως ένα σύνολο από τρόπο σκέψης, στρατηγικές και τακτικές που έχουν ως μοναδικό εμμονικό σκοπό την επίτευξη γρήγορου growth σε χρήστες (ή πελάτες ή καταναλωτές ή ότι άλλο αρμόζει στην περίπτωσή σας) και έσοδα, με τον πιο αποτελεσματικό και αποδοτικό τρόπο.

Κρατήστε από τα παραπάνω τις λέξεις: τρόπος σκέψης, γρήγορο growth, αποτελεσματικά, αποδοτικά. Ή όπως το έγραψε πολύ επιτυχημένα ο επιτυχημένος growth hacker Ryan Holiday, αφορά το να «πετάξεις» την παραδοσιακή συνταγή του marketing και να κρατήσεις μόνο ότι μπορεί να είναι “testable, trackable and scalable”.

Μακριά από ορισμούς όμως, τελικά το growth marketing σημαίνει να δημιουργήσεις ένα μοναδικό αυτό-τροφοδοτούμενο μηχανισμό marketing που θα φέρνει από μόνος του συνεχή ανάπτυξη.

ΤΑ 4 ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΤΟΥ GROWTH MARKETING

Δύσκολα μπορώ να δώσω τη συνταγή της επιτυχίας ή του growth. Αυτό μάλλον μπορούν να το κάνουν καλύτερα τα μυαλά πίσω από την «εκρηκτική» ανάπτυξη του Facebook, του Instagram, του ΑirBnb, της Uber και αρκετών ακόμη παραδειγμάτων growth προς μίμηση.

Σε όλα όμως τα παραπάνω cases μπορούμε να βρούμε κάποια κοινά στοιχεία, τα οποία αν τα αναλύσουμε και συγκεντρώσουμε, μπορούμε να συνθέσουμε τους ακρογωνιαίους λίθους του growth marketing.
Πάμε!

1. ΤΟ ΤΕΛΕΙΟ ΠΡΟΪΟΝ.

Αποτελεί το Α και το Ω του αυτο-τροφοδοτούμενου μηχανισμού marketing. Στο παραδοσιακό marketing, σχεδιάζαμε επί μήνες ή και χρόνια ένα προϊόν. Προσπαθούσαμε να βρούμε τι θα είναι αυτό που θα ενθουσίαζε το κοινό μας, κρατώντας το μυστικό έως το λανσάρισμα. Σήμερα, χτίζουμε το προϊόν μαζί με το κοινό μας. Σε αυτό το στάδιο απαιτείται διαρκές testing και πειραματισμός. Παίρνουμε την ιδέα μας. Συγκεντρώνουμε το πρώτο feedback. Μοιραζόμαστε ιδέες και βλέπουμε αντιδράσεις. Ακούμε τους συνεργάτες και το κοινό μας σε αυτά που μας λέει προς βελτίωση. Τα διορθώνουμε και τα ξανατσεκάρουμε. Ακόμη ακόμη, λανσάρουμε το προϊόν μας σε beta version ή σε ένα περιορισμένο exclusive κοινό, γρήγορα, για να πάρουμε το πρώτο feedback και να κάνουμε διορθώσεις. Μην το φοβηθείτε. Θα σας γλιτώσει χρόνο, πόρους και τυχόν κακά αποτελέσματα. Κύριο εργαλείο σε αυτό το στάδιο είναι το Α/Β testing, είτε αφορά digital είτε φυσικό προϊόν, παντού έχει εφαρμογή.

2. ΤΟ ΛΑΝΣΑΡΙΣΜΑ

Πριν το καταλάβουμε, έχουμε ήδη περάσει στο λανσάρισμα του προϊόντος. Τεστάραμε τη μηχανή μας ότι είναι σούπερ και βάζουμε το καύσιμο για να πάρει μπροστά και να επιταχύνει στη συνέχεια. Σε αυτή τη φάση το πιο σημαντικό είναι να βάλουμε το πρώτο μας κοινό μέσα. Δεν τους θέλουμε όλους. Μας αρκούν για αρχή οι innovators και οι early adopters. Δε χρειαζόμαστε το μαζικό κοινό ακόμη. Μας αρκεί να το «τοποθετήσουμε» στο niche κοινό μας, στα κατάλληλα media και στους κατάλληλους influencers για την αγορά μας. Μετά θα πάρει το προϊόν, μόνο του, το δρόμο του. Για αυτό άλλωστε το κάναμε WOW! Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στην επιλογή των παραπάνω ώστε με τρόπο αποτελεσματικό και αποδοτικό να πετύχουμε να δώσουμε ώθηση στο προϊόν ώστε να ξεκινήσει την «εκρηκτική» του πορεία growth. Κύριο εργαλείο σε αυτό το στάδιο είναι οι πολύ στοχευμένες καμπάνιες (που είναι fully trackable) σε όλα τα μέσα που μπορούν να βρεθούν οι innovators & early adopters. Πολλές φορές λειτουργεί καταπληκτικά και η αποκλειστικότητα σε αυτούς (π.χ. αγορά ή χρήση μόνο με πρόσκληση από άλλο χρήστη, βλέπε αρχικά το Gmail).

3. TO VIRALITY

Φτιάξαμε την τέλεια μηχανή, βάλαμε το κατάλληλο καύσιμο και τώρα πατάμε γκάζι για να απογειωθούμε. Παρότι δεν υπάρχει ελληνική λέξη για το virality, αυτό που θέλουμε σε αυτό το στάδιο είναι το προϊόν μας (που το κάναμε τέλειο και το έχουν αποδεχτεί οι πρώτοι σημαντικοί χρήστες) είναι να κάνει συνεχείς κύκλους στόμα-με-στόμα. Ο ένας χρήστης φέρνει νέους χρήστες οι οποίοι με τη σειρά τους φέρνουν νέους χρήστες κ.ο.κ. Εδώ μπαίνει ο παράγοντας scalability, ώστε όσα έχουμε κάνει στα δύο προηγούμενα στάδια να μπορούν να πάρουν μεγαλύτερες διαστάσεις και να βοηθήσουν το virality. Προς αυτή την κατεύθυνση λειτουργεί η ενσωμάτωση στο προϊόν χαρακτηριστικών virality, όπως για παράδειγμα το Share and win / Bring a friend and win (για digital προϊόντα) ή η εγγραφή νέων μελών σε club προνομίων (βλέπε GROUPON). Επίσης, σημαντικό είναι να γίνουν και συνεργασίες με τα κατάλληλα μεγάλα μέσα στην αγορά σας. Βρείτε και εκμεταλλευθείτε το exposure που μπορείτε να πάρετε αν συνεργαστείτε με κάποια μεγάλη πλατφόρμα, κάποιο μεγάλο retailer ή κάποιο άλλο σημαντικό κανάλι στην αγορά σας. Δείτε Instagram μέσα στο Facebook ή AIRBNB στην πλατφόρμα CRAIGSLIST.

4. Η ΣΥΝΕΧΗΣ ΒΕΛΤΙΩΣΗ

Ώρα για pit stop. Δεν ξεχνάμε ποτέ τη συντήρηση της μηχανής μας. Πρέπει να βρισκόμαστε σε μια διαρκή διαδικασία ελέγχουν των βασικών χαρακτηριστικών του προϊόντος μας, να συγκεντρώνουμε feedback από την αγορά και τους χρήστες μας και να βελτιώνουμε το προϊόν μας. Αυτό θα προσθέτει συνεχώς χρόνο ζωής στο growth του προϊόντος μας. Έτσι, θα κρατήσουμε τους υπάρχοντες χρήστες μας (θυμηθείτε: οι υπάρχοντες είναι 50% πιο πιθανό να μας ξαναγοράσουν στο μέλλον σε σχέση με νέους δυνητικούς χρήστες, οι οποίοι είναι και πιο ακριβό να βρεθούν). Ταυτόχρονα, όμως, συντηρείς και το virality του προϊόντος, το οποίο θα φέρει πίσω (πιο φθηνά) νέο κόσμο. Δείτε τα συνεχή updates στα applications (σε κρατούν alert & engaged) ή τις αναβαθμίσεις σε φυσικά προϊόντα όπως ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ, ΑΚΟΜΗ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΓΕΥΣΗ κλπ.

Να θυμάστε: μηχανή, καύσιμο, γκάζι, pit stop. Και ο μηχανισμός του growth θα φέρνει αποτελέσματα.

ΤΟ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ GROWTH MARKETER

Τα δεδομένα της οικονομίας, της αγοράς και της κοινωνίας έχουν αλλάξει δραματικά. Για αυτό είναι απαραίτητο, αν θες να συνεχίσεις να έχεις δουλειά (και καλοπληρωμένη) να επενδύσεις στον εαυτό σου σε όλα τα skills που χρειάζεται για να εφαρμόζεις επιτυχημένα το growth marketing.

  • Analytical. Πρέπει να μπορείς να αναζητάς στοιχεία, να βλέπεις πίσω από τα νούμερα, να ανακαλύπτεις τάσεις γρήγορα και να προχωράς στην επόμενη ανάλυση.
  • Creative. Growth χωρίς storytelling δε μπορεί να υπάρξει. Καλά τα νούμερα αλλά πως θα κάνεις το προϊόν σου τέλειο, να έχει μια καλή ιστορία να πει και να γίνει viral, αν δεν είσαι δημιουργικός τύπος.
  • Technical. Αν είσαι προγραμματιστής ή άλλη περισσότερο τεχνική ειδικότητα, έχεις πλεονέκτημα σε αυτό (αλλά μόνο σε αυτό το κομμάτι). Οι υπόλοιποι πρέπει να βρείτε μερικά αντικείμενα που ταιριάζουν στον κλάδο σας και το προϊόν σας και να «λερωθείτε» λίγο αποκτώντας τεχνικές γνώσεις ή μαθαίνοντας νέες τεχνολογίες.

Όλοι μπορούν να γίνουν growth marketers. Κάποια στιγμή είχε αρχίσει να γίνεται πεποίθηση ότι growth marketer (hacker;) μπορεί να γίνει ένας προγραμματιστής με πολλές τεχνικές γνώσεις. Αυτό δεν ισχύει. Επίσης, ο παραδοσιακός marketer μπορεί εξίσου να γίνει growth marketer γιατί έχει ήδη πιο δουλεμένο το creative κομμάτι.

Σε όλα τα παραπάνω skills, πρέπει να φροντίσετε να είστε T-shaped. Δηλαδή οριζόντια να έχετε γνώση και από τους τρείς τομείς αλλά σε κάποιον από αυτούς να έχετε και μεγάλη κάθετη γνώση, σε βάθος (αυτό σημαίνει το Τ). Βέβαια, με το μεγάλο ανταγωνισμό που θα υπάρχει, πρέπει να φροντίζετε να διευρύνεστε περισσότερο αποκτώντας περισσότερη εις βάθος γνώση σε πολλαπλά αντικείμενα (analytical, creative, technical) ώστε από Τ-shaped να πάτε σταδιακά σε V-shaped ή και U-shaped.

ΣΥΝΟΨΙΖΟΝΤΑΣ

• Το growth marketing είναι ένας νέος τρόπος σκέψης και όχι απλά ένα νέο πακέτο τακτικών και εργαλείων marketing.
• Μπορεί και πρέπει να εφαρμοσθεί οπουδήποτε (start-ups ή υφιστάμενες επιχειρήσεις, για φυσικά ή digital προϊόντα, σε κάθε αγορά).
• Σκοπός είναι να φέρει γρήγορα μεγάλη ανάπτυξη σε χρήστες/πελάτες/καταναλωτές και έσοδα.
• Το πιο σημαντικό είναι να φτιάξεις το τέλειο προϊόν και να βγεις γρήγορα στην αγορά
• Μετά πρέπει να φτιάξεις το πρώτο σου πιστό κοινό που θα σε προωθήσει από μόνο του και στη συνέχεια το στόμα-με-στόμα θα κάνει τη δουλειά του.
• Μην ξεχνάς να βελτιστοποιείς το προϊόν σου συνέχεια!
• Μην ξεχνάς: οτιδήποτε κάνεις πρέπει να είναι testable, trackable, scalable.
• Γίνε creative – analytical – technical, σε όσο περισσότερο βάθος μπορείς σε καθέναν από αυτούς τους τομείς.

ΑΠΟ ΕΔΩ ΚΑΙ ΠΕΡΑ…

Μόλις διαβάσατε πώς να συνεχίσετε να έχετε δουλειά και στο μέλλον, είτε είστε προγραμματιστής, coder, digital marketer, παραδοσιακός marketer ή ότι άλλο. Αλλάξτε τον τρόπο σκέψης και δουλειάς σας, βάζοντας ως στόχο σας το growth, σε όποια αγορά ή τύπο επιχείρησης και αν βρίσκεστε. Φέρνοντας γρήγορα καλά αποτελέσματα, θα μπορέσετε να κρατηθείτε πάντα μπροστά από τους υπόλοιπους.

Entrepreneurship · How To · Online Marketing · Small Business

growth · growth hacking · growth marketing

Brand & Marketing Managers

Pavlos Rizos

Brand storyteller | Digital marketer | Growth enabler. With studies in business and marketing at the Athens University of Economics and Business (BA in Business Administration & International MBA), I have worked in the field of marketing consumer products in multinational companies such as L'OREAL and MATTEL. Since 2012 I have been in charge of marketing (traditional and online) for the KRAFT PAINTS brand in Greece. I have also been actively involved in digital projects and I am certified E-commerce Practitioner and Online Marketing Certified Professional (OMCP). More at www.linkedin.com/in/pavlosrizos

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting