Εντός, εκτός και επί τα αυτά…
Ένα από τα αγαπημένα μου θέματα όταν συζητάω με πελάτες και δυνητικούς πελάτες για τα social media είναι το αν είναι καλύτερα να προσλάβουν κάποιον εσωτερικά αντί να αναθέσουν σε μια εταιρεία αυτό το κομμάτι της επικοινωνίας τους.
Καταλαβαίνω τον προβληματισμό τους. Φυσικά, είναι ένα argument που έχει πολλά επιχειρήματα και από τις δύο μεριές της ζυγαριάς.
Λόγω της φύσης του marketing, η επικοινωνία με τους καταναλωτές θα πρέπει να είναι αμφίδρομη. Η εταιρεία θα εκπέμπει ένα μήνυμα το προϊόν της, οι καταναλωτές συχνά θα απαντάνε με κάτι άλλο. Προφανώς φαίνεται πως το να μπαίνει κάποιος ενδιάμεσος σε αυτή την επικοινωνία, μόνο το χαλασμένο τηλέφωνο θα μπορούσε να κάνει.
Επίσης, το να εκπαιδεύσεις κάποιον «εξωτερικό» σε κάποια εσωτερικά θέματα της εταιρείας φαίνεται πολλές φορές να είναι παρακινδυνευμένο και σίγουρα στην αρχή θα πρέπει μια συνεργασία να περάσει τις παιδικές της ασθένειες μέχρι να αρχίσουν όλα να δουλεύουν ρολόι.
Αλλά, στην τελική, έτσι δεν είναι πάντα;
Αν προσλάβεις κάποιον που είναι καλός στα social media για να το κάνει εσωτερικά, δε θα πρέπει να εκπαιδευθεί; Δε θα πρέπει να τον εμπιστευτείς;
Για να το κάνουμε όμως πιο ρεαλιστικό το σενάριο, θα σου πω αυτό:
Αν προσλάβεις κάποιον εσωτερικά για τα social media (fan page, youtube channel, twitter ή ακόμα σοβαρότερα community manager) και σου κάνει κάποια πράγματα με τα σημερινά δεδομένα αλλά αύριο δεν τραβάει άλλο, δε θα αναγκαστείς να τον διώξεις; Πόσο μπορεί να επηρεάσει αυτός αύριο τους πελάτες σου με τους οποίους είχε καθημερινά προσωπική επαφή και κάποιους brand ambassadors σου που τους έχει κάνει φίλους;
Ή, αν τελικά αποδειχτεί πως είναι όντως καλός, πόσο πιο καταστροφικό θα είναι για σένα αν του κάνει προσφορά κάποιος ανταγωνιστής σου κι εκείνος δεχτεί; Δε θα πάρει μαζί του μια μεγάλη μερίδα των ανθρώπων που έχει κάνει φίλους;
Αντίθετα, αν αναθέσεις τo social media marketing σε μια εταιρεία, δε θα μπορεί να το κάνει αυτό. Η εταιρεία, το agency, δεν φεύγει να πάει σε άλλο πελάτη. Δεν παίρνει μαζί της τo community σου για να φύγει. Δε σε αφήνει ξεκρέμαστο!
Για αυτό outsource: Μικρότερο ρίσκο.