The New Stuff - Suit digital marketing

The Ice Bucket Challenge

George Anagnostopoulos


Όσοι έχετε ενεργό λογαριασμό στο Facebook, δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην έχετε πετύχει τουλάχιστον 5-6 βιντεάκια μέσα στον Αύγουστο από το Ice Bucket Challenge (IBC) μέσα στο newsfeed σας.

Γιατί; Ίσως επειδή είναι το viral της χρονιάς.

ice-bucket

Η βασική του αρχή είναι απλή:

Εφόσον σε προκαλέσει κάποιος να κάνεις το IBC, έχεις 24 ώρες είτε να καταβρεχτείς με παγωμένο νερό είτε να δώσει $100 στο ALS Association, το μεγαλύτερο ΜΚΟ για την έρευνα γύρω από μια τρομερή ασθένεια.

Στο εξωτερικό έχουμε δει πραγματικούς influencers να ολοκληρώνουν το challenge: ηθοποιούς, τραγουδιστές, επιχειρηματίες, πολιτικούς κ.ά.

Κάποιοι ξεχώρισαν γιατί αντί για το μπουγέλωμα έκαναν και δωρεά $100. Άλλοι έκαναν μεγαλύτερη δωρεά, όπως ο Charlie Sheen που έδωσε $10.000 και κάλεσε άλλους να κάνουν το ίδιο, γιατί όπως είπε, το μπουγέλωμα δεν κάνει διαφορά, αλλά τα λεφτά κάνουν.

Άλλοι ξεχώρισαν -κυρίως non-celebs- από τα fail videos που ανέβασαν, γελοιοποιώντας το όλο concept του IBC και υποβιβάζοντάς το σε ένα απλό μπουγέλωμα. Και φυσικά, όλοι θα έχουν ξεχάσει το μπουγέλωμα σε 2-3 εβδομάδες.

Και όπως είπε ο Charlie Sheen, τα λεφτά είναι αυτά που μένουν. Ως τώρα έχουν μαζευτεί κάπου στα $50 εκ. μέσα από αυτό το viral challenge που σκέφτηκαν δύο παιδιά για να φέρουν την προσοχή του κόσμου στην ασθένεια που είχε ένας φίλος τους.

Υπάρχουν πηγές που λένε πως τα λεφτά αυτά είναι πολύ λίγα για το research που χρειάζεται, αλλά είναι κάτι. Εγώ θα προσθέσω πως είναι κάτι, γιατί το big picture είναι πως κάθε ασθενής νιώθει ότι μπορεί να κάνει κάτι για τη δική του ασθένεια, ώστε να μας κάνει να ευαισθητοποιηθούμε και να στρέψουμε την προσοχή του κοινού σε κάτι κοινοφελές.

Οι αναζητήσεις του κοινού στο Google (και άρα και το ενδιαφέρον του κοινού) για την ασθένεια έχουν για πρώτη φορά από το 2004 απογειωθεί σε παγκόσμιο επίπεδο.

Google Trends ALS

Τα αποτελέσματα από το Google Trends ως τις 22 Αυγούστου 2014.

 

Και εδώ με ενδιαφέρει να βγάλουμε κάποια συμπεράσματα marketing-wise:

  1. Το ότι το IBC έγινε global viral ενώ ξεκίνησε από δύο παιδιά δεν σημαίνει πως οποισδήποτε μπορεί κάνει κάτι αντίστοιχο. Καθημερινά, ο καθένας μας μπορεί να ξεκινήσει κάτι και να ελπίζει ότι θα «πιάσει» με τον ίδιο τρόπο που ανεβάζει ένα video στο YouTube και ελπίζει να πάρει views, αλλά ο μέσος όρος των views είναι κάπου στα 300 per video.
  2. Ένα τέτοιο viral έχει τρία είδη στόχων: Ανθρώπους που θα δουν ή θα κάνουν share το video ή την είδηση κάποιου άλλου, ανθρώπους που θα κάνουν δικό τους video και θα προκαλέσουν άλλους και ανθρώπους που θα κάνουν δωρεά. Σκοπός του viral είναι φυσικά το τρίτο κοινό, το οποίο είναι και το μικρότερο, αλλά για να φτάσουμε στο τρίτο αυτό κοινό πρέπει να έχουμε πολύ μεγαλύτερο από το άλλο κοινό στο funnel μας.
  3. Έχουν υπάρξει και θα ξαναϋπάρξουν κι άλλες αντίστοιχες προσπάθειες. Κάθε χρόνο είχαμε για 3 φορές συνεχόμενες το awareness campaign για τον καρκίνο του μαστού, το οποίο έγινε και αυτό viral. Ένα από αυτά ζητούσε από τις χρήστριες να γράψουν το χρώμα του σουτιέν τους σαν Facebook post και να μην πούνε στους άνδρες τι είναι αυτά τα χρώματα. Δεν ξέρω τι είχε καταφέρει money-wise η καμπάνια, αλλά θυμάμαι να το «διασκεδάσαμε» για 2 μέρες. Αυτό τώρα είναι το επόμενο βήμα σε επίπεδο health-related awareness campaign.
  4. Αναλύσεις λένε πως το awareness θα βοηθήσει εταιρείες που έχουν ήδη επενδύσει στην έρευνα για τη θεραπεία του ALS, μεταξύ των οποίων είναι η Sanofi και η Bristol-Meyers Squibb.

Και ελπίζουμε να δούμε κι άλλα τέτοια.

 

Case Studies · News · Viral

als · grassroots · ice bucket challenge · Viral

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Recently Published

»

Γιατί τα brands είναι καλό να χορηγούν festivals!

»

4 τρόποι να χαμηλώσετε το CPA σας

»

Γιατί πρέπει να συνδυάζουμε content και martech

»

Τα Facebook Metrics που πρέπει να παρακολουθούν οι επιχειρήσεις

»

Οδηγός για τους marketers: μάθε να ακούς το κοινό σου!

»

Τι είναι το Influencer Marketing και πώς μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας!

»

Video: Γιατί οι Marketers πρέπει να παράγουν περισσότερο περιεχόμενο με video!

»

Πώς να αυξήσεις το Brand Engagement με τα Instagram Memes

»

8 Tips για να προωθήσεις το κανάλι σου στο YouTube

»

Πώς να χρησιμοποιείς αποτελεσματικά τα keywords στο blogging!

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο