Η σημασία των χρωμάτων
Έχω δει αρκετά άρθρα για τη σημασία των χρωμάτων, αλλά αυτό που έκανε share πρόσφατα ο Γιώργος Ευστρατιάδης διαφοροποιείται γιατί ονομάζεται «Γιατί είναι το facebook μπλε;»
Το άρθρο εξηγεί πως ο Mark Zuckerberg επέλεξε το μπλε γιατί έχει αχρωματοψία και δε βλέπει εξίσου έντονα το πράσινο και το κόκκινο. Θα συμφωνήσω μαζί του γιατί κι εγώ έχω δυσχρωματοψία, όπως και περίπου το 8% των ανδρών της καυκασιανής φυλής.
Πέρα όμως από αυτό, το άρθρο μιλάει για τα χρώματα που έχουν επιλέξει τα διάφορα social media για τα buttons τους. Είναι ένα καλό test για να δείτε αν αναγνωρίζετε από που προέχεται κάθε κουμπάκι με βάση το χρώμα του.
Μετά την κλασική συσχέτιση χρωμάτων και συναισθημάτων, τα δείγματα από logos ανάλογα με το χρώμα και το συναίσθημα που προκαλούν κ.ά., υπάρχει και ένα πολύ ωραίο παράδειγμα από ένα website που πειραματίστηκε με δύο χρώματα στα κουμπάκια του για να καταλήξει στο πιο είναι το αποτελεσματικό:
Το αποτέλεσμα είναι πως το κόκκινο κουμπί είχε ένα conversion rate κατά 21% υψηλότερο από το πράσινο κουμπί, παρόλο που στην offline ζωή μας έχουν συνδέσει το πράσινο χρώμα με την ασφάλεια και το ξεκίνημα (σκέψου σηματοδότες).
Είναι νωρίς για να μιλήσουμε για UI/UX θέματα και conversion rates; Ίσως. Αλλά θα το ξανακάνουμε.