The New Stuff - Suit digital marketing

Influencer Marketing 101

Aliki Mitropoulou


Τι είναι το influencer marketing;

Ποιος είναι ο σκοπός του;

Γιατί να το χρησιμοποιήσω;

Tι θα κερδίσω από αυτό;

Αυτές είναι λίγες μόνο από τις ερωτήσεις κάποιου ο οποίος δεν γνωρίζει πολλά σχετικά με το influencer marketing.

Εδώ λοιπόν είμαστε για να απαντήσουμε κάποια βασικά ερωτήματα γύρω από το θέμα αυτό.

  • Τι είναι; Με λίγα λόγια, είναι η προώθηση προϊόντων ή υπηρεσιών μέσω ανθρώπων που επηρεάζουν ή διαμορφώνουν απόψεις (influencers). Αυτοί επηρεάζουν είτε λόγω της εξειδίκευσής τους στον τομέα, είτε λόγω δημοσιότητας και φήμης. Είτε και τα 2. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι πχ. fashion bloggers, tech bloggers, μοντέλα, “τηλεοπτικοί” μάγειρες, κωμικοί κλπ.
  • Ποιος είναι ο σκοπός του; Το influencer marketing λειτουργεί περίπου σαν το word of mouth marketing. Κύριος σκοπός του είναι να διαδώσει το μήνυμα του brand σε πολύ κόσμο (followers) , εκμεταλλευόμενο την μεγάλη απήχηση και το προσωπικό στυλ του κάθε influencer. Με το influencer marketing μπορούμε και επιτυγχάνουμε πολύ εξειδικευμένη στόχευση κοινού, το οποίο έχει κάποια συγκεκριμένα ενδιαφέροντα αλλά και αντίστοιχα κοινές συμπεριφορές και χαρακτηριστικά προσωπικότητας με τον influencer, πράγμα που δύσκολα μπορούμε να το πετύχουμε με άλλου είδους marketing.
  • Γιατί να το χρησιμοποιήσω; Οι καταναλωτές είναι γνωστό ότι εμπιστεύονται πολύ τις απόψεις τρίτων. Για το λόγο αυτό πολλές φορές οι influencers μπορεί να είναι πολύ πιο αποδοτικοί από τη διαφήμιση. Χρησιμοποιώντας έναν influencer, δεν χρησιμοποιείτε μόνο το κοινό του, αλλά και τον περίγυρο του κοινού τους, κάτι που αυτόματα ανεβάζει το reach του μηνύματος. Τις περισσότερες φορές, το κοινό των influencers είναι πολύ πιστό, κάτι που κάνει πολύ εύκολο γι’ αυτούς να αυξήσει το traffic στο site σας, την επισκεψιμότητα στα social media αλλά και τις πωλήσεις.
  • Τι θα κερδίσω; Το influencer marketing έχει πάρα πολλά πλεονεκτήματα αλλά εδώ θα αναφερθούμε μόνο στα βασικά. Αρχικά, πρόσφατες έρευνες έδειξαν 650% ROI (Return on Investment) μετά τη χρήση του influencer. Επίσης, αυξάνει την αναγνωρισιμότητα και την αξιοπιστία του brand (λόγω της εξειδίκευσης του influencer) και είναι ένας από τους φθηνότερους και αποτελεσματικότερους τρόπος απόκτησης νέων πελατών.

influencer-marketing

Άλλο ένα σημαντικό πράγμα που πρέπει να γνωρίζετε πριν εντάξετε έναν influencer για τη στρατηγική σας, είναι να ξέρετε να τον προσεγγίζετε. Είναι πολύ σημαντικό να χτίσετε μία γερή σχέση με τον influencer, έτσι ώστε να λειτουργήσει ως brand ambassador και όχι σαν απλός “υπάλληλος”.

  1. Κάντε τον να φαίνεται καλός. Oι influencers δουλεύουν σκληρά για να κάνουν αυτό που κάνουν και για να έχουν τόσο κοινό. Και για να τους επέλεξες εσύ, μάλλον αυτό που κάνουν το κάνουν καλά. Γιατί λοιπόν να μην τους το αναγνωρίσεις ανοιχτά; Σε όλους αρέσει να ακούνε καλά λόγια για τη δουλειά τους ή για αυτά που εκπροσωπούν.
  2. Προσεγγίστε τον με προσωπικό τρόπο. Να τι δεν θα κάνετε ποτέ: Να στείλετε μαζικά το ίδιο email σε όλους τους influencers που έχετε στη λίστα σας. Χρειάζεται να εξηγήσουμε γιατί; Μάλλον όχι. Κάντε το πιο προσωπικό. Αναφερθείτε σε παλαιότερα project τους, πείτε τους πόσο σας άρεσε η δουλειά τους και γιατί θεωρείτε ότι ταιριάζει στο brand σας. Μιλήστε τηλεφωνικά μαζί τους σαν άνθρωποι. Αφιερώστε χρόνο στον καθένα και δείξτε πως εκτιμάτε τον χρόνο τους. Κοινώς…
  3. …αποκτήστε σχέση. Μη βλέπετε τους influencers σαν μία “συναλλαγή” που θα γίνει και θα τελειώσει. Αν τους βλέπετε έτσι, δυστυχώς δεν θα έχετε τα αποτελέσματα που επιθυμείτε ή περιμένετε, καθώς η δουλειά τους κατά πάσα πιθανότητα θα είναι απλά διεκπεραιωτική. Αφιερώστε χρόνο, μιλήστε μαζί τους, αφήστε την κουβέντα να πάει πέρα από τα επαγγελματικα. Άφησε την σχέση να ειναι αμφιδρομη και ανοιχτή και μελλοντικά η “σχέση” αυτή μπορεί να αποδώσει περισσότερους καρπούς απ’ όσους είχες υπολογίσει αρχικά.

Advertising · Content · Online Marketing · Social Media · Viral

blogger · brand ambassadors · influencer marketing · influencers · sales · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers · Directors / Senior Management · e-Shops · Small Businesses

Aliki Mitropoulou

Η Αλίκη σπούδασε Marketing & HR. Αγάπησε τη διαφήμιση αφου είναι μεγάλη λάτρης της σειράς Mad Men. Αυτή τη στιγμή προσπαθεί να γίνει η νέα Don Draper.

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting