The New Stuff - Suit digital marketing

Infographics…πολλοί παιδεύτηκαν, λίγοι τα κατάφεραν!

Laoura Dimitriou


Κάθε δευτερόλεπτο που περνάει, είναι γεμάτο από πληροφορίες. Για κάποιες παίζουμε το ρόλο της πηγής, ενώ για κάποιες άλλες αποτελούμε το δέκτη. Η μυρωδιά του καφέ, η μουσική ενός καταστήματος, ο διάλογος μεταξύ φίλων, είναι μερικές μονάχα από τις ατελείωτες πηγές πληροφοριών, οι οποίες υπάρχουν γύρω μας. Παρά το γεγονός ότι τις λαμβάνουμε σε διάφορες χρονικές στιγμές, το μυαλό μας έχει τη δυνατότητα να τα συνδυάζει μεταξύ τους και να δημιουργεί το τελικό αποτέλεσμα, με ταχύτητα επεξεργασίας όμοια με αυτή ενός δικτύου ηλεκτρονικών υπολογιστών, δηλαδή 100 φορές πιο γρήγορα από την αίσθηση της ακοής και της όσφρησης.

“There’s something almost quite magical about visual information. It’s effortless. It literally pours inInfographics are a form of knowledge compression… a way of squeezing an enormous amount of information and understanding into a small space”, είναι μερικά μόνο από τα λόγια του David McCandless, ως data-journalist και information designer.

Ένα επιτυχημένο Infographic έχει τη δύναμη να επικοινωνήσει μεγάλο κομμάτι πληροφορίας μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα, εύκολα, άμεσα και με πολύ κομψό τρόπο. Συνεπώς, το κατάλληλο Infographic αποτελεί το πιο αποτελεσματικό μέσο προκειμένου να μοιραστούμε την ιστορία και τους στόχους της επιχείρησής μας και να τονίσουμε τους λόγους για τους οποίους η εργασία μας είναι τόσο σημαντική. Παράλληλα, η συμβολή τους είναι ιδιαίτερα σημαντική στην αύξηση του κοινού και της απήχησης της επιχείρησής μας. Τα πιο πετυχημένα Infographics γίνονται widely shared.

Πήρατε απόφαση να σχεδιάσετε ένα επιτυχημένο Infographic; Σίγουρα θα χρειαστείτε μερικά tips, τα οποία θα φέρουν το πιο επιθυμητό αποτέλεσμα.

1

Δεν θέλει κόπο, θέλει τρόπο!

Η χρήση των Infographics δεν είναι πάντα απαραίτητη, καθώς απλής μορφής πληροφορίες μπορούν να διαδοθούν πολύ πιο επιτυχημένα μέσα σε δύο, ή ακόμα και μία, προτάσεις. Άλλωστε, το διαδίκτυο λειτουργεί ως σημαντικός αρωγός προκειμένου παρόμοιες πληροφορίες να εντοπιστούν εύκολα και γρήγορα. Αρκετές είναι εκείνες οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες η χρήση bullets ή του Command-F είναι εξίσου αξιόλογη και χρήσιμη με εκείνη των Infographics. Άλλωστε, οι περισσότερες ιστοσελίδες είναι πιο εύκολα ανιχνεύσιμες, σε αντίθεση με τα αρχεία εικόνων.

Αν επιλέξουμε τον σχεδιασμό ενός Infographic για την προώθηση της πληροφορίας, τότε σίγουρα θα πρέπει να είμαστε αρκετά προσεκτικοί αναφορικά με την ποσότητα της πληροφορίας, την οποία θα εισάγουμε σ’ αυτό. Είναι εξίσου σημαντικό να μην ξεπεράσουμε τα όρια, ώστε να μην καταλήξουμε με ένα Infographic… σκέτο καταστροφή. Η Mammoth προσφέρει αρκετά παραδείγματα “κακών” Infographics, εκ των οποίων ένα δείχνει με τον πιο απογοητευτικό τρόπο τον σχεδιασμό ενός υποτιθέμενου πετυχημένου Infographic.

Αρχικά, πολύ σημαντικό βήμα αποτελεί η ανάλυση της πληροφορίας, την οποία σκοπεύουμε να προωθήσουμε στο κοινό μας. Έχει τη μορφή δεδομένων; Ο σχεδιασμός ενός περιεκτικού γραφήματος ίσως να είναι ο καλύτερος τρόπος προώθησης της συγκεκριμένης πληροφορίας.  Μήπως όμως έχει τη μορφή αφήγησης; Σ’ αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να αναλογιστούμε ποια είναι η πιο πετυχημένη μορφή γραφήματος, ώστε να δώσουμε στο κοινό μας όλα όσα χρειάζεται να πάρει.

2

Με όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια… Infographics θα μάθεις.

Η Mammoth Infographics συμπληρώνει: “Releasing an Infographic with the wrong information could not only be embarrassing. You also risk losing a degree of credibility”.

Αναξιόπιστες πηγές ή παραποιημένες πληροφορίες στη μετάφραση οδηγούν αναπόφευκτα στο σχεδιασμό προβληματικών εικόνων.  Στο The Guardian εμφανίζεται ολόκληρη συλλογή Infographics, τα οποία δεν πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις. Πολλαπλές είναι άλλωστε οι περιπτώσεις, κατά τις οποίες τα Infographics δεν αναφέρουν τις πηγές των πληροφοριών τους, ή ακόμα κι αν τις αναφέρουν, δεν διαθέτουν την απαιτούμενη εμπειρογνωμοσύνη και επιχειρηματολογία.

Σύμφωνα με τον Josh Ritchie στο Column FiveThe quality of an Infographic is always determined, in part, by the quality of the content that was used to create it. As such, the source of that content plays an essential role“.

Μερικά από τα ερωτήματα, τα οποία καλό θα ήταν να θέτουμε κάθε φορά που επιλέγουμε να αποσπάσουμε τις πληροφορίες μιας πηγής και να τις μετατρέψουμε σε Infographic, είναι τα εξής:

  • Ποιός είναι ο συγγραφέας του website της πηγής; Πόσο αξιόπιστος είναι;
  • Πότε έγινε τελευταία ενημέρωση της ιστοσελίδας;
  • Ποιό είναι το γενικό περιεχόμενο της σελίδας και ποιος ο σκοπός ύπαρξής της;
  • Ο συγγραφέας παρέχει βιβλιογραφία; Αν ναι, ποιος είναι ο βαθμός αξιοπιστίας της;

3

Πρώτα η λειτουργία, μετά η μορφή.

Κατά τον σχεδιασμό ενός Infographic, μεγάλη προσοχή απαιτεί η προσαρμογή των επιλεγμένων εικόνων στις απαραίτητες πληροφορίες, και ποτέ το αντίστροφο. Είναι αρκετά δύσκολο, οι εικόνες να προσαρμοστούν ώστε να ταιριάζουν τα δεδομένα σας, και συνήθως το αποτέλεσμα είναι κάτι παραπάνω από απογοητευτικό!

“There are endless ways to represent information. This decision is guided by the data, which will lend itself to one or a combination of these formats”, αναφέρει χαρακτηριστικά ο Josh Smith στο FastCo Design.

Εν κατακλείδι, η επιλογή σχεδιασμού και χρήσης ενός Infographic αποτελεί πολύ σημαντικό εργαλείο προώθησης τόσο της ιστορίας όσο και την εργασίας της επιχείρησής μας, αρκεί να βρούμε το βέλτιστο τρόπο να το πετύχουμε.

Advertising · Social Media · user experience

advertising · Content · digital marketing · Social Media

Agencies · Brand & Marketing Managers

Services

Laoura Dimitriou

Η Λάουρα ολοκλήρωσε τις σπουδές της ως Αρχιτέκτων Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και συνεχίζει κάνοντας μεταπτυχιακό στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Executive MBA-Διοίκηση Επιχειρήσεων Για Στελέχη. Ο χώρος του Digital Marketing κρύβει μια ιδιαίτερη ενεργητικότητα και πολλά μυστικά προς εξερεύνηση. Αυτός ήταν ο λόγος που επέλεξε να τον ανακαλύψει βήμα βήμα...

Recently Published

»

Instagram Stories & Useful Tools

»

8 οφέλη του Digital Marketing έναντι της παραδοσιακής διαφήμισης

»

Πώς να διαχειριστείτε ένα Social Media Crisis

»

8 τρόποι για να σας προσέξουν στο Instagram

»

3 mobile marketing tips που θα σας φανούν χρήσιμα

»

Πώς και γιατί το Quality Score του AdWords επηρεάζει σημαντικά την απόδοση της διαφήμισής σας

»

Google Ads vs Facebook Ads

»

Πώς να δημιουργήσετε shareable περιεχόμενο στα social media

»

ΝΒΑ’s Digital Strategy: Μπορεί να ωφελήσει και το δικό σου brand

Inbound vs Outbound
»

Inbound vs Outbound marketing

Για να κάνουμε την εμπειρία πλοήγησής σου καλύτερη, χρησιμοποιούμε cookies. περισσότερα

Για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία πλοήγησης στη σελίδα μας χρησιμοποιούμε cookies. Αν συνεχίσετε να πλοηγείστε στην ιστοσελίδα μας χωρίς να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας για τα cookies, ή πατήσετε στο κουμπί "Αποδοχή" παρακάτω, σημαίνει πως δίνετε τη συναίνεσή σας για αυτό.

Κλείσιμο