suit
  • 1,551 Followers
    Follow @suitGR
  • 3474 Fans
  • 3,611 Members

The New Stuff - Suit digital marketing

Social Media
Jul 18 2012

Like-ισμός;

George Anagnostopoulos


Ένα άρθρο σε ένα blog ξεκίνησε μια πολύ θερμή κουβέντα για το πόσο τελικά θα έπρεπε να πληρώνονται οι υπηρεσίες κάθε σελίδας. Η εικόνα δείχνει την κατεύθυνση του post.

Έτσι λοιπόν, το άρθρο στο Wired And Ready το οποίο αφορά σε ένα έργο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδος. Δεν αφορά κάποιο agency που ανέλαβε τη δουλειά, αλλά δεν παίζει ρόλο αυτό καθώς οι κουβέντες αυτές όταν γίνονται σε οποιοδήποτε λαϊκίστικο περιβάλλον πάντα έτσι καταλήγουν: «οι κλέφτες», «πότε θα βάλουμε μυαλό» κ.ά.

Ανάμεσα σε όλα λοιπόν αναφέρονται κάποιες τιμές για τη δημιουργία και διαχείριση μιας σελίδα στο Facebook και η τιμή φαίνεται να είναι 15.252 ευρώ.

Είδα το post μέσω μιας σελίδας στο Facebook, δεν είδα κάτι περίεργο και το άφησα, γιατί με τον ίδιο τρόπο που εγώ δε μπορώ να να αξιολογήσω αν ένα F-15 πρέπει να κοστίσει 10 εκατομμύρια ευρώ ή 100 εκατομμύρια ευρώ, έτσι και όσοι δεν βρίσκονται στον κλάδο δε μπορούνε να αξιολογήσουν αν η διαχείριση μιας σελίδας πρέπει να κοστίζει 800 ευρώ ή 5.000 ευρώ το μήνα.

Αν κάποιος δε λέει από δίπλα το επίπεδο της διαχείρισης με συγκεκριμένες προδιαγραφές για κάθε υπηρεσία που περιλαμβάνει, προφανώς όλος αυτός ο διάλογος είναι ελειπέστατος.

Δυστυχώς λοιπόν, χωρίς αυτή την πληροφορία και χωρίς να είναι εμφανές πως πρόκειται για δουλειά τριετίας (όλοι μείνανε στο ότι τόσο κόστιζε η δημιουργία της σελίδας), ούτε να περιλαμβάνονται προδιαγραφές, υπήρξε μεγάλη μερίδα του κόσμου που θεώρησε πως η πληρωμή αφορά απλά στην ύπαρξη μιας σελίδας: ούτε content creation, ούτε moderation, ούτε monitoring, ούτε τίποτα από όλα αυτά.

Για την ιστορία και για να αντιστρέψω τους κανόνες και να το κάνω συγκεκριμένο:

Μια σελίδα από μόνη της, η οποία μπορεί να έχει content creation ή curation καθημερινό (365) για μια πολυεθνική, με ό,τι guidelines αυτό συνεπάγεται, με moderation το οποίο θα γίνεται με client service για περίπου 12 ώρες τις καθημερινές και με monitoring το οποίο πρέπει να υποστηρίζεται περίπου 16 ώρες την ημέρα και σαββατοκύριακα και αργίες, πόσο πιστεύετε ότι θα έπρεπε να κοστίζει σε ένα πελάτη;

Ένα εύρος δώστε, όχι συγκεκριμένα πράγματα, ξέρω τι ζητάω. Και πείτε με πόσα άτομα ομάδα υποστηρίζετε την τιμή: π.χ. 2 community managers, 1 copywriter, 1 γραφίστα, 1 developer (για tabs, αν τα συμπεριλαμβάνετε) και 1 director για επίβλεψη;

Και αυτά χωρίς κόστη γραφείων, υπολογιστών, παγίων εν γένει, λογαριασμών, γραμματείας, λογιστηρίου, ενοικιου, κέρδος, φορολόγηση και ΦΠΑ (ο οποίος ΦΠΑ περιλαμβάνεται στις εν λόγω τιμές που εμφανίζονται στην εικόνα άνωθεν).

Εν τέλει, δε γνωρίζω σε τι αφορά η συγκεκριμένη προμήθεια. Και ΔΕΝ εξετάζω αυτό. Οπότε αν σχολιάζετε μόνο για το κομμάτι της ανάθεσης, δεν έχω κανένα πρόβλημα με την άποψή σας, γιατί όντως μπορεί να μην κάνει κανείς καμία δουλειά και να πληρωθεί, οπότε ναι, σε αυτή την περίπτωση τα λεφτά αυτά πάνε στο βρόντο. Ή μπορεί να καλύπτουν κάτι άλλο. Δεν ξέρω τι συμβαίνει και δε με καίει αυτό ως επαγγελματία του κλάδου.

Αντίθετα, οι απόψεις που ακούστηκαν πως η δουλειά στα social για 3 χρόνια δε μπορεί να κοστίσει και 10 φορές αυτά τα λεφτά (αν είναι να γίνει σωστά), μάλλον θα πρέπει να αναθεωρηθούν τάχιστα. Και αν έγιναν από opinion leaders που επηρεάζουν το κοινό, ίσως να είχε και νόημα η αναθεώρηση να γινόταν εξίσου διατυμπανισμένα. Λάθη κάνουμε όλοι, ο επαγγελματίας φαίνεται από το ότι πάει και τα διορθώνει, εγκαίρως και στην κλίμακα που πρέπει.

Υπάρχουν καλοί επαγγελματίες του κλάδου των social media εκεί έξω και όσοι έχουν δουλέψει στο αντικείμενο και σχολίασαν στη σελίδα We Are Social Media όπου είδα το άρθρο θα έλεγα ότι μάλλον ένιωσαν ότι δεν αντιπροσωπεύεται σωστά ο κλάδος.

Και δυστυχώς για αυτό τον κλάδο, το άρθρο αυτό μοιράστηκε μόνο από αυτή τη σελίδα πάνω από 1.200 φορές σε ένα απόγευμα, μεταφέρθηκε στα ΜΜΕ και όλοι όσοι το διαβάσανε μείνανε με μια λανθασμένη εντύπωση πως ο κλάδος αυτός είναι και καλοπληρωμένος…

Δεκτό κάθε σχόλιο με επιχειρήματα και κοστολόγηση.

UPDATE 1 (19/07/12): Θλίβομαι ιδιαίτερα όταν μαθαίνω πως ΜΜΕ τα οποία έχω σε μεγάλη υπόληψη όπως το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ και το Κουτί της Πανδώρας αναμεταδίδουν την είδηση με τίτλους όπως «Η Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδος μοιράζει λεφτά» και αναφέρουν πως η αμοιβή αφορά σε δημιουργία λογαρισμών μόνο, χωρίς να αναφέρουν την 3ετή διαχείριση, πιθανόν γιατί μετά το δημοσιογραφικό «λαβράκι» δε θα είναι και τόσο λαβράκι και όλοι ξέρουμε πως χωρίς λαβράκια δεν επιζούν τα ΜΜΕ. Σε διάλογο 7-8 μηνυμάτων με τον κ. Βαξεβάνη πάντως, όπου έφερα στην προσοχή του το συγκεκριμένο θέμα δε φάνηκε πρόθυμος να διορθώσει την ανακρίβεια στο άρθρο του ΚτΠ, ούτε να αναγνωρίσει τη ζημιά που κάνει στον κλάδο των επαγγελματιών social media και θεώρησε πως πιθανόν να έχω κάποια σχέση με το συγκεκριμένο project και γι αυτό με καίει. Ας είναι, γι αυτό έχουμε κι εμείς τα μέσα να κάνουμε αντίλογο, όταν ένας δημοσιογράφος θα βάλει τις εντυπώσεις πάνω από τα γεγονότα.

UPDATE 2 (19/07/12): Όσο δε λαμβάνω απαντήσεις σε όσα ρωτάω τον κ. Βαξεβάνη στο twitter για τους λόγους που δεν αναθεωρεί το άρθρο του και να συμπεριλάβει τα γεγονότα τόσο αναγκάζομαι να σκεφτώ κι εγώ «δημοσιογραφικά». Έτσι μετά από επίμονες ερωτήσεις του για το αν έχω σχέση με το συγκεκριμένο έργο και μήπως γι αυτό μάχομαι, όπου του απάντησα αρνητικά (δεν με αφορά καν το συγκεκριμένο έργο, με ενοχλούν οι αιχμές κατά του κλάδου μου) τόσο κι εγώ λοιπόν θέλω να ρωτήσω τον κ. Βαξεβάνη αλλά τα υπόλοιπα ΜΜΕ που δεν αναφέρουν το ότι οι αμοιβές για Facebook, Twitter και Google+ αφορούν σε τριετία: «Μήπως επιτίθεστε στον κλάδο των social media επειδή το να φτιάξει μια εταιρεία σωστή παρουσία στα social media και να έχει το κοινό της σε αυτά τελικά εσάς σας στερεί τη διαφήμιση την οποία θα σας πλήρωνε με μεγαλύτερο κόστος, μεγάλη επαναληψιμότητα και με μικρότερη αποτελεσματικότητα για κάθε ευρώ που δαπανάει;»

Share on FacebookShare on TwitterShare on Linkedin

Social Media

fees · media vs social media · pricing

George Anagnostopoulos

Ο Γιώργος είναι ο δημιουργός του Suit. Η ενασχόλησή του με τα online communities και το Internet marketing κρατεί από τα nineties. Το πλήρες βιογραφικό του είναι διαθέσιμο εδώ αλλά το short version είναι ότι είναι ο ιδρυτής και CEO της Socialab.

Professional Diploma in Digital Marketing

Έλα στο πρόγραμμα που έχει εκπαιδεύσει πάνω από 1.700 επαγγελματίες και μάθε όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις για το Digital Marketing.

Professional Diploma in Digital Marketing.

 

Έναρξη προγράμματος: 13 Ιανουαρίου 2020

 

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

Αναζήτηση

Αγγελίες

Η Socialab βρίσκεται σε περίοδο ανάπτυξης και αναζητά:

  • Intern
  • HR Developer / Head Hunter
  • Business Developer
  • Digital Conceptual Copywriter
  • SEM/PPC Expert
  • SEO Guru
  • Web Designer
  • Web Developer

Για τα skills που απαιτεί κάθε θέση και για τη διαδικασία, επισκεφθείτε τη σελίδα καριέρας.

Meet the Team!

Socialab Team Socialab Team

What's Hot

  • Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

Τι είναι το suit.gr;

Το suit.gr είναι πνευματικό παιδί του Γ. Αναγνωστόπουλου. Ξεκίνησε το 2009 με σκοπό να εκπαιδεύει όσους ενδιαφέρονται να εμβαθύνουν στο digital marketing.

Σήμερα, η αρχισυντάκτριά του είναι η Φαίη Καρρά, PR Manager στη Socialab. Το περιεχόμενο του suit.gr σήμερα αποσκοπεί στο να ενημερώνει για τις αλλαγές του online περιβάλλοντος, δρώντας συμπληρωματικά με το Professional Diploma in Digital Marketing που διδάσκει η Socialab στο ALBA, όπου το κοινό μπορει να εκπαιδευτεί για τις ευκαιρίες που υπάρχουν στα ψηφιακά μέσα.

Find Us

Archives

Tags

advertising adwords analytics bloggers blogs brand branding business Content content marketing crisis digital marketing edgerank email engagement Facebook facebook ads fb-page fb ads fb pages future google instagram iphone jobs linkedin marketing Mobile News pinterest roi seo snapchat socialab Social Media social media marketing stats tips trends tv Twitter video Viral viral video youtube

Recently Published

»

Υποτροφίες σε μεταπτυχιακά και αλλαγές ενόψει της νέας αγοράς εργασίας από το digital του Alba

»

9+1 συμβουλές για βελτίωση του conversion rate (B2B)

Βελτιστοποίηση των landing pages
»

Βελτιστοποίηση των landing pages

»

Η δύναμη του Real-Τime Marketing στην Digital Marketing Στρατηγική σας

»

Πως οι εταιρείες μπορούν να προσεγγίσουν υπαλλήλους μέσω των social media.

Instagram-Marketing-Expert-Delhi
»

Επιτυχημένο Instagram Marketing

»

Τα πλεονεκτήματα του Programmatic Advertising

»

5 λάθη στην digital branding στρατηγική που σου κοστίζουν

»

Ποια η έννοια του Penetration Testing και πως εφαρμόζεται στο site σας ;

retargeting-vs-remarketing-dsim
»

Η απόσταση ανάμεσα στο remarketing και το retargeting

Αναζήτηση

Subscribe to Our Newsletter

Θα λαμβάνεις email από εμάς μόνο όποτε έχουμε κάποιο νέο άρθρο γύρω από το digital marketing.

Ελέγξτε το φάκελο εισερχομένων ή ανεπιθύμητων μηνυμάτων για να επιβεβαιώσετε τη συνδρομή σας.

  • 1890
    Posts
Copyright suit.gr © 2023 | Το suit.gr είναι ένα asset που διαχειρίζεται η Socialab Advertising IKE, το πρώτο digital-first 360° agency.

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Ρυθμίσεις CookieΑποδοχή ΕπιλεγμένωνΑποδοχή όλων
Πολιτική Cookies

Επισκόπηση απορρήτου

Χρησιμοποιούμε cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς μας. Επιπλέον, μοιραζόμαστε πληροφορίες που αφορούν τον τρόπο που χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας με συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων, οι οποίοι ενδεχομένως να τις συνδυάσουν με άλλες πληροφορίες που τους έχετε παραχωρήσει ή τις οποίες έχουν συλλέξει σε σχέση με την από μέρους σας χρήση των υπηρεσιών τους.
Aπαραίτητα
Always Enabled

Τα απαραίτητα cookie είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

CookieTypeDurationDescription
cookielawinfo-checkbox-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-non-necessary011 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Non Necessary".
PHPSESSID0This cookie is native to PHP applications. The cookie is used to store and identify a users' unique session ID for the purpose of managing user session on the website. The cookie is a session cookies and is deleted when all the browser windows are closed.
viewed_cookie_policy011 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
__cfduid11 monthThe cookie is set by CloudFare. The cookie is used to identify individual clients behind a shared IP address d apply security settings on a per-client basis. It doesnot correspond to any user ID in the web application and does not store any personally identifiable information.
Λειτουργικά

Τα λειτουργικά cookie βοηθούν στην εκτέλεση ορισμένων λειτουργιών όπως η κοινή χρήση του περιεχομένου του ιστότοπου σε πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, η συλλογή σχολίων και άλλων λειτουργιών τρίτων.

CookieTypeDurationDescription
bcookie02 yearsThis cookie is set by linkedIn. The purpose of the cookie is to enable LinkedIn functionalities on the page.
Cookie απόδοσης

Τα cookies απόδοσης χρησιμοποιούνται για την κατανόηση και την ανάλυση των βασικών δεικτών απόδοσης του ιστότοπου που βοηθούν στην παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας χρήστη για τους επισκέπτες.

CookieTypeDurationDescription
YSC1This cookies is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos.
_gat01 minuteThis cookies is installed by Google Universal Analytics to throttle the request rate to limit the colllection of data on high traffic sites.
__utma02 yearsThis cookie is set by Google Analytics and is used to distinguish users and sessions. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmb030 minutesThe cookie is set by Google Analytics. The cookie is used to determine new sessions/visits. The cookie is created when the JavaScript library executes and there are no existing __utma cookies. The cookie is updated every time data is sent to Google Analytics.
__utmc0The cookie is set by Google Analytics and is deleted when the user closes the browser. The cookie is not used by ga.js. The cookie is used to enable interoperability with urchin.js which is an older version of Google analytics and used in conjunction with the __utmb cookie to determine new sessions/visits.
__utmt010 minutesThe cookie is set by Google Analytics and is used to throttle the request rate.
__utmz05 monthsThis cookie is set by Google analytics and is used to store the traffic source or campaign through which the visitor reached your site.
Διαφημιστικού σκοπού

Τα cookie διαφήμισης χρησιμοποιούνται για να παρέχουν στους επισκέπτες σχετικές διαφημίσεις και καμπάνιες μάρκετινγκ. Αυτά τα cookies παρακολουθούν τους επισκέπτες σε ιστότοπους και συλλέγουν πληροφορίες για την παροχή προσαρμοσμένων διαφημίσεων.

CookieTypeDurationDescription
fr12 monthsThe cookie is set by Facebook to show relevant advertisments to the users and measure and improve the advertisements. The cookie also tracks the behavior of the user across the web on sites that have Facebook pixel or Facebook social plugin.
IDE12 yearsUsed by Google DoubleClick and stores information about how the user uses the website and any other advertisement before visiting the website. This is used to present users with ads that are relevant to them according to the user profile.
uid01 yearThis cookie is used to measure the number and behavior of the visitors to the website anonymously. The data includes the number of visits, average duration of the visit on the website, pages visited, etc. for the purpose of better understanding user preferences for targeted advertisments.
VISITOR_INFO1_LIVE15 monthsThis cookie is set by Youtube. Used to track the information of the embedded YouTube videos on a website.
Analytics

Τα αναλυτικά cookie χρησιμοποιούνται για να κατανοήσουν πώς αλληλεπιδρούν οι επισκέπτες με τον ιστότοπο. Αυτά τα cookie βοηθούν στην παροχή πληροφοριών σχετικά με τις μετρήσεις, τον αριθμό των επισκεπτών, το ποσοστό εγκατάλειψης, την πηγή επισκεψιμότητας κ.λπ.

CookieTypeDurationDescription
GPS030 minutesThis cookie is set by Youtube and registers a unique ID for tracking users based on their geographical location
_ga02 yearsThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to calculate visitor, session, camapign data and keep track of site usage for the site's analytics report. The cookies store information anonymously and assigns a randoly generated number to identify unique visitors.
_gid01 dayThis cookie is installed by Google Analytics. The cookie is used to store information of how visitors use a website and helps in creating an analytics report of how the wbsite is doing. The data collected including the number visitors, the source where they have come from, and the pages viisted in an anonymous form.

Προτιμήσεις

Τα cookie προτιμήσεων χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση των προτιμήσεων των χρηστών για την παροχή προσαρμοσμένου περιεχομένου για τους χρήστες, όπως η γλώσσα του ιστότοπου ή η τοποθεσία του επισκέπτη.

CookieTypeDurationDescription
lang0This cookie is used to store the language preferences of a user to serve up content in that stored language the next time user visit the website.