Διαγωνισμοί με likes
Ακούγεται πως το Facebook λαμβάνει ολοένα σοβαρότερα τα reports για τις σελίδες που διοργανώνουν διαγωνισμούς με likes, είτε πρόκειται για πραγματικούς διαγωνισμούς είτε για ψεύτικους όπως η εικονιζόμενη σελίδα.
Ο λόγος που το Facebook το βλέπει το θέμα σοβαρά είναι πως οι διαγωνισμοί με likes (comments, shares και άλλους γηγενείς μηχανισμούς του ίδιου του Facebook) ουσιαστικά εισάγουν ψεύτικα δεδομένα στο EdgeRank της σελίδας, αφού κάνουν το content της να φαίνεται πιο δημοφιλές απ’ ότι πραγματικά είναι.
Αυτό έχει σαν αποτελέσμα το ότι η σελίδα έχει υψηλότερο EdgeRank score και έτσι έχει μεγαλύτερο reach από αυτό που πραγματικά αξίζει. Και φυσικά αυτό το έχει εις βάρος άλλων σελίδων και χρηστών, των οποίων η ανάρτηση θα εμφανιζόταν σε κάθε χρήστη που έκανε like σε κάποια ανάρτηση διαγωνισμού.
Κατ’ αυτό τον τρόπο, ουσιαστικά, η πρακτική αυτή είναι το black hat κομμάτι του facebook engagement, όπως τα πληρωμένα links είναι το black hat του SEO. Και γι αυτό το facebook θα πρέπει αργά ή γρήγορα να πατήσει πόδι και να την ελαττώσει, όπως κάνει το Google με το black hat SEO.